سناتور ارشد از بایدن می خواهد از همه اهرم ها برای تحت فشار گذاشتن اسرائیل در مورد غزه استفاده کند

جو بایدن سناتور دموکرات باید از اهرم و قانون خود برای تحت فشار گذاشتن اسرائیل برای تغییر نحوه پیگرد جنگ غزه استفاده کند. کریس ون هولن گفت.

ون هولن، دموکرات ایالت مریلند، در میان گروهی از سناتورها است که از بایدن می‌خواهد تا زمان لغو محدودیت‌های ارسال غذا و دارو به غزه، جایی که کودکان بر اثر گرسنگی و قحطی در حال مرگ هستند، از ارائه سلاح‌های تهاجمی به اسرائیل دست بردارد.

ون هولن روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت: «ما به رئیس‌جمهور و دولت بایدن نیاز داریم که بیشتر فشار بیاورند و از تمام اهرم‌های سیاست ایالات متحده استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که مردم از گرسنگی نمی‌میرند».

این هفته، ون هولن و هفت تن از همکارانش نامه‌ای به رئیس‌جمهور ارسال کردند که در آن استدلال کردند که اسرائیل قانون کمک خارجی را نقض می‌کند، بخشی از آن، فروش و انتقال تسلیحات نظامی به هر کشوری را که ارسال کمک‌های آمریکا را محدود می‌کند ممنوع می‌کند. .

درخواست آنها در حالی مطرح می شود که دولت با فشار داخلی و بین المللی فزاینده ای بر سر آنچه که منتقدان آن را “پوچ” و “معقول” توصیف کرده اند، مواجه است.تضاد ذاتیدر قلب سیاست ایالات متحده در مورد جنگ اسرائیل علیه حماس: در حالی که ایالات متحده تلاش می کند تا بحران انسانی عمیق ناشی از عملیات نظامی اسرائیل در خاک فلسطین را کاهش دهد، به تسلیح این کشور ادامه می دهد.

مربوط: شومر پس از درخواست برای برگزاری انتخابات جدید اسرائیل برای برکناری نتانیاهو با واکنش های شدید مواجه شد

ون هولن در نشانه ای از تشدید شکاف بین اسرائیل و مهم ترین متحدش گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، آشکارا درخواست های بایدن را که اسرائیل برای محافظت از غیرنظامیان در غزه و تلاش در جهت راه حلی درازمدت انجام دهد، مخالفت می کند. مناقشه ای که شامل تشکیل کشور فلسطین می شود.

ون هولن گفت: “نخست وزیر نتانیاهو مانعی بر سر راه تلاش های رئیس جمهور برای ایجاد حداقل نور در انتهای این تونل بسیار تاریک بوده است.”

در هفته‌های اخیر، بایدن انتقادات خود را از حمله نظامی اسرائیل تشدید کرد و در آخر هفته گذشته گفت که نتانیاهو با ناکامی در جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان در غزه به جایگاه کشورش آسیب می‌زند. اما رئیس‌جمهور ایالات متحده تاکنون در برابر درخواست‌های دموکرات‌ها برای استفاده از کمک‌های نظامی آینده به عنوان ابزاری برای مهار رفتار اسرائیل در جنگ مقاومت کرده است.

سازمان ملل ماه گذشته هشدار داد که بیش از یک چهارم از 2.3 میلیون فلسطینی ساکن غزه با “سطوح فاجعه بار محرومیت و گرسنگی” روبرو هستند. در این بیانیه آمده است که بدون اقدام، قحطی گسترده “تقریبا اجتناب ناپذیر” خواهد بود. لشکرکشی اسرائیل که به تلافی حمله حماس در 7 اکتبر که منجر به کشته شدن حدود 1200 نفر شد، غزه را ویران کرد و بیش از 30000 نفر را که بیشتر آنها غیرنظامی بودند، کشت.

با چشم‌انداز آتش‌بس گریزان و کمک‌های بسیار اندک، بایدن به پرتاب هوایی و ساخت یک کریدور دریایی برای رساندن غذا و دارو به مردم فلسطینی ساکن در سرزمین‌های تحت محاصره اجازه داده است. اما منتقدان می‌گویند که این روش‌ها نسبت به تحویل بدون مانع از طریق زمین مؤثرتر، کارآمدتر و خطرناک‌تر هستند.

خود این واقعیت که ایالات متحده در حال انتقال تجهیزات بشردوستانه از طریق هوایی است و اکنون یک بندر موقت را باز می کند، نشانه مشکل بزرگتر است، یعنی (اینکه) دولت نتانیاهو مقدار کمک های وارده به غزه و امن را محدود کرده است. ون هولن گفت: توزیع کمک در غزه.

اسرائیل که پس از 7 اکتبر کنترل های سختگیرانه خود را بر دسترسی به این منطقه تشدید کرده است، مانع از جریان کمک ها شده است.

در بحبوحه تشدید فشارهای بین المللی، اسرائیل این هفته اعلام کرد که میزان تدارکات را به این کشور گسترش خواهد داد. یک کاروان کوچک متشکل از شش کامیون با هماهنگی ارتش اسرائیل، اوایل این هفته کمک های بشردوستانه را مستقیماً به شمال منزوی غزه آورد. به طور جداگانه، یک کشتی کمکی بارگیری شده با 200 تن برنج، آرد، مرغ و سایر اقلام روز جمعه در اولین آزمایش یک مسیر دریایی جدید وارد غزه شد.

کارگران بشردوستانه می گویند که این با آنچه مورد نیاز است فاصله زیادی دارد. قبل از شروع درگیری پنج ماهه، روزانه حدود 500 کامیون کمک های بشردوستانه وارد این منطقه می شد. طبق آمار سازمان ملل، اکنون این تعداد بسیار کمتر است و گاهی اوقات به بیش از 200 کامیون در روز می رسد، اما اغلب بسیار کمتر است.

اصرار ون هولن مبنی بر اینکه ایالات متحده برای فشار دادن اسرائیل به کمک های بشردوستانه بیشتر انجام دهد، با بازدید او از گذرگاه رفح از مصر در ماه ژانویه و روند بازرسی سخت اسرائیل که او شاهد آن بود، مشخص شد.

شما شاهد این بودید که این صف‌های بسیار طولانی کامیون‌ها از طریق رفح و گذرگاه کرم شالوم وارد شوند، و یک بازرسی کاملاً بازرسی، از جمله انکار خودسرانه کمک‌های بشردوستانه به غزه، که این روند را حتی دشوارتر می‌کند. ” او گفت.

به عنوان مثال، ما از یک انبار در رفح بازدید کردیم که مملو از کالاهایی بود که در سایت های بازرسی رد شده بودند. کالاهای رد شده شامل مواردی مانند کیت های بارداری، شامل مواردی مانند سیستم های تصفیه آب بود.

ون هولن گفت که دلیل خاصی برای رد این اقلام ارائه نشده است، اما گفت که اسرائیل به طور گسترده مدعی شده است که آنها می توانند “استفاده دوگانه” یا داشتن اهداف غیرنظامی یا نظامی در نظر گرفته شوند. به گفته ون هولن، کیت حاملگی حاوی یک “چاقوی جراحی کوچک” بود که به گمان او دلیل برگرداندن بسته بود.

در سراسر مرز غزه، وضعیت وخیم است. آژانس‌های سازمان ملل تخمین زده‌اند که روزانه 180 زن زایمان می‌کنند که گاهی اوقات به داروهای مسکن، غذا یا محصولات بهداشتی دسترسی ندارند. بسیاری از زنان باردار غزه که دچار سوءتغذیه، کم‌آبی و کم‌خونی فزاینده‌ای هستند، با خطر خونریزی پس از زایمان مواجه هستند.

مربوط: پزشکان هشدار می دهند که از هر پنج زن باردار در کلینیک غزه یک نفر دچار سوء تغذیه است

ون هولن گفت، مشکل دیگر این است که بسیاری از افرادی که کمک رسانی می کردند یا کاروان های کمک رسانی را همراهی می کردند، کشته شده اند، که هماهنگی و توزیع کمک هایی را که وارد می شود دشوار می کند.

سناتور گفت: نتانیاهو و دولتش باید گذرگاه‌های بیشتری را باز کنند، باید به رد خودسرانه کالاهایی مانند کیت‌های زایمان و واحدهای نمک‌زدایی با انرژی خورشیدی پایان دهند، و باید اطمینان حاصل کنند که می‌توان غذا را با خیال راحت در غزه بدون مردم تحویل داد. کشته شدن.»

اظهارات ون هولن یک روز پس از آن بیان شد که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، بالاترین مقام منتخب یهودی در ایالات متحده و متحد دیرینه اسرائیل، در سخنرانی خود اعلام کرد که نتانیاهو “راه خود را گم کرده است” بی امان بود و از او خواست. اسرائیلی ها برای جایگزینی او انتخابات برگزار می کنند. بایدن که به طور فزاینده ای در مورد ناامیدی خود از نتانیاهو صحبت می کند، آن را «سخنرانی خوب» خواند.

ون هولن سخنرانی شومر را “لحظه ای مهم” خواند که به وضوح نشان داد که ایالات متحده معتقد است “نیاز به تغییر مسیر” در شیوه هدایت اسرائیل در جنگ است.

“دولت باید تصمیم بگیرد”

ون هولن و همکارانش در نامه‌ای به بایدن در اوایل این هفته نوشتند: «طبق گزارش‌های عمومی و اظهارات خود شما، دولت نتانیاهو (قانون کمک خارجی) را نقض می‌کند. با توجه به این واقعیت، ما از شما می‌خواهیم به دولت نتانیاهو بفهمانید که عدم گسترش فوری و چشمگیر دسترسی بشردوستانه و تسهیل ارسال کمک‌های ایمن در سراسر غزه منجر به عواقب جدی خواهد شد، همانطور که در قوانین موجود ایالات متحده مشخص شده است.

ون هولن همچنین استدلال کرد که دولت اسرائیل با یادداشت امنیت ملی (NSM 20) که ماه گذشته توسط رئیس جمهور صادر شد، که از هر کشوری که کمک نظامی ایالات متحده دریافت می کند می خواهد تضمین های کتبی ارائه دهد که “خودسرانه انکار نخواهد کرد، محدود نمی کند” نیست. یا مانع از ارسال کمک های بشردوستانه شود.

بنا بر گزارش آکسیوس، اسرائیل این تعهد را در نامه ای به بایدن که روز پنجشنبه توسط یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل امضا شد، ارائه کرد. ون هولن گفت که اکنون مسئولیت ارزیابی اعتبار تضمین های اسرائیل بر عهده آمریکاست.

او گفت: «بخشی از این ارزیابی بستگی به آنچه در حال حاضر روی زمین در حال رخ دادن است و ارزیابی آنها از اینکه آیا در واقع دولت نتانیاهو این الزام را برآورده می کند یا خیر، بستگی دارد. و اگر مشخص شود که امضاها و تعهدات وجود ندارد، آنگاه دولت نمی تواند کمک نظامی کند تا زمانی که مشخص کند که آنها معتبر هستند.»

ون هولن تاکید کرد که اجرای این قانون مانع از ادامه ارسال کمک های نظامی دفاعی آمریکا برای محافظت از شهروندان اسرائیلی در برابر حملات موشکی مانند گنبد آهنین نمی شود.

این یادداشت ماه گذشته پس از آن صادر شد که ون هولن و بیش از ده ها سناتور دموکرات اصلاحیه ای را در بسته کمکی در زمان جنگ ارائه کردند که شامل کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و دیگر متحدان ایالات متحده بود. پیشنهاد سناتورها، که هر کشوری را که تسلیحات آمریکایی دریافت می‌کند ملزم می‌کرد تا با قوانین بشردوستانه مطابقت داشته باشد، در بحبوحه افزایش تعداد کشته‌شدگان غزه، اختلاف بین دموکرات‌ها را بر سر رویکرد ایالات متحده در جنگ ایجاد کرد.

در عوض، ون هولن گفت، دولت پیشنهاد داد که این اصلاحیه را به یادداشتی تبدیل کند که با قوت قانون، شرایط را برای فروش و انتقال تمام کمک های نظامی ایالات متحده اعمال کند. بایدن این یادداشت را صادر کرد و سنا بعداً با حمایت ون هولن بسته کمک های خارجی را تصویب کرد. این اقدام در حال حاضر در مجلس در حال از بین رفتن است.

بایدن هشدار داده است که اسرائیل در صورت تهاجم گسترده به شهر جنوبی رفح، جایی که جنگ نزدیک به نیمی از جمعیت غزه را تحت فشار قرار داده است، از «خط قرمز» عبور خواهد کرد. گزارش ها حاکی از آن است که نتانیاهو طرحی را برای حمله به این شهر تصویب کرده است و او را برای درگیری مستقیم با رئیس جمهور آمریکا آماده کرده است.

بایدن روشن نکرده است که اگر نتانیاهو مواضع آمریکا را نادیده بگیرد، با چه عواقبی مواجه خواهد شد. ون هولن گفت، تهاجم به رفح «یکی از آن لحظاتی است که دولت بایدن باید تصمیم بگیرد که آیا از سخنان قوی رئیس جمهور با اهرمی که دارد حمایت می کند یا خیر».

منبع