کمیته 6 ژانویه کنگره آمریکا جلسه بعدی استماع را برای 28 سپتامبر برنامه ریزی می کند

این کمیته در تلاش است تا مشخص کند ترامپ در حالی که هزاران نفر از حامیانش به پلیس حمله کردند، ساختمان کنگره را خراب کردند و اعضای کنگره و معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، مایک پنس را در حالی که برای تایید رسمی نتیجه انتخابات به رقابت پرداختند، برای نجات جان خود به رقابت فرستادند.

وزارت دادگستری در حال انجام تحقیقات خود درباره تلاش های ترامپ و متحدانش برای لغو انتخابات 2020 است.

کمیته منتخب به رهبری دموکرات ها هشت جلسه استماع در طول شش هفته در ماه های ژوئن و ژوئیه برگزار کرد و یافته های تحقیقات بیش از یک ساله خود در مورد وقایع مربوط به حمله مرگبار به صندلی دولت توسط حامیان رئیس جمهور سابق جمهوری خواه دونالد ترامپ را افشا کرد.

سخنگوی کمیته منتخب از اظهار نظر خودداری کرد و گفت که هیچ به روز رسانی برنامه ای برای گزارش ندارد.

(گزارش توسط پاتریشیا زنگرل؛ ویرایش توسط آلیستر بل)



منبع

نوشته پاتریشیا زنگرل

واشنگتن (رویترز) – رئیس این هیئت روز سه شنبه گفت، کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کند، در نظر دارد جلسه بعدی خود را در 28 سپتامبر برگزار کند.

این هیئت نگفته است که چه زمانی گزارش نهایی خود را منتشر خواهد کرد، اگرچه انتظار می رود این سند پیش از انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر، زمانی که کنترل کنگره آمریکا در دست است، علنی شود.

ترامپ از قبول شکست خود در انتخابات امتناع کرده است، در عوض ادعاهای بی اساس را تکرار می کند که پیروزی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نتیجه تقلب در انتخابات بوده است.

بنی تامپسون، نماینده به خبرنگاران گفت که انتظار دارد جلسه عمومی آخرین جلسه هیئت باشد، مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد.

در جلسات قبلی خود – از جمله جلسه ای که در ژوئیه 2021 برگزار شد – این هیئت ادعا کرد که پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020، ترامپ به متحدان نزدیک خود که به او گفته بودند ادعاهای او در مورد تقلب گسترده در انتخابات نادرست است، نادیده گرفت و سپس عقب نشست و به دنبال پیروانی که معتقد بود اتهامات نادرست او به کاپیتول یورش بردند.