رئیس سابق دفتر پنس در 6 ژانویه در برابر هیئت منصفه حاضر شد

شورت روز جمعه توسط دوربین ABC News در حال خروج از دادگاه منطقه ای دی سی در کنار وکیلش، امت فلود، شکار شد.

مارک شورت، رئیس سابق دفتر مایک پنس، در حال خروج از دادگاه منطقه ای دی سی در 22 ژوئیه 2022 دیده می شود.

ABC News اولین بار در اوایل دوشنبه گزارش داد که شورت هفته گذشته در برابر هیئت منصفه حاضر شده است.

شورت بالاترین مقام کاخ سفید ترامپ است که در مقابل هیئت منصفه حاضر شده است.

عکس: مارک شورت، رئیس سابق دفتر مایک پنس، در حال خروج از دادگاه ناحیه دی سی در 22 ژوئیه 2022 دیده می شود.

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، گفت: «گمان‌زنی‌های زیادی در مورد اینکه وزارت دادگستری چه می‌کند، چه نمی‌کند، چه نظریه‌های ما هستند و چه نظریه‌های ما نیستند، وجود دارد و این گمانه‌زنی‌ها ادامه خواهد داشت.» کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته ما باید هر فردی را که مسئولیت کیفری تلاش برای براندازی یک انتخابات قانونی را بر عهده دارد، پاسخگو باشیم و باید این کار را به روشی پر از صداقت و حرفه ای انجام دهیم.»

این منابع گفتند که احضاریه هیئت منصفه بزرگ برای کسانی که در سازماندهی و برنامه ریزی تظاهرات “نجات آمریکا” رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در بیضی نزدیک کاخ سفید کمک کرده بودند ارسال شد و دادستان ها به دنبال چندین سوابق و اسناد مرتبط با این تجمع از جمله متن هستند. پیام ها و ایمیل ها، و همچنین ارتباطات احتمالی با افراد دیگر در مورد تدارکات رویداد.

او در این مصاحبه به دیویس گفت: «من فکر می‌کنم که غارت کردن کاپیتول به همان شکلی که بود، به نظرم مسئولیت و خطری را به همراه داشت. “و من فکر می کنم که سرویس مخفی در آن روز کار خارق العاده ای انجام داد. من فکر می کنم که خطر بزرگتر و با وجود نحوه ای که شاید در جلسات استماع هفته گذشته آشکارا مشخص شد، این است که اگر اوباش به معاون رئیس جمهور نزدیکتر می شد، من فکر می کنم در آن روز یک قتل عام در کاپیتول صورت می گرفت.»

نه جیکوب و نه وکیل او به درخواست ای بی سی نیوز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

شورت، دوشنبه شب در مصاحبه ای با لینزی دیویس از شبکه ای بی سی نیوز، گفت که توسط هیئت منصفه بزرگ احضار شده و از این احضاریه پیروی کرده است، و افزود که «واقعاً نمی تواند بیش از این اظهار نظر کند» بنا به توصیه وکیل حقوقی خود.

یعقوب علناً در جریان یک جلسه استماع عمومی اخیر کمیته 6 ژانویه شهادت داد.

چندین منبع آگاه به ای بی سی نیوز گفتند که وزارت دادگستری در ماه مارس تحقیقات جنایی خود را در مورد رویدادهای 6 ژانویه گسترش داد تا شامل تدارکات برای تظاهرات قبل از حمله به ساختمان کنگره و همچنین تامین مالی این رویداد شود. .

سخنگوی دادستانی ایالات متحده از اظهار نظر به ABC News خودداری کرد.

کمیته مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه تحقیق می‌کند، کلیپ‌های متعددی از رسم شورت با بازرسان کمیته در طول جلسات عمومی خود پخش کرده است.



منبع

منابع آگاه از ظاهر پنس به ای بی سی نیوز گفتند که گرگ جیکوب، مشاور ارشد سابق پنس نیز در مقابل هیئت منصفه شهادت داد.

Short به ABC News تایید کرد که مارک شورت، رئیس سابق دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور، در برابر هیئت منصفه فدرال حاضر شد که در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده تحقیق می کرد.

ABC News