سناتور داکوتای جنوبی در رسوایی مشاوره “مغزی” گرفتار شد

شوئن بک گفت: “من اساسنامه ای در پیش ندارم و به آن نیازی ندارم.” همانطور که LRC برای من توضیح داده است، قوانین این است که ما توانایی محافظت از زیبایی بدن را داریم.

در بیانیه ای، این کارمند که برای شورای تحقیقات قانونگذاری کار می کند، گفت که فرای مولر و همسرش در 24 ژانویه به دفتر او آمدند. او گفت که پس از بحث در مورد پیش نویس یک لایحه، سناتور درباره پسر نوزادش و آیا او واکسینه شده است.

اگرچه تحقیقات درباره رفتار فرای مولر هفته گذشته علنی شد، جزئیات کامل این اتهامات تا روز دوشنبه مشخص نشد. این کارمند قرار است روز سه شنبه پشت درهای بسته در مقابل کمیته منتخب انضباط و اخراج سنا شهادت دهد.

فرای مولر گفت که کارمند LRC را یک دوست می‌داند و فکر می‌کرد که آنها فقط درگیر مکالمه هستند.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

پیر، داکوتای جنوبی – پس از اینکه یک قانونگذار ظاهراً پا را از خط خارج کرد و به یک کارمند توصیه ناخواسته در مورد واکسن کووید و شیردهی، از جمله پیشنهاد شیر دادن به شوهرش، داد، مجلس مقننه ایالت درگیر رسوایی عجیبی شد.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

در سال 2007، سناتور ایالتی دان ساتون، یک دموکرات اهل فلاندرو، پس از آنکه یک کارآموز مرد و دوست قدیمی خانوادگی گفت که سناتور او را در حالی که آن دو در یک تخت مشترک در اتاق هتل پیر در سال 2006 در یک تخت مشترک بودند، مورد انتقاد قرار گرفت.

این کارمند ادامه داد که این نماینده مجلس از او پرسید که آیا او شیر می دهد یا نه و وقتی گفت با شیر خشک تغذیه می کند، توصیه های ناخواسته بیشتری دریافت کرده است.

فرای مولر، که دومین دوره ریاست جمهوری خود را سپری می کند، یکی از اعضای گروه آزادی داکوتای جنوبی است که می گوید او از رسیدگی عادلانه محروم شده است.

در سال 2017، نماینده ایالتی متیو ولمن، جمهوری خواه اهل مدیسون، پس از اعتراف به داشتن رابطه جنسی با دو کارآموز زن در اولین دوره ریاست جمهوری خود، استعفا داد.

فرای مولر هنوز یک سناتور ایالتی است، اما بدون تکالیف کمیته و حق رای، اساساً ناتوان است. او در تلاش است تا با در دست گرفتن رهبری جمهوری خواهان ایالتی، این وضعیت را تغییر دهد.

فرای مولر، که به یک گروه راست افراطی تعلق دارد، اکنون برای احیای حق رای خود شکایت می کند – حتی در حالی که کارمند ناشناس جزئیات جدیدی را درباره گفتگوی آنها در روز دوشنبه منتشر کرد.

قانونگذاران داکوتای جنوبی قبلاً یکی از اعضای خود را به دلیل رفتار غیرعادی مورد بازجویی قرار داده بودند.

فرای مولر گفت که این بیشتر به سیاست مربوط می شود تا رویه درست. او و شوئنبک هر دو جمهوری‌خواه هستند، اما او با چندین نامزد محافظه‌کار، از جمله فرای مولر و سناتور تام پیشکه از دل رپیدز، سناتور تام پیشکه از دل رپیدز، مخالفت کرد.

سنا با 27-6-2 رای به ایجاد کمیته ویژه داد و سپس با 27-7 رای به تعلیق فرای مولر داد.

ساتون پس از محدود شدن دوره، مجلس قانونگذاری را ترک کرد. او بعداً به عنوان شهردار فلاندرو انتخاب شد و در سال 2020، مرد دیگری دو دهه قبل از آن اتهامات مربوط به تماس جنسی نامناسب را مطرح کرد. هیچ اتهامی مطرح نشد و ساتون در سمت خود باقی می ماند.

جمهوری خواهان کنترل کامل دولت ایالتی داکوتای جنوبی را در دست دارند و دارای برتری 31 بر 4 در سنا و 63 بر 7 اکثریت در مجلس نمایندگان هستند. جمهوری خواهان از سال 1979 به عنوان فرماندار خدمت کرده اند. رهبران سنا هفت جمهوری خواه و دو دموکرات را برای خدمت در کمیته معرفی کردند.

کارمند گفت که سناتور پس از آن حتی احساساتی تر و پرخاشگرتر شد و با چشمانی اشکبار به او گفت که واکسینه کردن نوزاد را متوقف کند. او گفت که دوقلوهایی را می شناسد که توسط واکسن آسیب دیده اند و از او پرسید که آیا این زن می خواهد این اتفاق برای فرزندش بیفتد یا خیر. کارمند به او گفت که در مورد آن فکر خواهد کرد.

فرای مولر قول داده است که استعفا ندهد. در شکایت خود، استیو هاگارد، رئیس سابق مجلس نمایندگان داکوتای جنوبی، محافظه‌کار سیوکس فالز که در ماه ژوئن در انتخابات مقدماتی فرمانداری نوم را به چالش کشید، او را نمایندگی می‌کند.

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty/سنای ایالتی SD

در این شکایت، شوئنبک، یکی از اعضای قدیمی جمهوری خواه در سیاست ایالتی که سنا را به عنوان رئیس جمهور موقت کنترل می کند، به عنوان متهم لیست می کند. شوئنبک روز چهارشنبه فرای مولر را از کمیته های دولت محلی و بهداشت و خدمات انسانی برکنار کرد.

او هفته گذشته گفت: “توجه من این بود که این موضوع ممکن است شامل گفتگوی من با کارکنان باشد، جایی که من موضع شناخته شده خود را در مورد آزادی پزشکی و توانایی افراد برای انتخاب درمان پزشکی برای خود تبلیغ کردم.”

سناتور ایالتی جولی فرای مولر، جمهوری خواه اهل راپید سیتی، هفته گذشته پس از گزارش این حادثه به رهبری سنا، از وظایف کمیته خود تعلیق شد و از حق رای محروم شد.

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty/سنای ایالتی SD

در حالی که آنها به ندرت نیاز به مبارزه با دموکرات های ایالتی دارند، حزب جمهوری خواه داکوتای جنوبی سابقه طولانی درگیری های خانوادگی دارد. سال گذشته، جیسون راونسبورگ، دادستان کل، یک جمهوری خواه، پس از تحقیقات طولانی در مورد تصادف مرگبار 2020 که منجر به کشته شدن یک عابر پیاده شد، استیضاح و برکنار کرد.

او نوشت: «این کار را کردم به این امید که این گفتگو پایان یابد و او بیشتر ناراحت نشود.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

“من به او گفتم “بله.” بدون اینکه به من اجازه دهد توضیح بیشتری بدهم، انگشت خود را به سمت من گرفت و با تهاجمی گفت که این موضوع برای او مشکل ایجاد می کند. او گفت که فرای مولر گفته است که از افرادش به عنوان “خوکچه هندی برای بیگ فارما” استفاده می شود، هشدار داد که “هدیه مصونیت خداوند را از پسر شما می گیرد” و به دروغ ادعا کرد که کودک ممکن است به سندرم داون یا اوتیسم مبتلا شود. یا “از آن واکسن ها بمیرید.”

سناتور فرای مولر به من گفت که شوهرم می‌تواند سینه‌های من را بمکد تا شیر بیاید. او با حرکات دست به ناحیه قفسه سینه و حرکت به شوهرش ادامه داد تا ببیند آیا موافق است یا خیر. او لبخند زد و سری تکان داد.»

در طول جلسه سال 2022، فرماندار کریستی نوم با جمهوریخواهان دیگر بر سر راونسبورگ و سایر مسائل جنگید، و اسپنسر گوش، رئیس وقت آن زمان، گفت که فرماندار از تاکتیک‌های هاردبال استفاده می‌کند تا بتواند به پی یر برسد.

همان استدلال توسط ستوان فرماندار لری رودن، یک جمهوری خواه، در روز پنجشنبه در حالی که سنا برای تعلیق فرای مولر اقدام کرد، مطرح شد. وظایف قانون اساسی رودن شامل ریاست بر سنا است، اما سناتور لی شوئنبک از واترتاون و کیسی کرابتری از مدیسون بر ادامه کار تاکید کردند و گفتند که قانونگذار راپید سیتی از مرز عبور کرده است.