روسیه اولین خودروی جنگی برادلی اوکراینی خود را منهدم کرد

مشخص نیست که آیا خودروهای موجود در این تصویر توسط اوکراین رها شده یا پیدا شده اند. با این حال، هنگامی که وسایل نقلیه پشت سر گذاشته می شوند، می توانند توسط یک دشمن از میدان نبرد خارج شوند یا منهدم شوند.

ویدیو و تصاویر دیگری از بردلی های آسیب دیده در اوکراین نیز در حال ظهور است. کانال‌های تلگرامی روس‌ها ادعاهای تایید نشده‌ای دارند مبنی بر اینکه در جریان این عملیات حداقل شش فروند بردلی در درگیری منهدم شده است.

https://twitter.com/igs_stan/status/1667189010379296770?s=20
https://twitter.com/UAWeapons/status/1667170442015121408?s=20

در حالی که اوکراین به حملات متقابل خود در استان‌های زاپوریژژیا و دونتسک ادامه می‌دهد، اولین تصاویر از وسایل نقلیه جنگی M4A2-ODS بردلی اهدا شده توسط ایالات متحده منتشر شده است.

به گزارش کانال تلگرامی روسی Warrior DV، خودروها در تلاش برای شکستن خطوط دفاعی نیروهای روسی در جنوب شهر مالایا توکماچکا آسیب دیدند.

به گفته گروه اطلاعاتی منبع باز Oryx، یکی از تصاویر نشان می دهد که نیروهای اوکراینی ظاهراً چهار M2 Bradley و همچنین یک تانک Leopard 2A6 و یک خودروی BMR-2 مین پاکسازی را در جریان حمله در منطقه Zaporizhzia رها کرده اند. این سازمان وسایل نقلیه تخریب شده، آسیب دیده و اسیر شده را از هر دو طرف جدول بندی کرده است و اطلاعاتی را فقط در مورد آنهایی که می تواند به صورت بصری تایید کند منتشر می کند.

https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1667152804719337475?s=46&t=rDJhl_C_5AZkvIK8pGhEjA
نمایی مشروح از بردلی های آسیب دیده و سایر وسایل نقلیه.  (کانال تلگرام Warrior DV)

راب لی تحلیلگر گفت منطقه جنگی به نظر می رسد برخی از آن وسایل نقلیه در آن تصویر ممکن است توسط مین آسیب دیده باشند. پنتاگون از اظهار نظر در مورد آسیب یا تخریب بردلی ها و مواردی که در صورت تسخیر روسیه می تواند مطرح شود، خودداری کرد. البته، با توجه به ماهیت این درگیری، قبل از ارائه بردلی ها باید به آن توجه می شد.

ایالات متحده 109 نوع M2A2-ODS Bradley و چهار نوع B-FIST اهدا کرده است. ارتش ایالات متحده حداقل از فوریه سال جاری به پرسنل اوکراینی برای عملیات و نگهداری بردلی در منطقه آموزشی Grafenwoehr در آلمان آموزش می دهد. در همان ماه، یک کشتی باری تجاری، یکپارچگی ARC، با بیش از 60 فروند برادلی وارد آن کشور شد که در نهایت عازم اوکراین بود. مشخص نیست که چه تعداد در حال حاضر در اوکراین هستند.

اینکه ما تصاویری از این وسایل نقلیه آسیب دیده یا منهدم شده را می بینیم، نباید شوکه کننده باشد. اوکراین بدون پشتیبانی هوایی به منطقه‌ای حمله می‌کند که روس‌ها می‌دانستند این یک عامل احتمالی است و ماه‌ها برای چنین پیشروی از جمله با مین‌ها و استحکامات آماده شده‌اند. در حالی که این وسایل نقلیه بیش از هر چیز دیگری در زرادخانه اوکراین توانایی دارند، به خصوص در چنین شرایطی شکست ناپذیر نیستند. و صرف نظر از تمرینات تسریع شده، اشتباهاتی مرتکب می شوند و درس ها در اوایل راه سخت آموخته می شوند. روزهای پیش رو ثابت خواهد کرد که آیا این روند کاملاً هشدار دهنده می شود یا خیر.

بردلی ها به دلیل قدرت شلیک، قدرت مانور و دوام خود، کمک مالی کلیدی برای فشار اوکراین برای بازپس گیری قلمرو محسوب می شدند. شما می توانید در مورد آنچه که آنها روی میز آورده اند در شیرجه عمیق ما بیشتر بخوانید اینجا.

نمایی مشروح از بردلی های آسیب دیده و سایر وسایل نقلیه. (کانال تلگرام Warrior DV)

https://twitter.com/Aviation_Intel/status/1667197400212205571?s=20
https://twitter.com/Aviation_Intel/status/1667199479941070848?s=20

با نویسنده تماس بگیرید: [email protected]





منبع