رویکرد زمستانی ساعت را برای اوکراین و روسیه تنظیم می کند

در شهرهای سرتاسر روسیه، پلیس صدها معترض علیه دستور بسیج را دستگیر کرده است. زنان مخالف این فراخوان روز یکشنبه در شهر یاکوتسک سیبری تظاهرات کردند. ویدئوهایی که توسط رسانه های محلی به اشتراک گذاشته شده است، جمعیتی متشکل از چند صد نفر را نشان می دهد که اکثراً زن هستند، دست در دست هم گرفته و به صورت دایره ای در اطراف گروهی از پلیس راهپیمایی می کنند. پلیس بعداً تعدادی را کشیده یا به زور سوار وانت های پلیس کرد. وب سایت خبری SakhaDay گفت که زنان شعارها و آهنگ های صلح طلبانه سر دادند.

ادگارس رینکوویچ، وزیر امور خارجه لتونی، در توییتی نوشت: بسیاری از آنها با کشتن اوکراینی ها خوب بودند، آنها در آن زمان اعتراضی نکردند. وی افزود که آنها “کشورهای زیادی خارج از اتحادیه اروپا برای رفتن دارند.”

وزارت ادغام مجدد اوکراین گفت روسیه افرادی را از بلاروس، برزیل، مصر، آفریقای جنوبی، سوریه، توگو، اروگوئه و ونزوئلا آورده است تا به عنوان ناظران خارجی عمل کنند. این وزارتخانه هشدار داد که آنها “مجاز خواهند شد”، بدون اینکه مشخص کند چگونه.

لیتوانی، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که همسایه کالینینگراد، یکی از حوزه‌های دریای بالتیک روسیه است، گفت که به آنها پناهندگی نمی‌دهد. روس ها باید بمانند و بجنگند. گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر امور خارجه در توییتی نوشت: علیه پوتین.

این فراخوان با مجازات های سخت تری برای سربازان روسی که از دستورات افسران سرپیچی می کنند، فرار می کنند یا تسلیم دشمن می شوند، همراه است. پوتین این اقدامات را روز شنبه امضا کرد و به قانون تبدیل شد.

بسیج نسبی باعث مهاجرت مردانی شده است که به دنبال اجتناب از پیش نویس هستند – و اختلاف نظرهای شدید در اروپا در مورد نحوه برخورد با آنها.

با این حال، مقامات کشورهای دیگر اتحادیه اروپا می‌گویند اروپا وظیفه دارد کمک کند و می‌ترسند که دور کردن روس‌ها به نفع پوتین باشد و به روایت او مبنی بر اینکه غرب همیشه از روس‌ها متنفر بوده است و جنگ برای محافظت از کشورشان در برابر آن‌ها به راه افتاده است، بیم دارند. دشمنی غرب

همچنین باعث ایجاد شکاف در اروپا در مورد این است که آیا مردان روس در سن جنگ که دسته دسته فرار می کنند باید مورد استقبال قرار گیرند یا دور شوند.

یک گروه 40 نفره از سناتورها در فرانسه در بیانیه ای گفت: «بستن مرزهای ما نه با ارزش ها و نه با منافع ما سازگاری ندارد». آنها از اتحادیه اروپا خواستند تا به روس‌هایی که از بسیج فرار می‌کنند، وضعیت پناهندگی اعطا کند و گفتند که دور کردن آنها «اشتباهی از سوی اروپا در جنگ ارتباطات و نفوذی است که در حال انجام است».

برای برنامه ریزان نظامی اوکراینی و روسی، ساعت در حال حرکت است و انتظار می رود نزدیک شدن به فصل زمستان جنگ را پیچیده تر کند. به گفته مؤسسه مطالعات جنگ، هوای بارانی در حال حاضر شرایط گل آلودی را به همراه دارد که تحرک تانک ها و سایر تسلیحات سنگین را محدود می کند.

حداقل 2000 نفر در روزهای اخیر به دلیل تظاهرات مشابه در سراسر کشور دستگیر شده اند. بسیاری از کسانی که از آنجا برده شدند بلافاصله احضاریه دریافت کردند.

کیو، اوکراین (AP) – یک اندیشکده مستقر در واشنگتن یکشنبه اعلام کرد که شروع آب و هوای پاییزی، همراه با باران‌ها که زمین‌ها را برای تانک‌ها بسیار گل آلود می‌کند، تلاش‌های اوکراین را برای بازپس‌گیری بیشتر مناطق تحت کنترل روسیه قبل از اینکه زمستان در میدان‌های جنگ یخ بزند، آغاز کرده است. .

دولت اوکراین بلافاصله پس از تهاجم روسیه در 24 فوریه تحت یک فرمان بسیج عمومی با هدف ایجاد یک ارتش 1 میلیون نفری، اجازه خروج بیشتر مردان 18 تا 60 ساله را متوقف کرد.

کرملین گفت که هدف اولیه آن افزودن حدود 300000 نیرو به نیروهای خود در اوکراین است که با تلفات تجهیزات، افزایش تلفات و تضعیف روحیه دست و پنجه نرم می کنند. این بسیج نشان دهنده تغییری شدید از تلاش های قبلی پوتین برای نشان دادن جنگ به عنوان یک عملیات نظامی محدود است که در زندگی بیشتر روس ها تداخلی ایجاد نمی کند.

اوکراین و متحدان غربی آن می گویند همه پرسی در خرسون و زاپوریژژیا در جنوب و مناطق شرقی لوهانسک و دونتسک هیچ نیروی قانونی ندارد. این رای‌ها قرار است روز سه‌شنبه به پایان برسد، اما در اوکراین و غرب به‌عنوان ساختگی رد می‌شوند، با فیلم‌هایی که نشان می‌دهد سربازان مسلح روسیه خانه به خانه می‌روند تا اوکراینی‌ها را برای رای دادن تحت فشار قرار دهند.

اما این اندیشکده گفت که نیروهای اوکراینی همچنان در حال به دست آوردن میدان در ضدحمله خود هستند که در اواخر ماه اوت آغاز شد، که به طرز شگفت انگیزی اشغال روسیه را در مناطق وسیعی از شمال شرق عقب انداخته و همچنین باعث تلاش جدید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تقویت شد.

این بسیج همچنین با آرای سازماندهی شده کرملین در چهار منطقه اشغالی اوکراین که می تواند راه را برای الحاق قریب الوقوع آنها به روسیه هموار کند، دست به دست هم می دهد.

___

بسیج روسیه – اولین فراخوانی از این دست پس از جنگ جهانی دوم – با تظاهرات جدیدی در روز یکشنبه، اعتراضاتی را در شهرهای روسیه برانگیخت.

در همین حال، روسیه با فراخوانی صدها هزار نفری خود به جنگ هفت ماهه فشار آورد و به دنبال جبران خسارات اخیر خود بود. مقامات اوکراینی گفتند، این کشور همچنین روز یکشنبه پهپادهای انتحاری را علیه شهر بندری اودسا اوکراین مستقر کرد. تلفات جانی بلافاصله گزارش نشده است.

پوشش AP از جنگ را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

سایر روس ها برای انجام وظیفه گزارش می دهند. پوتین و وزیر دفاع سرگئی شویگو گفته‌اند که این دستور برای نیروهای ذخیره‌ای که اخیراً خدمت کرده‌اند یا مهارت‌های خاصی دارند اعمال می‌شود، اما تقریباً هر مردی تا سن 65 سالگی به عنوان ذخیره در نظر گرفته می‌شود و فرمان پوتین درها را برای فراخوان گسترده‌تر باز نگه داشته است.

همتای او در لتونی، همچنین یکی از اعضای اتحادیه اروپا و هم مرز با روسیه، گفت که مهاجرت “خطرات امنیتی قابل توجهی” برای بلوک 27 کشوری به همراه دارد و کسانی که فرار می کنند را نمی توان مخالفان وجدانی در برابر تهاجم تلقی کرد.