زیارت ویرجین گوادالوپ مکزیک بدون محدودیت باز می گردد

اوایل دوشنبه امسال، پاسیو غرق در دریایی از چادرها و مردم خفته بود.

مردم در باسیلیکا می خوابند تا ارادت خود را نشان دهند – یکی از نقاط برجسته مراسم نماز نیمه شب است که در آن آهنگ سنتی تولد “Las Mañanitas” برای باکره خوانده می شود – اما همچنین به این دلیل که بسیاری از زائران فقیر هستند.

رئیس کلیسای مونس گفت: «به لطف خدا، ما به حالت عادی بازگشتیم. سالوادور مارتینز در بیانیه‌ای از مردم دعوت کرد تا «در صورت امکان، از حضور جمعیت زیاد خودداری کنند.»

آمار رسمی از مجروحان انفجار اواخر روز یکشنبه در شهر نوپالتپک در دست نیست. عکس‌های ارسال شده توسط آتش‌نشانان داوطلب از شهر نزدیک سن مارتین د لس پیرامیدس، بقایای سوخته و پیچ خورده وانت وانت را نشان می‌دهد که در یک خیابان افتاده است.



منبع

در تاریک‌ترین روزهای همه‌گیری در سال 2020، کلیسای مکزیکوسیتی که تصویر ویرجین در آن نگهداری می‌شود به مدت چهار روز به طور کامل بسته شد. در سال 2021 باز بود، اما زائرانی که از سراسر کشور می آمدند اجازه نداشتند سنت خود را برای خوابیدن در خارج از آن حفظ کنند.

روز باکره نیز در سراسر مکزیک با آتش بازی جشن گرفته می شود. در یکی از این رویدادها در شهری در شمال شرقی مکزیکوسیتی، گزارش شده است که کامیون حامل وسایل آتش بازی منفجر شد و تعداد نامشخصی زخمی شدند.

چنین نیات خیری در میان دریای انسانی مؤمن غیرممکن بود.

صدها هزار نفر در سفر زیارتی پیاده، دوچرخه سواری یا اتوبوس می روند. امسال، دولت مکزیکو سیتی در مجموع 3.1 میلیون نفر در چند روز گذشته از این زیارتگاه بازدید کردند.

این کلیسا تصویری از باکره را در خود جای داده است که گفته می شود به طور معجزه آسایی روی شنل متعلق به دهقان بومی خوان دیگو در سال 1531 نقش بسته است.

مکزیکو سیتی (AP) – بزرگترین زیارت مذهبی مکزیک برای روز 12 دسامبر باکره گوادالوپ برای اولین بار از زمان همه گیری کووید-19، دوشنبه بدون محدودیت بازگشت. به مدت دو سال، زیارت چند روزه لغو یا محدود شده بود، زیرا تعداد انبوه مؤمنان خطر سرایت را به همراه داشت.