بایدن بر اعلام هیوندای مبنی بر سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری آمریکا تاکید کرد

یویسون چونگ، مدیر عامل هیوندای، روز یکشنبه با حضور در کنار بایدن گفت که شرکت او 5 میلیارد دلار دیگر را برای هوش مصنوعی برای وسایل نقلیه خودران و سایر فناوری ها هزینه خواهد کرد.

دیدار روز یکشنبه بایدن با رئیس هیوندای پس از توقف رئیس جمهور در کارخانه تولید تراشه های کامپیوتری توسط سامسونگ، غول الکترونیک کره ای که قصد دارد یک مرکز تولید 17 میلیارد دلاری در تگزاس بسازد، انجام شد.

سرمایه گذاری هیوندای شامل 5.5 میلیارد دلار برای یک کارخانه خودروهای الکتریکی و باتری در گرجستان است.

روز سه‌شنبه، ژاپن میزبان بایدن در اجلاس سران چهار کشور، ائتلاف استراتژیک چهار کشوری که استرالیا و هند را نیز شامل می‌شود، خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا سپس به واشنگتن بازخواهد گشت.

یون گفت: “من تلاش خواهم کرد و یک چشم انداز جدید در آینده از اتحادهایمان با شما طراحی کنم، آقای رئیس جمهور.”

سرمایه گذاری عمده ایالات متحده توسط یک شرکت کره جنوبی بازتابی از چگونگی استفاده ایالات متحده و کره جنوبی از روابط نظامی دیرینه خود در یک مشارکت اقتصادی گسترده تر است.

بایدن اواخر روز یکشنبه به توکیو می رود. او روز دوشنبه با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن دیدار خواهد کرد و چشم انداز خود را برای مذاکره بر سر یک توافق تجاری جدید به نام چارچوب اقتصادی هند و اقیانوسیه بیان خواهد کرد.

رئیس جمهور در اوایل دوره ریاست جمهوری خود تلاش کرد تولید خودروهای برقی را به خودروسازان با کارگران اتحادیه مرتبط کند. بایدن به عنوان بخشی از یک پیشنهاد هزینه 1.85 تریلیون دلاری در سال گذشته که در سنا متوقف شد، خواهان دریافت اعتبار مالیاتی اضافی برای خریداران خودروهای الکتریکی ساخته شده توسط کارخانه های اتحادیه شد. این امر باعث تقویت کارخانه خودروسازی اتحادیه شده متعلق به شرکت جنرال موتورز، شرکت فورد موتور و Stellantis NV در لحظه ای حیاتی می شود که اعضای اتحادیه در سراسر کشور به طور پیوسته در حال کاهش است.

موضوع اصلی این سفر، اولین سفر بایدن به آسیا به عنوان رئیس جمهور، تشدید اتحادهای آمریکا در اقیانوس آرام برای مقابله با نفوذ چین در منطقه است.

قبل از اینکه او از سربازان آمریکایی که تهدیدات هسته ای به سرعت در حال تحول کره شمالی را زیر نظر دارند بازدید کند.



Source link

یون بر اساس وعده ای مبنی بر تقویت روابط آمریکا و کره جنوبی در کمپین انتخاباتی شرکت کرد. او در شامی در روز شنبه به افتخار بایدن تکرار کرد که هدف او این بود که روابط را فراتر از مسائل امنیتی با کره شمالی که مدت‌هاست بر روابط حاکم بوده است، ببرد.

بایدن قبل از بازدید از نیروهای آمریکایی و کره جنوبی که تهدیدات هسته ای کره شمالی را تحت نظر دارند، گفت که ایالات متحده برای هرگونه تحریکی که ممکن است کیم جونگ اون انجام دهد آماده است.

در جریان سفر سامسونگ، بایدن از شرکت‌های کره‌ای که کارخانه‌هایی در ایالات متحده می‌سازند، خواست کارگران اتحادیه را استخدام کنند. سامسونگ علاوه بر کارخانه آتی خود در تگزاس، قراردادی با Stellantis برای ساخت کارخانه تولید باتری خودروهای الکتریکی در ایالات متحده منعقد کرده است.

بایدن تصمیم گرفت از بازدید از منطقه غیرنظامی در مرز شمال و جنوب که یک توقف منظم برای روسای جمهور ایالات متحده در هنگام بازدید از سئول است، صرف نظر کند. مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، در عوض، بایدن که به عنوان معاون رئیس جمهور از DMZ بازدید کرده بود، بیشتر علاقه مند به بازدید از اوسان برای دیدن یک تاسیسات «جایی که لاستیک به جاده می خورد» برای نیروهای آمریکایی و کره جنوبی که امنیت در شبه جزیره کره را حفظ می کنند، بود. جیک سالیوان.

اما در دولت بایدن، بحث در مورد اینکه آیا برخی از تعرفه های 360 میلیارد دلاری دوران ترامپ علیه چین برداشته شود یا خیر، ادامه دارد. اوایل این هفته، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که برخی از تعرفه ها بیشتر از چین به تجارت و مصرف کنندگان ایالات متحده آسیب می زند.

سالیوان گفت که تیم‌های امنیت ملی و اقتصادی رئیس‌جمهور همچنان در حال بررسی «چگونگی فراتر رفتن از رویکرد تجاری دولت قبلی هستند».

بایدن گفت: «وسایل نقلیه الکتریکی برای اهداف اقلیمی ما خوب هستند، اما برای مشاغل نیز مفید هستند. و برای تجارت خوب هستند».

اما کارخانه هیوندای نشان می دهد که معاوضه هایی نیز وجود دارد زیرا بایدن برنامه اقتصادی خود را دنبال می کند.

یکی از سخنگویان هیوندای به ایمیلی که در مورد اینکه آیا کارخانه گرجستان اتحادیه می‌شود یا خیر، پاسخ نداد. یک مقام ارشد دولت بایدن که به شرط ناشناس ماندن به خبرنگاران توضیح داد، گفت که هیچ تناقضی بین بایدن وجود ندارد که سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا نیروی کار اتحادیه را در آغوش بگیرند، در حالی که دولت او «هر کاری که می‌تواند» برای تشویق سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل در ایالات متحده انجام می‌دهد.

انتظار می‌رود کارخانه هیوندای در جورجیا 8100 کارگر استخدام کند و سالانه 300000 خودرو تولید کند، با برنامه‌ریزی برای شروع ساخت اوایل سال آینده و شروع تولید در سال 2025 در نزدیکی شهر غیرشرکتی Ellabell.

تاکنون هیچ تضمینی مبنی بر تشکیل اتحادیه کارگران کارخانه هیوندای جورجیا وجود نداشته است.

کیتی برد، دبیر مطبوعاتی فرماندار جورجیا، برایان کمپ، در ایمیلی خاطرنشان کرد که ایالت «حق کار» است، به این معنی که «ممکن است کارگران ملزم به عضویت در اتحادیه یا پرداخت پول به اتحادیه به عنوان یک اتحادیه نباشند. شرط اشتغال».

قبل از ملاقات با مدیرعامل هیوندای، بایدن به همراه برخی از کارکنان کاخ سفید در مراسم عید در هتل خود در سئول شرکت کرد. بایدن همچنین با اعضای نظامی و خانواده های نظامی در پایگاه هوایی اوسان دیدار و درباره سربازان آمریکایی و کره ای سخنرانی خواهد کرد. بایدن و یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره روز شنبه اعلام کردند که تمرین‌های نظامی مشترک گسترده‌ای را برای جلوگیری از تهدید هسته‌ای ناشی از کره شمالی در نظر خواهند گرفت.

رئیس جمهور ایالات متحده همکاری اقتصادی بیشتر با کره جنوبی را در اولویت قرار داده و روز شنبه گفت که «دو کشور ما را حتی بیشتر به هم نزدیکتر می کند، حتی نزدیک تر از آنچه که قبلاً همکاری می کنیم، و به تقویت زنجیره های تأمین ما کمک می کند، آنها را در برابر شوک ها و شوک ها ایمن می کند. به اقتصادهای ما مزیت رقابتی بدهیم.»

فشار به سمت بازدارندگی توسط بایدن و یون، که کمتر از دو هفته از ریاست جمهوری او می گذرد، نشان دهنده تغییر رهبران از پیشینیان خود است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، لغو این رزمایش را در نظر گرفته بود و به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ابراز محبت کرده بود. و آخرین رئیس جمهور کره جنوبی، مون جائه این، علیرغم مخالفت های مکرر توسط کره شمالی، تا پایان دوره ریاست جمهوری خود به گفتگو با کیم متعهد ماند.

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: “ما برای هر کاری که کره شمالی انجام می دهد آماده ایم.” ما درباره نحوه پاسخگویی به هر کاری که آنها انجام می دهند صحبت کرده ایم، بنابراین اگر این چیزی است که شما پیشنهاد می کنید نگران نیستم.

سئول، کره جنوبی (AP) – رئیس جمهور جو بایدن روز یکشنبه در پایان سفر سه روزه خود به کره جنوبی، با نشان دادن تعهد هیوندای برای سرمایه گذاری حداقل 10 میلیارد دلاری در خودروهای الکتریکی و فناوری های مرتبط، به منافع تجاری و امنیتی توجه کرد. ایالت ها.

همه‌گیری و تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه، بازنگری عمیق‌تر در مورد امنیت ملی و اتحادهای اقتصادی را وادار کرده است. شیوع ویروس کرونا منجر به کمبود تراشه‌های رایانه‌ای، خودرو و سایر کالاها شد که دولت بایدن می‌گوید در نهایت می‌توان آن‌ها را با تولید بیشتر در داخل و با متحدان مورد اعتماد برطرف کرد.

او گفت: «من از سامسونگ و Stellantis و هر شرکتی که در ایالات متحده سرمایه‌گذاری می‌کند می‌خواهم تا با ماهرترین، متعهدترین و متعهدترین کارگران ما که در هر کجای دنیا می‌توانید پیدا کنید، شراکت کنند: اعضای اتحادیه آمریکایی».

بایدن گفت که نگران هرگونه تحریک احتمالی کره شمالی در سفر به منطقه نیست.