سناتور گراهام باید در تحقیقات انتخابات جورجیا شهادت دهد

وکلای گراهام، یک جمهوری خواه از کارولینای جنوبی، استدلال کرده بودند که موقعیت او به عنوان یک سناتور ایالات متحده، او را از حضور در مقابل هیئت تحقیق مصونیت می دهد و از قاضی خواسته بودند که احضاریه او را رد کند. اما قاضی ناحیه ایالات متحده، لی مارتین می، روز دوشنبه در دستوری نوشت که مصونیت های مربوط به نقش او به عنوان یک سناتور از او در این پرونده محافظت نمی کند.

آتلانتا (AP) – یک قاضی فدرال روز دوشنبه گفت که سناتور آمریکایی لیندسی گراهام باید در برابر هیئت منصفه ویژه در آتلانتا شهادت دهد که در حال بررسی این موضوع است که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و متحدانش هنگام تلاش برای لغو شکست اندک انتخابات عمومی 2020، قوانینی را زیر پا گذاشته اند یا خیر. دولت

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، سال گذشته تحقیقات را آغاز کرد و هیئت منصفه ویژه با قدرت احضاریه در ماه مه به درخواست او تشکیل شد. او ماه گذشته دادخواست هایی را برای اجبار به شهادت هفت مشاور و همکاران ترامپ ارسال کرد.

دادستان ها نشان داده اند که می خواهند از گراهام در مورد تماس های تلفنی که می گویند با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا و کارکنانش در هفته های پس از انتخابات انجام داده است، بپرسند.



منبع