مت گاتز، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل شهادتش که از ترامپ عفو خواسته بود، خیلی وقت گذاشت

ملبر با ارائه ویدئویی گفت: «در اینجا برخی از شهادت های زیر سوگند از سوی افراد داخلی ترامپ آمده است.

نیویورک تایمز برای اولین بار در آوریل 2021 گزارش داد که گاتز در هفته های پایانی دولت ترامپ به طور خصوصی از کاخ سفید خواسته بود که خود و دیگران را به خاطر هر جنایتی که مرتکب شده اند عفو کند. ژوئن گذشته، کمیته 6 ژانویه شهادتی از خودی های ترامپ منتشر کرد که از آن گزارش حمایت می کرد. بر اساس گزارش واشنگتن پست در ماه سپتامبر، یکی از دستیاران ترامپ، مک انتی، شهادت داد که گاتز به دنبال عفو پیشگیرانه در رابطه با تحقیقات قاچاق جنسی بود که در آن او هدف قرار گرفته بود.

او افزود: «من آن را به همان روشی که اریک هرشمن به یاد می آورد، به یاد نمی آورم. من با اریک هرشمن در مورد گروه‌های مختلفی از مردم که به طور بالقوه می‌توانند مورد عفو قرار گیرند، صحبت کردم – حتی برخی از افرادی که ممکن است مرتکب نقض فنی قوانین فدرال شده باشند، اما در 6 ژانویه درگیر خشونت نبودند.»

ملبر پس از نمایش این فیلم ادامه داد: «بنابراین سؤال این است که آیا واقعاً می‌توان گفت که همه آن‌ها به شما دروغ می‌گویند؟ الف. و ب، اگر درخواست عفو می شد، چرا فقط به ما نمی گویید که نگران چه چیزی بودید؟ چه چیزی فکر می‌کردید ممکن است شما یا دیگران به خاطر آن متهم شوند؟»

گیتز گفت: «کاسیدی هاچینسون یک دروغگوی شناخته شده است.

مت گاتز، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه تاکید کرد که او هرگز از دونالد ترامپ درخواست عفو عمومی نکرده است، حتی اگر چندین مقام سابق دولت ترامپ تحت سوگند شهادت دهند.

گاتز در پاسخ به این سوال که آیا او از عفو سایر قانونگذاران حمایت می کند، مبهم بود.

گاتز با تحقیر هاچینسون، که دستیار ارشد رئیس دفتر سابق ترامپ، مارک میدوز بود، پاسخ داد و گفت که او چیزها را متفاوت از هرشمان به یاد می آورد.

گاتز با آری ملبر از MSNBC در “The Beat” درگیر شد زیرا مجری برنامه بارها او را در مورد این اتهام تحت فشار قرار داد. گاتز گفت که در مذاکرات عفو دیگران شرکت داشته است اما هرگز برای خود به دنبال آن نبوده است.

ملبر خاطرنشان کرد که چندین شاهد نزدیک به کاخ سفید ترامپ سال گذشته در کمیته منتخب مجلس که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کرد شهادت دادند که گاتز در میان چندین قانونگذار جمهوری خواه بود که به دلیل دخالت در رئیس جمهور وقت خواستار عفو شدند. تلاش ترامپ برای براندازی انتخابات 2020.

ما چندین نفر داریم. مدیر پرسنل ریاست جمهوری کاخ سفید، [Johnny McEntee]، که وفادار ترامپ است. وکیل اریک هرشمن کسیدی هاچینسون، معروف. همه آنها با سوگند شهادت دادند که شما به طور خاص درخواست عفو کرده اید.»

«نه. بحث‌هایی درباره عفو رئیس‌جمهور ترامپ، اعضای خانواده‌اش، متحدانش و احتمالاً اعضای کنگره در آن گروه وجود داشت.»

از آن زمان، دادستان ها توصیه کرده اند که گاتز را در این موضوع متهم نکنید، که گفته می شود تا حدی به دلیل نگرانی در مورد اعتبار دو شاهد مرکزی است. جوئل گرینبرگ همکار سابق او در تحقیقات به 11 سال زندان محکوم شده است.

مربوط…



منبع