ترامپ با مخالفت با کمیسیون دو حزبی در 6 ژانویه به پای خود شلیک کرد زیرا او دیگر متحدانی برای دفاع از او در جلسات عمومی تند ندارد.

با این حال، قوانین کمیته چاره‌ای جز انطباق با پلوسی و انتخاب جمهوری‌خواهان مورد تایید او برای حضور در هیئت مدیره یا کناره‌گیری کامل از کمیته برای مک کارتی باقی نگذاشت. او دومی را انتخاب کرد و دو جمهوری‌خواه در کمیسیون فعلی ششم ژانویه، نمایندگان لیز چنی و آدام کینزینگر، مخالفان سرسخت ترامپ هستند که توسط اکثر جمهوری‌خواهان طرد شده‌اند.

اما ترامپ به اندازه کافی خوش شانس بود که از یک کمیسیون دو حزبی حمایت کرد و تصمیم گرفت با آن مخالفت کند.

کمیته تحت کنترل دموکرات ها، در جلسات استماع با دقت طراحی شده توسط تهیه کنندگان تلویزیونی برای مخاطبان پربیننده، پرونده مخربی را برای مقصر بودن ترامپ ارائه کرد که مخالفتی نداشت. این شامل شهادت تکان دهنده ای از افسران پلیس کنگره مجروح در شورش و مقامات انتخاباتی بود که توسط متحدان ترامپ تهدید و ارعاب شده بودند.

زمان برگزاری جلسات نیز برای ترامپ مضر است.

در اوایل سال 2021، مجلس نمایندگان لایحه‌ای را برای تشکیل هیئتی در 6 ژانویه با الگوبرداری از کمیسیون 11 سپتامبر، با رأی موافق دموکرات‌ها و 35 جمهوری‌خواه به تصویب رساند. اما پس از مخالفت ترامپ، رهبران جمهوری‌خواه کنگره و حزب راست افراطی آزادی کنگره، توسط یک نماینده جمهوری‌خواه در سنا متوقف شد.

اما رهبران جمهوری‌خواه می‌توانستند از کمیسیون به‌عنوان یک پلتفرم مؤثر برای دفاع از ترامپ استفاده کنند یا حداقل برای کاهش آسیب‌ها تلاش کنند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link

اسکرین شات از سایت کمپین ترامپ

ترامپ از اینکه هیچ متحدی در کمیته 6 ژانویه برای دفاع از او ندارد، عصبانی است.

  • فرد آپتون، نماینده جمهوری خواه میشیگان که به استیضاح ترامپ به خاطر شورش رای داد، روز چهارشنبه به نیویورک تایمز گفت: «ترامپ با کمیسیون دو حزب مخالف بود. او یک بار دیگر در حال بازنویسی تاریخ است.

    او کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان را به دلیل تحریم این کمیته مورد انتقاد قرار داد.

  • پس از شکست لایحه کمیته، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، کمیته مجلس نمایندگان را برای بررسی این حمله تشکیل داد، اقدامی که به او اجازه می‌دهد نامزدهای جمهوری‌خواهان را وتو کند و به او قدرت قابل توجهی برای شکل‌دهی به کمیته می‌دهد.

    همچنین گفته می شود که او با گرسنگی و عصبانیت تمام جلسات کمیسیون را تماشا می کند و احساس می کند که جمهوری خواهان برای دفاع از او کم کاری انجام می دهند.

    ترامپ در آن زمان با انتقاد از 35 نماینده جمهوری خواه که درخواست او برای رای مخالف تشکیل کمیسیون را نادیده گرفتند، گفت که “گاهی اوقات ناکارآمدی و ضعیف بودن عواقبی دارد.”

    اما یکی از منتقدان جمهوریخواه وی خاطرنشان کرد که ترامپ هیچ کس جز خودش را برای این وضعیت مقصر ندارد، زیرا او بود که با تشکیل یک کمیسیون دو حزبی که به طور مساوی بین جمهوری خواهان و دموکرات ها تقسیم شده بود برای تحقیق در مورد شورش مخالفت کرد.

    بر اساس قوانین کمیسیون، آنها می‌توانستند پنج جمهوری‌خواه را برای عضویت در کمیسیون انتخاب کنند و یک رئیس مشترک جمهوری‌خواه را انتخاب کنند. متحدان ترامپ که برای این هیئت انتخاب شده بودند می توانستند به دنبال تضعیف استدلال دموکرات ها و منتقدان ترامپ باشند و شاهدان را مورد بازجویی متقابل قرار دهند.

    اگر او از یک کمیسیون دو حزبی حمایت می‌کرد، باید یافته‌های خود را تا پایان سال 2021 ارائه می‌کرد. در عوض، کمیته مجلس نمایندگان برای آسیب رساندن به ترامپ پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ترامپ در سال 2022 و یادآوری گناه شورش به رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، برنامه‌ریزی کرد.

    قانونگذاران به تصویری از یک بنر کمک مالی کمپین ترامپ که پشت سر آنها در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان در 6 ژانویه نمایش داده شده بود گوش می دهند.سوزان والش/AP

    • در حالی که کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان جزئیات تلاش های دونالد ترامپ برای برگرداندن شکست خود در انتخابات 2020 را شرح می دهد، رئیس جمهور سابق خشم خود را متوجه کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان می کند.

      ژوئیه گذشته، مک کارتی گفت که هیچ جمهوری‌خواه را برای شرکت در نظرسنجی انتخاب نخواهد کرد، پس از اینکه پلوسی دو تن از گزینه‌های خود، نماینده جیم جردن و نماینده جیم بنکس را به دلیل حمایت آنها از پیشنهاد ترامپ برای خنثی کردن شکستشان در سال 2020 ممنوع کرد.

      ترامپ از تصمیم مک کارتی برای تحریم این هیئت شکایت کرد و رئیس جمهور پیشین در روز چهارشنبه به خبرنامه Punchbowl گفت: “جمهوری خواهان صدایی ندارند. آنها حتی حرفی برای گفتن ندارند.”