رهبران فاکس می خواستند از ترامپ جدا شوند اما برای تحقق آن تلاش کردند

در بیشتر موارد، مرداک در ایجاد تعادل بسیار موفق بوده است. فاکس دنبال کنندگان انبوه ترامپ را به بینندگان وفاداری تبدیل کرد که به مرداک و سهامدارانش سودهای کلان می رساند.

© 2023 شرکت نیویورک تایمز



منبع

«پیمایش» در تعادل ظریف بین حقیقت و «دیوانگی» اینگونه بود که مرداک چالش خود را در ایمیل‌هایی که این هفته منتشر شد، به عنوان بخشی از شکایت 1.6 میلیارد دلاری Dominion Voting Systems علیه فاکس نیوز توصیف کرد که انتظار می‌رود در ماه آوریل به دادگاه کشیده شود.

مرداک در پیامی به اسکات، از عملکرد ترامپ در یک گردهمایی در جورجیا که در آن از فرماندار برایان کمپ خواست تا به لغو انتخابات کمک کند، و همچنین دیگر اظهارات اخیر رئیس جمهور ابراز تاسف کرد. “همه اینها حل مسئله را سخت تر می کند! ما باید از این طریق صحبت کنیم.»

به محض اینکه دو مرداک شروع به بحث در مورد چگونگی واکنش کردند، پیوند آنها آشکار شد.

روپرت مرداک، که خانواده اش شرکت را کنترل می کنند، در ایمیلی نوشت: «فقط به او بگویید که ما به صورت داخلی و شدید صحبت کرده ایم. او به پسرش گفت که فاکس نیوز “با بیشترین سرعت ممکن در حال چرخش است.” اما او هشدار داد: “ما باید بینندگان خود را رهبری کنیم، که آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست.”

لاچلان مرداک، مدیر عامل شرکت فاکس، در نیویورک، 1 نوامبر 2018. (مایک کوهن/نیویورک تایمز)

پنج روز پس از حمله اوباش طرفدار ترامپ به ساختمان کنگره ایالات متحده، آن دیاس، یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت فاکس، با درخواستی فوری با روپرت و لاچلان مرداک تماس گرفت.

از زمانی که دونالد ترامپ کارزار انتخاباتی خود را در سال 2015 اعلام کرد، روپرت مرداک و کانال فاکس نیوز او با نحوه برخورد با مرد و جنبشی که به ایجاد آن کمک کردند، دست و پنجه نرم کردند.

به طور خصوصی، مجریان و مجریان برنامه نسبت به همکاران ترامپ که از پلتفرم های فاکس نیوز برای انتشار ادعاهای ساختگی در مورد تقلب در رأی دهندگان استفاده می کردند، ابراز ناامیدی و انزجار کردند. با این حال، خواسته‌های مخاطبان – یا اینکه مدیران شبکه چگونه آنها را تفسیر کردند – تعیین می‌کرد که کدام مهمان رزرو شود، چه نوع برنامه جدیدی ساخته شود، چه خبرنگاران می‌توانند روی آنتن بگویند و حتی چه افرادی شغل خود را از دست داده‌اند. خلاصه 212 صفحه ای که Dominion این هفته در دادگاه ایالتی دلاور ثبت کرد.

لاچلان مرداک، مدیر عامل شرکت فاکس، در نیویورک، 1 نوامبر 2018. (مایک کوهن/نیویورک تایمز)

مرداک در ایمیلی در 12 ژانویه 2021 خطاب به پل رایان، رئیس جمهوری خواه سابق مجلس نمایندگان و یکی از اعضای هیئت مدیره فاکس کورپ، نوشت: «بیداری برای هانیتی». مرداک توضیح داد که مجری برنامه هفته‌ها از ترامپ منزجر شده بود، اما می‌ترسید بینندگان خود را از دست بدهد.

مرداک به اسکات توضیح داد که این اخراج “پیام بزرگی برای مردم ترامپ خواهد بود.” طبق خلاصه Dominion، به سامون گفته شد که در همان روز او را رها کردند.

رهبری فاکس و میزبانان ستاره آن اغلب از بیرون به عنوان دلالان قدرت در سیاست جمهوری خواهان تلقی می شوند – با توجیه بسیار. اما پس از انتخابات، آنها به نظر می‌رسیدند که از بیگانه کردن حامیان ترامپ، تقریباً تا حد ناتوانی، هراس داشته باشند، پرونده‌های دادگاه حاوی ارتباطات داخلی و سپرده‌ها نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، یازده روز پس از انتخابات، لاچلان مرداک با تماشای گزارش خبرنگار فاکس نیوز، لیلاند ویترت، در مورد تظاهرات طرفدار ترامپ در واشنگتن، عصبانی شد و آن را بسیار انتقادی دانست. مرداک در پیامی به سوزان اسکات، مدیر عامل فاکس نیوز، پوشش ویتر را «از خود راضی و نفرت انگیز» خواند. اسکات پاسخ داد که او “اکنون تماس می گیرد” تا کسی را راهنمایی کند تا پیام را به خبرنگار و تهیه کننده اش منتقل کند.

هانیتی در مونولوگ آغازین یکی از برنامه‌های خود در ژوئن 2022، با تحقیقات کنگره در مورد این حمله، به مخاطبانش گفت: “6 ژانویه فقط بهانه دیگری برای بدنام کردن دونالد ترامپ و هر کسی است که از آنها حمایت می کند.”

روپرت مرداک برای رزرو مهمانانی که برای حامیان ترامپ به عنوان مدافعان وفادار شناخته می شدند، پیشنهاداتی را به اسکات ارائه کرد. یکی از افرادی که او در اواخر نوامبر 2020 پیشنهاد داد، مشاور امنیت ملی سابق مایکل فلین بود که در سال 2017 به دروغگویی به بازرسان فدرال در مورد تماس هایش با سفیر روسیه اعتراف کرد. یک هفته پس از ارسال یادداشت مرداک، پرونده Dominion می گوید، فلین در برنامه Fox Business ماریا بارتیرومو ظاهر شد.

اما ایمیل‌های مرداک و رهبری ارشد شرکت‌هایشان، همراه با سپرده‌گذاری هر دو نفر به عنوان بخشی از این پرونده، نشان داد که فاکس و رهبران آن چگونه تلاش کردند تا ترامپ را پس از انتشار ادعاهای بی‌اساس در مورد تقلب گسترده در انتخابات به عقب برگردانند.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

پس از 6 ژانویه 2021، در حالی که امیدها در میان بسیاری از محافظه‌کاران بدبین به ترامپ افزایش یافت که ممکن است سرانجام حزب جمهوری‌خواه با او کار کند، به نظر می‌رسید که برخی از بزرگ‌ترین نیرو‌های او در فاکس نیوز از او عقب‌نشینی می‌کنند – حتی شان هانیتی، مجری برنامه، یکی از آنها. بر اساس ایمیل‌های مرداک، فداکارترین حامیان ترامپ در تلویزیون.

از آنجایی که مشخص شد که برخی از مخاطبان فاکس پس از پیش‌بینی پیروزی رئیس‌جمهور جو بایدن، مخالف آن بودند، و بینندگان شروع به روی آوردن به گزینه‌های راست‌گرای تندرو مانند Newsmax کردند، افراد داخل شبکه تلاش کردند تا این خونریزی را متوقف کنند.

حتی زمانی که مدیران نگرانی‌های خود را در مورد ترامپ به یکدیگر مطرح کردند، با کسانی که بیش از حد نسبت به ترامپ سخت‌گیر تلقی می‌شوند به شدت برخورد کردند.

از نظر لاچلان مرداک، به نظر می‌رسید که هیچ جزئیاتی آنقدر کوچک وجود ندارد که بتوان از آن شکایت کرد، اگر فکر می‌کرد به پیوندی که فاکس نیوز با مخاطبان خود در طول سال‌ها ایجاد کرده بود آسیب می‌زند. او همچنین در یک نقطه به اسکات شکایت کرد که به نظر او لحن منفی نسبت به ترامپ در چیرون می‌دید – بلوک متنی که در پایین صفحه ظاهر می‌شود. او گفت که بیش از حد لفظی بود و در مورد رئیس جمهور بسیار منفی بود.

زمانی که شکایت مرداک به زنجیره غذایی راه پیدا کرد، دیوید کلارک، مدیر اجرایی برنامه‌ریزی آخر هفته فاکس نیز در این مورد صحبت کرد و به یکی از همکارانش در ایمیلی گفت که به ویترت پیامک داده است «و به او گفته که آن را قطع کند».

از آنجایی که مدیران فاکس شک و تردید نسبت به ترامپ را در پوشش شبکه از بین بردند، آنها نیز از افزایش میزان “دیوانه” در امواج رادیویی خود ناامید شدند، همانطور که راپرت مرداک، سیدنی پاول، مشاور حقوقی ترامپ را در ایمیلی به یکی از دوستانش توصیف کرد. . در اوایل دسامبر 2020، زمانی که ادعاهای ترامپ مبنی بر فریب خوردگی دور از ذهن‌تر شد، مرداک اذعان کرد که ادامه دادن پوشش خبری که به بینندگان وفادار و طرفدار ترامپ توهین نمی‌کند، بدون اینکه واضح باشد، چقدر دشوار شده است: رئیس‌جمهور به آنها دروغ می‌گفت. در مورد از دست دادن او

مرداک بزرگ همچنین به اسکات گفت که از شر یکی از مدیران ارشد فاکس نیوز به نام بیل سامون خلاص شود و به او گفت که با حامیان اصلی رئیس جمهور پیشین راه زیادی را طی خواهد کرد. او در 20 نوامبر به اسکات گفت: “شاید بهتر است بیل را فوراً رها کنیم.” این تماس ترامپ و حامیانش را خشمگین کرده بود.

او گفت: «با توجه به اهمیت فاکس نیوز به عنوان یک مگافون برای دونالد ترامپ، زمان آن رسیده است که «موضعی اتخاذ کنیم». دیاس که از این شورش لرزان به نظر می رسید، گفت که فکر می کند فاکس نیوز و ملت با “لحظه ای وجودی” روبرو هستند.

فاکس نیوز ابراز اطمینان کرده است که ادعاهای Dominion پس از آشکار شدن زمینه کامل آنها در دادگاه از بین خواهد رفت. یکی از سخنگویان فاکس نیوز گفت: «دومینیون آشکارا حقایق را با لقمه‌های گیلاس‌چینی، حذف زمینه‌های کلیدی و توصیف نادرست رکورد، حقایق را اشتباه تعبیر کرد.

حداقل برای مدتی طولی نکشید که هانیتی و سایر مجریان برنامه، از جمله تاکر کارلسون، در مورد حمله و پیامدهای آن همانطور که ترامپ و حامیانش ترجیح می دادند صحبت کردند.