روس ها در حالی که منتظر سخنرانی پوتین هستند، در گوگل جستجو می کنند که چگونه کشور را ترک کنند

سه شنبه، 20 سپتامبر 2022، 22:37

مردم ساکن در منطقه خاباروفسک، که هم مرز با چین است، بیشترین علاقه را به مسئله مهاجرت داشتند.

همه اینها با توجه به تدارکات سریعی که برای “رای گیری” در مورد الحاق سرزمین های جدید در حال انجام است رخ می دهد: اشغالگران قصد دارند شبه همه پرسی برای الحاق مناطق اشغالی دونتسک، لوهانسک، خرسون و استان های زاپوریژژیا برگزار کنند. روسیه بین 23 تا 27 سپتامبر.

در انتظار سخنرانی دیکتاتور ولادیمیر پوتین، که آنطور که انتظار می رفت در 20 سپتامبر برگزار نشد، روس ها به طور فعال شروع به جستجوی چگونگی خروج از کشور و نحوه تعویق خدمت ارتش کردند.

منبع: کانال های تلگرام Mozhem obiasnit (می توانیم توضیح دهیم) و مدوزا

بر اساس داده های Google Trends، جستجوها در ساعت 18:00 به اوج خود رسید.

جزئیات: جستجوهای گوگل برای عبارت “چگونه روسیه را ترک کنیم” در 20 سپتامبر به اوج خود رسید.

روس ها شروع به جستجو در مورد چگونگی تعویق خدمت سربازی کردند. اوج ساعت 13 بعد از بالا آمدن اولین پست های بسیج بود.

 

اندکی قبل از این، گزارش هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، عصر آن روز سخنرانی خواهند کرد.

 

در بعدازظهر 20 سپتامبر، دومای دولتی روسیه مفاهیم “بسیج” و “زمان جنگ” را در قانون کیفری معرفی کرد و همچنین اصلاحاتی را در مورد مسئولیت فرار در هنگام بسیج یا زمان جنگ تصویب کرد.

این در بحبوحه گمانه زنی ها در مورد بسیج آتی در فدراسیون روسیه و آماده سازی برای “رفراندم” غیرقانونی در سرزمین های اشغالی اوکراین اتفاق افتاد.

روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. از Ukrainska Pravda حمایت کنید یا حامی ما شوید!



منبع

این سه شنبه در میان روس ها به موضوع بسیج علاقه مند شد. اما سطح علاقه کمتر از ماه مه (زمانی که موضوع بحث های شدید در آستانه روز پیروزی بود) است. ساکنان استان بلگورود بیشترین علاقه را به آن داشتند.

 

انتظار می‌رفت که سخنرانی‌های پوتین و شویگو امروز عصر پخش شود – اما ابتدا برنامه ریزی شد و سپس به تعویق افتاد. بر اساس پست های تبلیغاتی روسی، آنها به 21 سپتامبر منتقل شده اند.

همانطور که انتظار می رفت، این “رفراندم های” غیرقانونی می تواند دست روسیه را باز کند، زیرا پس از آن روسیه می تواند ضد حمله اوکراین را حمله به سرزمین های خود بنامد و بسیج آشکار در فدراسیون روسیه را اعلام کند.