دیسانتیس کاخ سفید، دلاور و رسانه ها را در مورد برنامه های پرواز مهاجران حدس می زند

برنامه های پروازی که دوشنبه شب ثبت شد نشان داد که هواپیما از سن آنتونیو با دلاور به عنوان مقصد نهایی آن خارج می شود و برنامه سفر به سرعت در توییتر مشخص شد. اما با آگاهی کامل که انجام این کار باعث سردرگمی عمومی می شود، برنامه ها روز سه شنبه تغییر کردند. مقامات فلوریدا هیچ جزئیاتی در مورد این پرواز فاش نکردند یا نگفتند که آیا این پرواز حامل مهاجران بوده است تا هم داستان و هم موضوع مهاجرت را در جلو و مرکز نگه دارد.

دیسانتیس بارها متعهد شده بود که مهاجران را به ایالت زادگاه بایدن و به تاکستان مارتا بفرستد، جزیره ای با خانه های تعطیلات برای لیبرال های سرشناس مانند باراک اوباما، رئیس جمهور سابق. دسانتیس گفت، این همچنین یکی از “شاید، شیک ترین حوزه های قضایی پناهگاه در جهان” است.

هیچ مهاجری در هواپیما نبود.

یک شرکت حقوقی دیگر به نمایندگی از برخی از مهاجران روز سه شنبه از DeSantis در بوستون به اتهام کلاهبرداری و سوء استفاده شکایت کرد. دولت DeSantis با صدور یک کپی از فرم رضایت پاسخ داد و گفت که مهاجران امضا کرده اند و از “کلیه مسئولیت ناشی از یا به هر طریقی مربوط به هر گونه صدمات و خسارات احتمالی ناشی از نقل مکان به ماساچوست” چشم پوشی کرده اند.

کاخ سفید و دفتر فرمانداری دلاور آماده بودند. رسانه های خبری و ناظران سیاسی نیز همینطور بودند.

سخنگوی فرماندار دلاور، جان کارنی، از متحدان بایدن، گفت که دفتر وی از پرواز احتمالی آگاه بوده و آماده پاسخگویی به این چالش است.

جیل فردل، سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی دلاور، گفت که شرکای اجتماعی برای کمک به سازماندهی شبکه های حمایتی برای مهاجران پیش قدم شده اند و ایالت “آماده پاسخگویی به نیازهای فوری آنها است.” فردل افزود که دلاور در حال کار برای راه اندازی یک وب سایت کمک مالی برای جمع آوری پول برای مهاجران است اما این وب سایت هنوز آماده نیست.

همه کسانی که روز سه‌شنبه در فرودگاه کوچکی در جورج تاون، دلاور، نزدیک خانه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گرد هم آمدند، در انتظار پرواز یک هواپیمای مهاجر از سن آنتونیو به عنوان بخشی از برنامه ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا بودند تا پیامی درباره غیرقانونی ارسال کنند. مهاجرت.

دیسانتیس بارها گفته است که برنامه جابجایی فلوریدا انسانی است. او و دولتش گفتند که مهاجرانی که از تگزاس خارج شده بودند داوطلبانه رفتند و آنها بی خانمان و گرسنه پیدا شدند اما مالیات دهندگان فلوریدا حداقل یک روز قبل از سوار شدن به هواپیماها به تاکستان مارتا، آنها را تغذیه و خانه نشین کردند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، دیسانتیس را متهم کرد که خواهان یک راه حل عملی و دو حزبی در مورد مهاجرت نیست. او گفت کاخ سفید آماده کمک به دلاور است.

وکلای حقوق مدنی، یک گروه مستقر در بوستون که وکالت 30 نفر از این مهاجران را بر عهده دارد، از مقامات ایالتی ماساچوست و مقامات فدرال نیز خواسته است که در این زمینه تحقیق کنند. گروه کمک حقوقی خاطرنشان کرد که به مهاجران یک بروشور دو صفحه‌ای داده شد که ادعا می‌کرد وعده مزایایی برای پناهندگان می‌دهد – حتی اگر اکثر افراد پناهجوی ونزوئلا بوده یا هستند که برای سال‌ها واجد شرایط پناهندگی نیستند.

مهاجرانی که با هواپیما به تاکستان مارتا برده شدند، اخراج نشدند. آنها به یک پایگاه نظامی در نزدیکی کیپ کد منتقل شدند. بسیاری از ساکنان گفتند که منابع لازم برای اسکان و مراقبت از مهاجران را ندارند و همین امر باعث شد تا محافظه کاران آنها را به دلیل تعداد خانه های خالی در جزیره که متعلق به میلیونرها و میلیاردرها است به ریاکاری متهم کنند.

او گفت: “توجه ما از طرف فرماندار دیسانتیس نبود، زیرا همانطور که او واقعاً گفته است، تنها هدف او ایجاد هرج و مرج و استفاده از مهاجران فراری از کمونیسم به عنوان مهره های سیاسی است.” «بنابراین این در مورد ایجاد تئاتر سیاسی برای او است. این برای رسیدن به یک راه حل نیست.»

اوایل روز، دیسانتیس با امتناع از تایید یا رد این که آیا هواپیما حتی بلند می شود یا خیر، گمانه زنی ها را برانگیخت – دولت او بعداً از گفتن اینکه آیا هواپیمای فرود در نیوجرسی بخشی از برنامه او برای جابجایی مهاجران بود یا نه – در یک تلاش عمدی برای زنده نگه داشتن این موضوع، یک منبع آگاه با تفکر فرماندار که به طور ناشناس در مورد این طرح ها بحث می کرد، گفت که صادقانه صحبت می کند.

همین هفته گذشته، دیسانتیس دو هواپیمای حامل حدود 50 مهاجر را از همان شهر، سن آنتونیو، به تاکتیک مارتا در ماساچوست اجاره کرد، تاکتیکی را تشدید کرد که اولین بار توسط فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، که هزاران مهاجر را به شهر نیویورک، شیکاگو فرستاده بود، استفاده کرد. و واشنگتن دی سی، دژهای لیبرال که خود را به عنوان “شهرهای پناهگاه” برای مهاجران معرفی می کنند.

دموکرات‌های فلوریدا خواستار تحقیق درباره تصمیم دسانتیس برای پذیرش مهاجران یافت شده در سن آنتونیو و پرواز آنها به ایالت‌های دیگر شده‌اند، زیرا بودجه فلوریدا مشخص می‌کند که قرار است پول ایالت برای «بیگانگان غیرمجاز» که «در این ایالت» یافت می‌شوند، خرج شود. نه تگزاس یا جاهای دیگر. جمهوری‌خواهان فلوریدا، که مجلس قانونگذاری را کنترل می‌کنند، درخواست‌ها برای آغاز تحقیقات را نادیده گرفته‌اند.

مقامات دولتی دلاور گفتند که هیچ گونه ارتباطی با فرمانداران فلوریدا یا تگزاس نداشته اند. یکی از دستیاران کارنی روز سه شنبه در اطراف فرودگاه ساحلی دلاور در جورج تاون آویزان شد و یک وب سایت عمومی ردیابی پرواز را تازه کرد و به خبرنگاران گفت که او اطلاعات یا دانش بیشتری نسبت به آنچه گزارش شده بود در مورد این رویدادها ندارد.

او گفت: «من دوست ندارم این همه صحبت در مورد غیراخلاقی بودن آن وجود دارد. «فکر می‌کردم همه ما با هم هستیم. در درد شریک باشید – چه رئیس جمهور باشید، چه خدا یا هر کس دیگری.»

“اگر می گویید که یک ایالت مقدس هستید، پس شکایت نکنید. خانه بایدن چندان دور از اینجا نیست. ما باید چند نفر را در خیابان او پارک کنیم.

او باید بیاید ملاقات کند. ما یک خط ساحلی زیبا داریم.

اما اواخر روز سه‌شنبه، هیچ هواپیمایی نرسیده بود. در عوض، در تتربورو، نیوجرسی، درست خارج از شهر نیویورک، جایی که بایدن برای نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در شهر بود، فرود آمد.

دیسانتیس در اوایل سه‌شنبه به خبرنگاران در فلوریدا گفت: «اگر به مرزهای باز اعتقاد دارید، این حوزه‌های قضایی هستند که باید بار سنگین مرزهای باز را متحمل شوند.

حتی بایدن در مورد گمانه زنی ها در مورد پرواز احتمالی به دلاور، شوخی بدون حاشیه کرد.

در فرودگاه دلاور، این درام سیاسی سیل رسانه ها و تعدادی از رای دهندگان جمهوری خواه را به همراه داشت که برای حمایت از دیسانتیس و انتقاد از بایدن و دموکرات ها آمده بودند.

معلوم شد که وب سایت روز سه شنبه مورد نیاز نخواهد بود.

مهاجران با وسایل خود در خارج از کلیسای اسقفی سنت اندروز در ادگارتاون، ماساچوست، در تاکستان مارتا، در 14 سپتامبر جمع می شوند. (Ray Ewing / Vineyard Gazette از طریق AP)

مارک کاپوتو از فلوریدا و لورن ایگان از دلاور گزارش دادند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

در سن آنتونیو، کلانتر دموکرات شهرستان بکسار متعهد شد که تحقیقاتی را آغاز کند، زیرا به گفته او، فروشندگان فلوریدا که به وعده های دروغین غذا، مسکن و کمک نقدی در ماساچوست متهم شده اند، مهاجران را فریب داده بودند، جایی که چنین مزایایی وجود ندارد. در انتظار.

او به کسی چیزی نگفت و عمداً مردم را در تاریکی رها کرد. بنابراین، از نظر فنی، رسانه‌ها، دموکرات‌ها، همه که تصمیم گرفتند به جای منتظر ماندن برای تایید دفتر فرماندار، به برخی از آنها توجه کنند— در توییتر، متعجب شدند. مرز. این چیزی است که فرماندار گفته است.»

نمایش شبه «در انتظار گودو» در روز سه‌شنبه، سیاست‌های غیرقابل حل در مورد مهاجرت، و همچنین مهارت دیسانتیس برای به دست آوردن تیتر اخبار و قرار گرفتن خود در چالش با بایدن در سال 2024 را برجسته کرد. در حالی که ابوت اولین فرماندار جمهوری‌خواه بود که مهاجران را به به اصطلاح پناهگاه فرستاد. شهرها و ایالت ها، دیسانتیس پوشش بسیار بیشتری از برنامه جدید خود دریافت کرده است – حتی اگر مهاجرانی که در تاکستان مارتا فرود آمدند، سوار هواپیماهای ایالت ابوت شدند.

دیسانتیس گفت: «بدیهی است که غم انگیز است که مردم مارتا وینارد روز بعد آنها را اخراج کردند. آنها می توانستند این را جذب کنند. آنها تصمیم گرفتند این کار را نکنند، اما آنچه نشان می‌دهد این است که اگر 50 باری بر دوش یکی از ثروتمندترین مکان‌های کشور ما بود، در مورد همه این جوامع دیگر که صدها یا هزاران نفر از آنها تسخیر شده‌اند، چطور؟»

مهاجران با وسایل خود در خارج از کلیسای اسقفی سنت اندروز در ادگارتاون، ماساچوست، در تاکستان مارتا، در 14 سپتامبر جمع می شوند. (Ray Ewing / Vineyard Gazette از طریق AP)

در حالی که دیسانتیس مورد تحسین جمهوری خواهان و تندروهای مهاجرت قرار گرفت، محکومیت مدافعان مهاجران و دموکرات ها به همان اندازه ثابت بوده است.

مقامات فلوریدا می گویند که اطلاعات بروشور کلمه به کلمه ترسیم شده است از دفتر امور پناهندگان و مهاجران ماساچوست، اما رئیس دفتر، فلاح هاشم، درباره خود بروشور گفت: “این مال ما نیست.”