رهبران مسلمان در شیکاگو با اشاره به جنگ غزه از ملاقات با مقامات بایدن خودداری کردند

پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی هفته آینده در ایلینویز، بیش از 40 رهبر و گروه مسلمان، فلسطینی و عرب آمریکایی در شیکاگو از ملاقات با مقامات کاخ سفید خودداری کردند و دلیل آن ادامه حمایت مالی آمریکا از جنگ اسرائیل علیه غزه از سوی آمریکا بود.

مربوط: رای اعتراض آمیز واشنگتن و گرجستان باعث افزایش فشار بر بایدن در مورد جنگ غزه می شود

در نامه‌ای که روز پنجشنبه به کاخ سفید ارسال شد، رهبران گفتند «هیچ فایده‌ای» در جلسات اضافی وجود ندارد، زیرا آنها قبلاً از طریق بحث‌ها، اعتراض‌ها و مصاحبه‌های رسانه‌ای درخواست خود را برای آتش‌بس دائمی به دولت بایدن روشن کرده بودند. ما بر این باوریم که نشست دیگری تنها باعث سفید شدن ماه‌ها انفعال کاخ سفید و به دنبال آن اعانه‌های متواضعانه خواهد شد. ما علاقه مند به اقدام جدی هستیم.»

آنها ادامه دادند: «ارائه کمک‌های دیرهنگام، اعم از پرتاب‌های هوایی یا اسکله‌های موقت، به غیرنظامیان اسیر فلسطینی که همچنان مانند ماهی در بشکه تیراندازی می‌شوند، اما ناخواسته یا ناتوان از توقف کشتار، مانند پاشیدن چسب زخم است. دست، در حالی که با دست دیگر تبر را در دست گرفته بود.»

بر اساس نظرسنجی جامعه آمریکایی اداره سرشماری ایالات متحده، بیش از 100000 عرب آمریکایی در شیکاگو زندگی می کنند، در حالی که حداقل 350000 مسلمان در ایلینوی زندگی می کنند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، این امتناع به دنبال اقدامات مشابه گروه‌های مسلمان و عرب آمریکایی در سراسر کشور است که از نحوه مدیریت جو بایدن در جنگ اسرائیل در غزه، جایی که بیش از 31000 نفر از 7 اکتبر تاکنون کشته شده‌اند، خشمگین هستند. در اواخر ژانویه، 15 رهبر میشیگان جلسه استماع با کمپین انتخاب مجدد بایدن را لغو کردند.

آنها در حال حاضر به جامعه نزدیک می شوند تا در مورد مسائلی که در حال آشکار شدن است صحبت کنند، به گونه ای که گویی مشکلات انتخاباتی یا سیاسی هستند. عبدالله حمود، شهردار دیربورن، میشیگان – خانه یکی از بزرگترین جمعیت عرب آمریکایی – در آن زمان گفت: و برای ما، اینها چیزی نیستند. «این یک مسئله انسانی است. فلسطینی ها به دلیل تعداد نظرسنجی ها مهم نیستند.»

در اوایل فوریه، آمریکایی‌های فلسطینی دعوت به میزگردی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را رد کردند که آن را «تمرین تیک تاک» نامیدند.

ماه گذشته، رهبران مسلمان و عرب آمریکایی با مشاوران ارشد بایدن در دیربورن، میشیگان دیدار کردند، جایی که برخی از شرکت کنندگان گفتند که مقامات به نگرانی های آنها گوش دادند. جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی، در این نشست به “اشتباهات” در واکنش به جنگ اسرائیل در غزه اعتراف کرد.

رد روز پنجشنبه همراه با نگرانی فزاینده در دولت بایدن است زیرا رای دهندگان دموکرات هشدارهای فزاینده ای را در انتخابات مقدماتی اخیر ثبت کرده اند. بیش از 100000 رای دهنده میشیگان در انتخابات مقدماتی دموکرات های این ایالت ماه گذشته در اعتراض به موضع بایدن در مورد جنگ، “بی تعهد” را انتخاب کردند. تلاش های مشابهی در واشنگتن، مینه سوتا و جورجیا آغاز شد.

انتخابات مقدماتی ایلینوی هفته آینده است. در حالی که ایالت گزینه “غیرمتعهد” در برگه های رای خود ندارد، برخی از رهبران هنوز هم رای دهندگان را تشویق می کنند تا یک رای اعتراضی به صندوق بیندازند.

در ایلینویز، بسیاری از فلسطینی‌های جامعه مسلمان آمریکایی تشویق می‌شوند که یا آن را خالی بگذارند یا «غزه» را بنویسند تا نشان دهیم که به پای صندوق‌های رای می‌آییم. ما هنوز در حال رای دادن هستیم. ما به سایر مقامات منتخب رای می دهیم.

یکی از مقامات کاخ سفید به پولیتیکو گفت که دستیاران ارشد همچنان با برخی از رهبران محلی در شیکاگو به عنوان “بخشی از یک روند جاری برای تعامل با جوامع متاثر از درگیری خاورمیانه” ملاقات خواهند کرد.

در نامه‌ای به کاخ سفید، گروه‌ها و رهبران شیکاگو به صراحت اعلام کردند که از آمریکا فشار می‌آورند تا اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه به غزه، بازگرداندن کمک‌های مالی به آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی، پاسخگویی به اسرائیل، و “عدالت و آزادی برای فلسطینیان”.

آنها در این نامه نتیجه گرفتند: «این همان چیزی است که تاریخ ما را بر اساس آن قضاوت می‌کند، نه جلسات نمادین بیشتر که هر روز اهمیت دارد».

منبع