زن حق مصرف قرص صبحگاهی را نداشت

وکلای Badeaux بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.



منبع

به گزارش رادیو عمومی مینه سوتا، رهبران گروه عدالت جنسیتی، که نماینده اندرسون بود، گفتند که قصد دارند درخواست تجدید نظر کنند.

آیتکین، مین (AP) – هیئت منصفه روز جمعه حکم داد که یک داروساز مرکزی مینه سوتا، هنگامی که بیش از سه سال پیش از ارائه داروهای ضدبارداری اورژانسی خودداری کرد، حقوق زنان را نقض نکرد.

آندره آ اندرسون، مادر پنج فرزند مک گرگور، پس از آن که داروساز، بر اساس اعتقادات مذهبی خود، از پاسخگویی به درخواست او امتناع کرد، بر اساس قانون حقوق بشر مینه سوتا شکایت کرد. قانون ایالتی تبعیض بر اساس جنسیت، از جمله مسائل مربوط به بارداری و زایمان را ممنوع می کند.

اندرسون در ژانویه 2019 نسخه خود را برای یک قرص صبحگاهی به داروخانه Thrifty White در مک گرگور آورد. داروساز قدیمی جورج بادو به او گفت که نمی تواند نسخه را بر اساس اعتقاداتش پر کند.

اندرسون در نهایت نسخه خود را در داروخانه ای در Brainerd پر کرد و در شرایط رانندگی زمستانی بیش از 100 مایل (161 کیلومتر) رفت و برگشت را انجام داد.

«شهادت به قدری واضح بود که او خدمات کمتری نسبت به سایر مشتریان دریافت می‌کرد، زیرا چیزی که به آنجا می‌رفت پیشگیری از بارداری اضطراری بود. و بنابراین، ما معتقدیم که طبق قانون، این تبعیض در مینه‌سوتا است.»

این حکم در بحبوحه بحث‌های سیاسی ملی درباره پیشگیری از بارداری بر اساس قوانین فدرال صادر می‌شود و مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه‌ای را تصویب کرد که حق پیشگیری از بارداری را تضمین می‌کند. دموکرات‌های مجلس نمایندگان نگرانند که دادگاه عالی محافظه‌کار ایالات متحده که قبلاً حقوق فدرال سقط جنین را حذف کرده است، فراتر رفته و استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری را محدود کند.