ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا می‌گوید که می‌خواهد «مشکل بزرگ» سرمایه‌گذاران چینی در خرید املاک و مستغلات آمریکا را متوقف کند.

تصور می‌شود که دیسانتیس یک کاندیدای بالقوه جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 باشد که رکوردی را به ثبت رسانده است. 111 میلیون دلار برای کمپین انتخاب مجددش فرماندار ایالت سان شاین برای خود محبوبیت گسترده ای به دست آورد مواضع محافظه کارانه در مورد تعطیلی کووید، واکسن ها و رقابت با چین، که او آن را “دشمن شماره یک” ایالات متحده توصیف می کند.

تصویر ویژه از طریق اخبار فاکس; Rotten Tomatoes Indie

اطلاعات بیشتر از NextShark: سازنده گاندام ژاپنی با ماسک های صورت الهام گرفته از انیمیشن با COVID-19 مبارزه می کند

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا با لورا اینگراهام مجری برنامه فاکس نیوز در مورد تلاش های وی برای قطع روابط با چین و نگرانی فزاینده در مورد خرید املاک و مستغلات آمریکا توسط کشور کمونیستی – که ارزش 6.1 میلیارد دلار آن تنها در سال گذشته توسط سرمایه گذاران چینی خریداری شده بود – صحبت کرد.

غول فناوری چینی شرکت فناوری هواوی چندین میلیارد تجهیزات مخابراتی به ایالات متحده فروخت و اکنون تصور می شود که قادر به انجام این کار است بالقوه مختل کننده ارتباطات زرادخانه هسته ای ایالات متحده، همانطور که توسط FBI گزارش شده است.

او با اشاره به تأثیر شدید آیین کنفوسیوس بر ارزش‌های آسیایی می‌گوید: «آنها سعی کردند به آموزش عالی بروند و سعی کردند تبلیغات را گسترش دهند.

اینگراهام سپس توجه فرماندار را به چین معطوف کرد و موضوعی را که فاکس نیوز به عنوان «بلور کردن» زمین های ایالات متحده توسط چین توصیف کرد، چه زمین های مسکونی و چه زمین های کشاورزی.

به عنوان مثال، شرکت چینی Fufeng Group نیز خریداری کرد 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی داکوتا در ماه جولای، ملکی تقریباً 20 دقیقه با پایگاه نیروی هوایی گرند فورک، که متخصص در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین نظامی است.

در سال 2017، دولت چین پیشنهاد ساخت یک باغ چینی 100 میلیون دلاری در درختکاری ملی در واشنگتن دی سی به شرطی که مصالح ساختمانی آن در کیسه های دیپلماتیک حمل شود و آنها را از معاینه گمرک ایالات متحده مستثنی کند.



منبع

اطلاعات بیشتر از NextShark: “من 3 بچه دارم، آنها نمی توانند بخوابند”: خانواده آسیایی تخریب شده، توسط نوجوانان برای روزها در کانادا مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند

سرمایه گذاران چینی، از جمله سرمایه گذاران تایوان و هنگ کنگ، رکورد خریدند 6.1 میلیارد دلار در املاک و مستغلات ایالات متحده در سال گذشته، پایان در ماه مارس. در دهه گذشته، اتباع چینی با بیش از 188 میلیارد دلار بزرگترین گروه خارجی خریداران املاک و مستغلات در ایالات متحده بودند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: مرد چینی که توسط آگهی شغلی جعلی اغوا شده بود ماه ها در کامبوج به عنوان “برده خون” اسیر شد.

DeSantis در روز جمعه “The Ingraham Angle” حضور یافت بخش برای صحبت در مورد چندین موضوع، از جمله “ایالت پناهگاه” بودن فلوریدا تا “آزادی و رفاه” و “جنگ بایدن علیه انرژی” با قیمت نفت.

دیسانتیس همچنین افزود که در دوران تصدی خود “قانونی را برای سرکوب نفوذ ناروا از سوی کشورهای سرکش از جمله [Chinese Communist Party]”

یکی از این نمونه ها ممنوعیت موسسات کنفوسیوس در ایالت خود است.

علی‌رغم تلاش‌های کنگره برای حذف فناوری سلولی هوآوی و ZTE ساخت چین در مناطق روستایی آمریکا با تصویب بودجه 1.9 میلیارد دلاری، شرکت‌ها هنوز پول بازپرداخت فدرال را دریافت نکرده‌اند و هیچ یک از حدود 24000 قطعه تجهیزات حذف نشده است. .

بیشتر از NextShark: واکنش فعالان AAPI پس از محکومیت درک شووین به قتل جورج فلوید

مقامات فدرال حتی با وجود انکار شدید اتهامات جاسوسی توسط دولت چین، خرید زمین های چینی، به ویژه خرید زمین های نزدیک به تاسیسات نظامی و دولتی را زیر نظر داشته اند.

دیسانتیس با توضیح این موضوع شروع کرد که «همیشه مشخص نیست» شرکت‌های چینی در ایالات متحده چه می‌کنند، و به گفته او، این «یک مشکل بزرگ است – نفوذی که آنها دارند».

تصور می‌شود که این یک مسئله بالقوه فاجعه‌بار امنیت ملی است که بر ظن فزاینده سرمایه‌گذاری‌های چینی – به عنوان مثال املاک و تجهیزات فنی – که ریشه در جاسوسی دارد، می‌افزاید.