زمان کوتاه‌تر رای‌گیری می‌تواند باعث کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات گرجستان شود

اما دور دوم 6 دسامبر این بار برای کنترل سنا نخواهد بود و دموکرات ها کرسی های خود را در آریزونا و نوادا در اوایل این ماه حفظ کردند. پیشنهادهای موفقیت آمیز انتخاب مجدد سناتورها مارک کلی و کاترین کورتز ماستو همان چیزی بود که دموکرات ها برای حفظ کمترین حاشیه ها در مجلس به آن نیاز داشتند.

هنک جانسون، نماینده دموکرات ایالات متحده گفت که احیای شور و شوق رای گیری زودهنگام که دموکرات ها قبل از انتخابات عمومی نشان دادند، زمانی که رای گیری زودهنگام کلی رکورد جدیدی میان دوره ای ایجاد کرد، چالش برانگیز خواهد بود.

برخی از شهرستان‌های شهری احتمالاً رأی‌گیری حضوری زودهنگام را در یکشنبه پس از شکرگزاری ارائه می‌کنند، و جاه‌طلبانه‌ترین شهرستان‌ها نیز ممکن است رأی‌گیری را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه قبل از روز شکرگزاری ارائه دهند، اگر مسابقه در 21 نوامبر تأیید شود.

جف امی را دنبال کنید http://twitter.com/jeffamy.





منبع

آتلانتا (AP) – اولین دور دوم رافائل وارناک، دموکرات جورجیا در سال 2021، یک درگیری بزرگ 9 هفته ای برای کنترل سنا بود که شامل سه هفته رای گیری حضوری زودهنگام و تعداد زیادی رای نامه پستی بود.

___

اگر نامزدی در انتخابات مقدماتی حزب یا در انتخابات عمومی اکثریت را به دست نیاورد، گرجستان به دور دوم نیاز دارد. نه وارناک و نه هرشل واکر جمهوری خواه به 50 درصد نرسیدند.

مخالفان قانون رای گیری در گرجستان می گویند که تغییرات در رای گیری پستی به رای دهندگان آسیب می زند، و ادعاهای جمهوری خواهان مبنی بر اینکه مشارکت بالای مردم ثابت می کند که این قانون به کسی آسیب نرسانده را رد می کند.

این تغییرات می‌تواند به ضرر دموکرات‌ها باشد، زیرا تمایل دارند رأی‌گیری زودهنگام و رأی‌گیری از طریق پست را بیشتر از جمهوری‌خواهان انجام دهند. از آنجایی که قانون 2021 درخواست برای رای گیری پستی را دشوارتر می کند، دموکرات ها از هواداران خواستند که در اوایل ماه اکتبر رای دهند.

این تغییرات می تواند مشارکت کمتری را به همراه داشته باشد و شاید بازگشتی به قوانین قدیمی دور دوم انتخابات گرجستان قبل از سال 2021 باشد، زمانی که جمهوری خواهان مزایای آشکاری داشتند.

159 شهرستان گرجستان در صورت امکان می توانند زودتر از 28 نوامبر رای گیری زودهنگام را آغاز کنند. گابریل استرلینگ، معاون وزیر امور خارجه گفت، اما تا زمانی که ایالت انتخابات عمومی را که در حال حاضر برای 21 نوامبر برگزار می شود، تأیید نکند، نمی توانند آغاز شوند.

پیروزی وارناک در برابر کلی لوفلر سناتور جمهوری خواه – و انحراف جان اوسف دموکرات در برابر دیوید پردو جمهوری خواه – به دو پیروزی دموکرات ها ختم شد که به لطف توانایی کامالا هریس معاون رئیس جمهور در قطع روابط، کنترل سنا را با 50 به 50 به حزب داد.

هیچ کس که قبل از 8 نوامبر در لیست نبود، اکنون نمی تواند برای رای دادن ثبت نام کند. آخرین روز ثبت نام 7 آبان بود.

عایشه محمود، مدیر اجرایی صندوق حمایت از آسیایی-آمریکایی روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: «ما می دانیم که اعضای جامعه ما دسترسی عادلانه و عادلانه به رای دادن از طریق پست ندارند.

برگه های رای پستی را می توان تا 28 نوامبر درخواست کرد. حدود 150,000 نفر که در انتخابات نوامبر از طریق پست رای دادند، به طور خودکار برگه رای برای دور دوم ارسال می شوند. اما گزارش آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که برخی از شهرستان‌ها در ارسال برگه‌های رای قبل از دور دوم اولیه، کند بودند و این پرسش‌ها را در مورد اینکه آیا رای‌دهندگان می‌توانند آن‌ها را دریافت کرده و به موقع بازگردانند، ایجاد کرد.

استیون لاوسون، که قبل از شکست او در سال 2021 مقابل وارناک برای لوفلر کار می کرد، به یاد می آورد که حتی با فاصله دو ماهه بین انتخابات عمومی 2020 و دور دوم، «رای دهندگانی داشتید که از تاریخ دور دوم اطلاع نداشتند و باید می دانستند. یادآوری کرد که تمام نشده است.» لاوسون اکنون کمیته اقدام سیاسی 34N22 را رهبری می کند که از واکر حمایت می کند.

گروه‌های لیبرال قول می‌دهند که از کار خارج نشوند. اکثر آنها نامزدها را تایید نمی کنند، اما سیاست های مترقی را به طور گسترده در راستای دموکرات ها پیش می برند و یک چرخ دنده کلیدی در ماشین مشارکت دموکرات ها هستند.

جانسون “از آخر هفته شکرگزاری تا سه شنبه، 6 دسامبر، فرصت داریم تا این آرا را به دست آوریم، و در طول تعطیلات و در آستانه فصل تعطیلات کار سختی خواهیم داشت تا مطمئن شویم که این رای صادر می شود.” گفت. “من فکر می کنم رای دهندگان آگاه هستند که آینده ما هنوز در خطر است و ما می توانیم به خاطر ملت گرجستان تغییر ایجاد کنیم. ما قبلاً این کار را انجام داده‌ایم و می‌توانیم دوباره آن را انجام دهیم.»

اریک تاننبلات، لابیستی که رئیس دفتر فرماندار جمهوری خواه سانی پردو و بعداً رئیس مشترک مالی ملی برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری میت رامنی جمهوری خواه در سال 2012 بود، گفت: «جمهوری خواهان در بازگرداندن رأی دهندگان خود برای دور دوم انتخابات بهتر عمل می کنند».

اما تنها 10 شهرستان در طول دور دوم دور دوم ژوئن، اولین انتخابات سراسری که با دوره دور دوم کوتاه برگزار شد، بیش از پنج روز تعیین شده پیشنهاد دادند. علاوه بر این، قانون ایالتی رای گیری حضوری زود هنگام در تعطیلات ایالتی یا شنبه پس از تعطیلات ایالتی را ممنوع می کند. از آنجایی که هم روز شکرگزاری و هم جمعه بعد از آن تعطیلات دولتی هستند، قبل از دور دوم رای گیری شنبه انجام نخواهد شد.

جمهوری خواهان می گویند دور دوم انتخابات چهار هفته ای قابل اجرا است و خاطرنشان کردند که قبل از سال 2013 در گرجستان قانون بوده است. یک قاضی فدرال در آن زمان دریافت که رای دهندگان نظامی و خارج از کشور زمان کافی برای بازگرداندن برگه های رای پستی ندارند و در عوض دستور 9 هفته را صادر کرد. قانونگذاران در سال 2021 این مشکل را با افزودن برگه‌های رأی‌دهی رتبه‌بندی‌شده برای رأی‌دهندگان خارج از کشور حل کردند و به آن‌ها اجازه دادند در صورت دور دوم، نامزدهای بیشتری را انتخاب کنند.

“شهرستان ها از قبل آماده شده اند. برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جمهوری خواه، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: آنها می دانند که ما این دوره زمانی را خواهیم داشت.

بر اساس قانون انتخابات 2021 گرجستان، تنها چهار هفته تا دور دوم باقی خواهد ماند – با روز شکرگزاری در میانه. به بسیاری از گرجستانی ها که از 28 نوامبر شروع می شود، فقط پنج روز هفته رای گیری حضوری زودهنگام ارائه می شود. و دور دوم انتخابات ژوئن نشان داد که زمان دریافت و بازگرداندن برگه های رای نامه ای می تواند بسیار محدود باشد.

هیلاری هالی از Care in Action، که از کارگران خانگی حمایت می‌کند، گفت: «همان‌طور که در سال 2021 برنده شدیم، اکنون شاهد تکرار آن هستید. بله، آیا این رواناب کوتاه‌تر است؟ کاملا. و آیا ما نیاز داریم که همه از هم اکنون برنامه ریزی برای رای دادن را شروع کنند؟ کاملا.”