اوکراین می‌گوید یک سرباز اوکراینی در یک روز 5 تانک روسی را با استفاده از موشک‌های جاولین که توسط ایالات متحده عرضه شده بود بیرون آورد.

بر اساس گزارش‌ها، در صورت تأیید، این حملات فشار بیشتری بر عرضه تانک‌های مورد نیاز روسیه وارد می‌کند، جایی که تقاضا در حال حاضر ۱۰ برابر عرضه بیشتر است.

یک تصویر ترکیبی که چهار حمله آشکار نیزه به تانک‌های روسی در مارینکا، استان دونتسک را نشان می‌دهد، در 28 فوریه 2023 به اشتراک گذاشته شده است. این چهار تصویر انفجار دود و شعله را در پس‌زمینه‌ای از مزارع نشان می‌دهد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

چهار مورد از حملات موشکی ادعا شده در مارینکا، استان دونتسک، اوکراین، در 28 فوریه 2023 به اشتراک گذاشته شده است.وزارت دفاع اوکراین/تیپ 79 حمله هوایی/خودی

  • یک پست رسانه‌های اجتماعی از این شاهکار آشکار شامل تمجید از موشک‌های جاولین استفاده شده توسط ایالات متحده بود.

مقایسه بین فیلم های به اشتراک گذاشته شده توسط وزارت دفاع اوکراین که ادعا می شود حمله در مارینکا را نشان می دهد و نمای مربوط به Google Earth از مارینکا که نقاط دیدنی مشابهی را نشان می دهد.  نقاط دیدنی - دو تپه و یک ساختمان - با مربع های قرمز مشخص شده اند.

طبق گزارش The Economist، پلتفرم اطلاعاتی منبع باز Oryx تخمین می زند که روسیه در حال از دست دادن حدود 150 تانک در ماه است، در حالی که تنها کارخانه تولید کننده آن تنها می تواند 20 تانک در این مدت تولید کند.

وزارت دفاع اوکراین می گوید، هشت خودروی زرهی روسی به لطف یک سرباز اوکراینی در حال سوختن هستند.

  • Insider قادر به تأیید مستقل ادعاهای تانک نبود، اما بررسی یک عکس از فیلم وزارت دفاع اوکراین، تطابق قابل قبولی را با قلمرو داخل و اطراف مارینکا، که توسط دو تپه متمایز مشخص شده بود، ایجاد کرد.

    مقایسه ای که توسط Insider مشخص شده است، بین تصاویر وزارت دفاع اوکراین و تصویر Google Earth از Marinka، منطقه ای که مدعی است نشان می دهد.وزارت دفاع اوکراین/Google Earth/Insider

  • خبرگزاری روسی Readovka گزارش داد که درگیری‌ها در اطراف مارینکا از روز دوشنبه ادامه دارد، با این ادعا که نیروهای روسی در جنوب شهر حفاری کرده‌اند. هیچ اشاره ای به ضرر و زیان نکرد.

    در جریان درگیری، چترباز پنج تانک و همچنین سه خودروی جنگی پیاده نظام معروف به BMP را بیرون آورد. در این پست آمده است که او این کار را با تغییر مداوم موقعیت خود انجام داد.

    ویدئویی که توسط وزارت دفاع اوکراین منتشر شده است حملات ادعایی تانک را نشان می دهد:

    این شاهکار در جریان حمله زرهی بزرگ روسیه به تیپ 79 حمله هوایی اوکراین در خارج از مارینکا، درست در غرب شهر دونتسک، یک پست رسانه اجتماعی توسط این تیپ ادعا کرد.

    مارینکا، که در حدود 13 مایلی غرب شهر دونتسک قرار دارد، مورد حملات مکرر نیروهای روسی قرار گرفته است و امروزه عمدتاً در ویرانه قرار دارد.

    به گفته اوکراین، او پنج تانک و سه وسیله نقلیه دیگر را در یک روز در دونتسک بیرون آورد.

  • از زمان شروع تهاجم روسیه در فوریه 2022، ایالات متحده حدود 8500 موشک Javelin را به اوکراین ارائه کرده است – یک سلاح ضد تانک قابل حمل بر روی شانه. آنها به سرعت به بخش مهمی از دفاع اوکراین تبدیل شدند.

    به گفته مقامات اوکراینی، یک سرباز اوکراینی مجهز به موشک های جاولین که توسط ایالات متحده ارائه شده بود، پنج تانک روسی را در یک روز بیرون آورد.

    بر اساس این پست، توپخانه پشتیبانی چهار BMP دیگر را منهدم کرد.

    پست ویدئویی وزارت دفاع اوکراین با متنی همراه بود که در آن نوشته شده بود: “سلاح آمریکایی در دستان اوکراینی معجزه می کند.”

    پست‌های اوکراینی زمان وقوع حوادث ادعایی را مشخص نکردند، اما در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر تلاش نیروهای روسی برای پیشرفت در اطراف مارینکا، به عنوان بخشی از هدف گسترده‌تر برای کنترل منطقه، منتشر شدند.