رئیس آژانس مرزی آمریکا در بحبوحه موج مهاجران استعفا داد

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت بایدن استعفای مگنوس را پذیرفته است. او گفت: “رئیس جمهور بایدن از نزدیک به چهل سال خدمت کمیسر مگنوس و کمک های او در اصلاحات پلیس در دوران تصدی خود به عنوان رئیس پلیس در سه شهر ایالات متحده قدردانی می کند.”

کریس مگنوس روز شنبه استعفای خود را به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تسلیم کرد و گفت که بخشی از دولت این کشور “یک امتیاز و افتخار” بوده است.

برکناری مگنوس بخشی از تحول بزرگ‌تری است که در امنیت داخلی انتظار می‌رود، زیرا برای مدیریت مهاجران از طیف وسیع‌تری از کشورها از جمله ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه تلاش می‌کند. این در حالی است که جمهوری خواهان احتمالا کنترل مجلس نمایندگان را در ماه ژانویه به دست خواهند گرفت و انتظار می رود تحقیقات در مورد مرز را آغاز کنند.

واشنگتن (AP) – رئیس گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده از شغل خود استعفا داد زیرا ماموران با تعداد بی سابقه مهاجرانی که از مکزیک وارد ایالات متحده می شوند، مواجه شدند.

مهاجران در سال مالی منتهی به 30 سپتامبر 2.38 میلیون بار در مرز مکزیک متوقف شدند که 37 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. مجموع سالانه برای اولین بار در ماه اوت از 2 میلیون فراتر رفت و بیش از دو برابر بالاترین سطح در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال 2019 است.

لس آنجلس تایمز اولین بار بود که در مورد اولتیماتوم گزارش داد. مگنوس در بیانیه ای برای روزنامه گفت که الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی از او خواسته است که از سمت خود کناره گیری کند یا برکنار شود.



منبع

دو نفر که در جریان این موضوع قرار گرفتند، روز جمعه به آسوشیتدپرس گفتند که کمتر از یک سال پس از تایید به مگنوس گفته شد که استعفا دهد یا اخراج شود. مردم به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، زیرا آنها مجاز به پرداختن به این موضوع به صورت علنی نبودند.