سناتور میت رامنی پیشنهاد می‌کند در صورت استفاده پوتین از سلاح‌های هسته‌ای، «ناتو می‌تواند در اوکراین دخالت کند» و «به طور بالقوه ارتش روسیه را که در حال مبارزه است نابود خواهد کرد».

برنز در ماه آوریل هشدار داد که “ناامیدی” پوتین می تواند منجر به استفاده از “اتمی تاکتیکی یا هسته ای کم بازده” شود.

سناتور یوتا همچنین پیشنهاد کرد که غرب با چین و دیگر کشورهای متحد روسیه با اولتیماتوم مقابله کند.

این هفته، الکسی فننکو، دانشمند علوم سیاسی روسی، به «60 دقیقه» گفت که حمله پوتین به اوکراین «تمرینی» برای یک درگیری گسترده‌تر است و آنها از جنگ برای «آزمایش و مقابله» تسلیحات ناتو استفاده می‌کنند.

سناتور میت رامنی در حال صحبت با خبرنگاران در ساختمان کنگره

رامنی نوشت: “یا با ما هستید یا با روسیه – نمی توانید با هر دو باشید.”

رئیس جمهور جو بایدن روز شنبه بسته کمکی 40 میلیارد دلاری را برای کمک به اوکراین امضا کرد. 20 میلیارد دلار صرف کمک های نظامی می شود.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link

سناتور میت رامنی هشدار داده است که پوتین «گوشه‌دار و متوهم» می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند.

  • رامنی همچنین ایالات متحده را تشویق کرد که به حمایت از تلاش های جنگی اوکراین علیه روسیه ادامه دهد. رامنی نوشت، اگر ایالات متحده ارسال تسلیحات را متوقف کند و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را تحت فشار قرار دهد تا تسلیم روسیه شود، پوتین به “تهاجم و انقیاد” دیگر کشورها ادامه خواهد داد.

    رامنی گفت که حمایت مستمر اوکراین برای جلوگیری از انقیاد سایر کشورها ضروری است.

  • رامنی از زمان آغاز جنگ تحقیر خود را نسبت به پوتین ابراز کرده است و رئیس جمهور روسیه را در ماه فوریه “مرد کوچک شیطانی با چشمان وحشی” خطاب کرده است که سعی دارد روسیه را به “امپراتوری” تبدیل کند. او همچنین اعضای حزب جمهوری خواه طرفدار پوتین را “خائن” خواند.

    سناتور میت رامنیآنا پولساز/گتی ایماژ

    • رامنی ادامه داد: «استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای بی‌تردید یک رویداد ژئوپلیتیکی بازتعریف و جهت‌گیری مجدد خواهد بود». هر کشوری که تصمیم بگیرد پس از چنین رسوایی روابط خود را با روسیه حفظ کند، خود به یک منکر جهانی تبدیل خواهد شد.

      رامنی در مقاله ای در نیویورک تایمز راهبردهایی را برای برخورد با پوتین در چنین سناریویی پیشنهاد کرد.

    • سناتور جمهوری‌خواه میت رامنی در مقاله‌ای در نیویورک تایمز پیشنهاد کرد که «ناتو می‌تواند در اوکراین مشارکت داشته باشد، و «به طور بالقوه ارتش تحت محاصره روسیه را از بین ببرد» به عنوان گزینه‌ای علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در صورت استقرار تسلیحات هسته‌ای.

      رامنی با اشاره به هشدارهای هنری کیسینجر وزیر امور خارجه سابق، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده و ویلیام برنز، رئیس سیا، هشدار داده است که پوتین “گوشه دار و متوهم” می تواند از سلاح هسته ای در جنگ علیه اوکراین استفاده کند.