سازش ممکن است به معنای ادامه مهلت برای مراقبت های پیشگیرانه «اوباماکر» باشد

دولت بایدن دستور توقف می خواهد که پوشش را در سراسر کشور برای پیشگیری از اچ آی وی و سایر مراقبت های پیشگیرانه در دسترس نگه دارد. وکلای شش شاکی که این حکم را به چالش می کشند می خواهند مطمئن شوند که اقامت شامل موکلان آنها نمی شود – از جمله یک فعال محافظه کار و یک دندانپزشک مسیحی که با پوشش پیشگیری از بارداری و پیشگیری از HIV به دلایل مذهبی مخالف است. شاکیان می‌خواهند که بتوانند بدون خطر مجازات، پوشش را انکار کنند، حتی اگر حکم اوکانر در نهایت به طور کامل لغو شود.



منبع

در گزارش کوتاهی که در دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم در نیواورلئان ارسال شده است، می‌گویند وکلای مخالفان احکام و دولت بایدن که از این دستورات دفاع می‌کند، می‌تواند تا روز سه‌شنبه برای ارائه به دادگاه آماده شود.

وکلای دادگستری روز جمعه به یک دادگاه استیناف فدرال گفتند که به توافقی نزدیک شده‌اند که می‌تواند به طور موقت الزامات دولت را حفظ کند که برنامه‌های بیمه سلامت شامل پوشش داروهای پیشگیری از HIV، غربالگری سرطان و سایر مراقبت‌های پیشگیرانه در حین انجام نبرد دادگاه بر سر دستورات است.

در ماه مارس، قاضی منطقه ایالات متحده، رید اوکانر در فورت ورث، تگزاس، حکم داد که برخی از الزامات مراقبت های پیشگیرانه تحت قانون مراقبت های بهداشتی 13 ساله رئیس جمهور سابق باراک اوباما، خلاف قانون اساسی است. مدار 5 مانع از اعمال فوری این سفارش در ماه گذشته شد. روز سه‌شنبه، یک هیئت سه قاضی از دادگاه استیناف استدلال‌هایی را شنیدند که آیا این احکام باید در زمانی که تجدیدنظرها در یک نبرد حقوقی طولانی‌مدت انجام می‌شوند، باقی بمانند یا خیر. هیئت بعداً دستور داد تا وکلای دادگستری تا روز جمعه در مورد امکان سازش موقت گزارش دهند.