سناتور جمهوریخواه جونی ارنست لایحه حمایت از حق کنترل تولد را مسدود می کند

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.





منبع

اما جمهوری خواهانی که تهدید تصمیم سقط جنین در سال 1973 را پیش از لغو آن توسط دادگاه عالی کم اهمیت جلوه دادند، به طور مشابه تهدید به سایر حقوق مانند پیشگیری از بارداری و ازدواج همجنس گرایان را نادیده گرفتند.

ارنست ادعا کرد که لایحه دموکرات ها “عمداً فراتر از محدوده پیشگیری از بارداری است” و گفت که می تواند تامین کنندگان سقط جنین را تامین مالی کند و از داروهای سقط جنین محافظت کند.

سناتور اد مارکی (D-Mass.) گفت: “لایحه او دسترسی به کنترل تولد را تضمین نمی کند، و حق قانونی برای کنترل تولد را در سراسر ایالات متحده تدوین نمی کند.”

قانون دموکرات که از حق کنترل تولد و سایر وسایل پیشگیری از بارداری محافظت می کند، روز چهارشنبه توسط جمهوری خواهان سنا مسدود شد، کمی بیش از یک ماه پس از آنکه دادگاه عالی حدود 50 سال سابقه قبلی را لغو کرد و حقوق سقط جنین را لغو کرد.

برخی از قانونگذاران ایالتی لایحه هایی را برای محدود کردن دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری ارائه کرده اند، اگرچه آنها تصویب نشده اند.

حق خرید و استفاده از داروهای ضد بارداری در حال حاضر توسط تصمیم مهم دادگاه عالی در سال 1965 در Griswold v. Connecticut محافظت می شود.

مشخص نیست که آیا لایحه محافظت از پیشگیری از بارداری در سنا در میان تقویم شلوغ به رای خواهد رسید یا خیر، و بسیاری از اولویت های رقیب دیگر در دستور کار دموکرات ها قرار دارند.

سناتور جونی ارنست (R-Iowa) به درخواست برای تصویب این لایحه از طریق رضایت اتفاق آرا اعتراض کرد. اگر هر سناتوری در صحن مجلس سنا با چنین درخواستی مخالفت کند، رد می شود.

در مجلس نمایندگان، 195 جمهوری خواه با این اقدام مخالفت کردند.

این قانون یک حق قانونی برای افراد ایجاد می‌کند تا از داروهای ضد بارداری استفاده کنند و از آنها استفاده کنند، و همچنین حمایت‌هایی را برای پزشکانی که آنها را ارائه می‌کنند، تدوین می‌کند.

لایحه ای که از ازدواج های همجنس گرایان حمایت می کند، با حمایت های متعدد جمهوری خواه در مجلس سنا مطرح شد، اما هنوز نه به گفته چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (DN.Y.) از آرای جمهوری خواهان کافی برای شکستن یک فیلیباستر برخوردار است.

مجلس نمایندگان هفته گذشته قانون حق جلوگیری از بارداری را به دلیل ترس از اینکه ممکن است دادگاه عالی برای مراقبت های بهداشتی باروری در آینده حضور یابد، تصویب کرد. دموکرات‌ها به نظر کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی اشاره کردند که پیشنهاد می‌کرد دادگاه باید سابقه‌ای را که حق پیشگیری از بارداری را تضمین می‌کند، دوباره بررسی کند.

ارنست روز چهارشنبه به دنبال تصویب لایحه خود بود که دسترسی بدون نسخه به کنترل تولد را تسریع می بخشد. دموکرات ها مخالفت کردند و گفتند که این امر مانع از محدود کردن یا حتی ممنوعیت دسترسی به کنترل تولد توسط ایالت ها نمی شود.