ساکنان اجازه بازگشت به جزیره فلوریدا که توسط ایان مورد انتقاد قرار گرفته بود، شدند

ایان، یک طوفان سطح بالا رده 4 با حداکثر بادهای پایدار 155 مایل در ساعت (249 کیلومتر در ساعت) در هنگام ریزش، سومین طوفان مرگباری بود که در این قرن به سرزمین اصلی ایالات متحده رسید پس از طوفان کاترینا که حدود 1400 کشته بر جای گذاشت و طوفان. سندی که با وجود تضعیف شدن در یک طوفان استوایی درست قبل از رسیدن به خشکی ایالات متحده، تعداد کل تلفات آن 233 نفر بود.

فرماندار ران دیسانتیس در یک کنفرانس خبری گفت که بسیاری از خانه‌هایی که هنوز در جزیره استرو پابرجا هستند فاقد خدمات اولیه هستند، بنابراین سرویس‌های بهداشتی قابل حمل، ایستگاه‌های شستشوی دستی، تریلرهای دوش و سایر وسایل ضروری برای ساکنانی که می‌خواهند در آنجا بمانند، حمل می‌شوند. قبل از شروع بازسازی، آوارها هنوز باید حذف شوند.

دیسانتیس گفت: “کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد، و واقعاً برخی از سخت ترین کارها هنوز در پیش روی ما هستند.”

مقامات ایالتی تاکنون 94 مورد مرگ ناشی از طوفان در فلوریدا را گزارش کرده اند و بیشتر آنها در شهرستان لی بوده اند که شامل منطقه فورت مایرز و جزایر ساحلی خلیج فارس از جمله استرو می شود.



منبع

فورت مایرز، فلوریدا (AP) – با هشدار فرماندار مبنی بر اینکه فاجعه تمام نشده است، به ساکنان اجازه داده شد به جزیره ساحلی که روز شنبه توسط طوفان ایان تخریب شده بود، بازگردند.

در حالی که ساکنان ابتدا پس از طوفان اجازه بازگشت به جزیره را داشتند، مقامات دسترسی را بستند تا به تیم ها اجازه دهند با ساخت و ساز برای قربانیان احتمالی، جستجوی ساختمان خرابه را به پایان برسانند. پس از اتمام کار، ساکنان صف ایستادند و اجازه یافتند با اتوبوس برگردند.

شانا دام رفت تا ببیند چه چیزی از خانه پدر و مادرش باقی مانده است.

فقط گشت و گذار در جزیره، محل قرارگیری بیشتر ساحل فورت مایرز، به دلیل زباله های طوفان دشوار است، اما از تجهیزات سنگین برای پاکسازی جاده ها استفاده شد.

او به فورت مایرز نیوز-پرس گفت: «از بین رفته است. “این فقط رفته است.”

با تابلوهای دست ساز در سرتاسر منطقه که هشدار می دهد غارتگران توسط صاحبان خانه تیراندازی خواهند شد، کارمین مارسنو، کلانتر شهرستان لی گفت که تنها 9 مورد سرقت از این دست گزارش شده است.