سنای ایالات متحده آماده است تا در مورد قوانین نادر اسلحه دو حزبی قدمی بگذارد

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا، که از این قانون حمایت می‌کند، گفت: «این به حقوق اکثریت قاطع صاحبان سلاح آمریکایی که شهروندانی قانونمند و با عقل سلیم هستند، نمی‌رسد».

جمهوری خواهانی که از این لایحه حمایت می کنند اصرار دارند که این لایحه حقوق مالکان قانونمند اسلحه را تضعیف نمی کند، یکی از سرسخت ترین رای دهندگان آنها هستند.

سناتور جان کورنین، مذاکره‌کننده اصلی جمهوری‌خواهان در مورد این لایحه، هفته گذشته هنگامی که در جریان سخنرانی قبل از کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه در ایالت خود در تگزاس درباره محتوای آن بحث می‌کرد، هو شد.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات، روز چهارشنبه در سخنرانی خود گفت: “شصت و چهار عضو گرد هم آمدند… تا به جلو حرکت کنند، نشانه ای غیرقابل انکار از حمایت گسترده و حرکت در پشت این لایحه.”

نوشته دیوید مورگان

اگر رأی‌گیری روز پنجشنبه با موفقیت انجام شود، این لایحه برای تصویب حداکثر تا روز جمعه برای رأی‌گیری مطرح می‌شود.

اما حامیان جمهوری خواه به دلیل این قانون با انتقاداتی مواجه شده اند که با مخالفت انجمن ملی تفنگ، بزرگترین لابی اسلحه کشور مواجه شده است.

این قانون به حمایت 60 قانونگذار از 100 قانونگذار سنا برای غلبه بر مانع رویه ای روز پنجشنبه نیاز دارد. با تقسیم 50 به 50 مجلس، برای پیشرفت به حمایت حداقل 10 جمهوری خواه نیاز دارد. دموکرات ها پس از حمایت 14 جمهوری خواه از یک گام اولیه رو به جلو در روز سه شنبه خوشبین بودند.

این لایحه بودجه ای را برای کمک به ایالت ها برای تصویب قوانین “پرچم قرمز” فراهم می کند تا سلاح گرم را از دست افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک تلقی می شوند دور نگه دارند. همچنین اقدامات مداخله ای جایگزین را در ایالتی که با قوانین پرچم قرمز مخالف است، تأمین مالی می کند و امنیت مدارس را افزایش می دهد.

واشنگتن (رویترز) – سنای ایالات متحده روز پنجشنبه آماده رای گیری برای پیشبرد لایحه کنترل اسلحه دو حزبی است که حامیان امیدوارند به مهار تیراندازی های دسته جمعی که کشور را تکان داده است، کمک کند، چیزی که می تواند اولین محدودیت های جدید کنگره برای اسلحه در دهه ها باشد.

(گزارش توسط دیوید مورگان، گزارش اضافی توسط مویرا واربرتون و ریچارد کوان؛ ویرایش توسط اسکات مالون و آلیستر بل)



Source link

با رد کردن خرید اسلحه به کسانی که به دلیل سوء استفاده از شرکای صمیمی در روابط دوستی محکوم شده اند، “خلافه دوست پسر” را می بندد و به ایالت ها اجازه می دهد تا سوابق جنایی و سلامت روان نوجوانان را به پایگاه های اطلاعاتی ملی بررسی سوابق اضافه کنند.

قانون 80 صفحه ای دو حزبی جوامع ایمن تر، ایالت ها را تشویق می کند که اسلحه را از دست کسانی که خطرناک تلقی می شوند دور نگه دارند و بررسی های پیشینه را برای خریداران احتمالی اسلحه که در نوجوانی به خاطر خشونت خانگی یا جرایم مهم محکوم شده اند، تشدید می کند.

این شامل اقدامات گسترده‌تری برای کنترل اسلحه مورد علاقه دموکرات‌ها از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مانند ممنوعیت استفاده از تفنگ‌های تهاجمی یا مجلات با ظرفیت بالا نیست. بایدن پس از دو تیراندازی در شهر بوفالو، نیویورک، و اووالده، تگزاس، مجددا خواستار اقدام شد.

سناتور ریچارد دوربین، دموکرات شماره 2 اتاق، گفت که این لایحه 4.5 میلیارد دلار بودجه در اختیار وزارت دادگستری، وزارت بهداشت و خدمات انسانی و وزارت آموزش قرار می دهد. یک دستیار جمهوری خواه قیمت کلی این اقدام را 15 میلیارد دلار تخمین زد.