آنچه در مجلس وجود دارد، لوایح سنا در حال بازنگری اساسی در 6 ژانویه شمارش می شود

این لایحه مجلس می‌افزاید تا مقامات محلی یا ایالتی را از خودداری از شمارش آرای معتبر در انتخابات ریاست‌جمهوری یا امتناع از تأیید یک انتخابات مشروع منع کند – تلاشی برای کاهش ترس برخی قانون‌گذاران مبنی بر اینکه کاندیدای ریاست‌جمهوری بعدی از ترامپ پیروی کند. سعی کنید به مقامات سطح پایین فشار بیاورید تا نتایج را لغو کنند. نامزدهای ریاست جمهوری می توانند برای اجبار چنین شمارش به دادگاه مراجعه کنند.

قانون مجلس نمایندگان و سنا همچنین زبانی را در قانون فعلی که در انتخابات 2020 به چالش کشیده نشده بود، اصلاح می کند، اما قانونگذاران فکر می کنند ممکن است در معرض سوء استفاده قرار گیرند. این قانون اکنون به مجالس ایالتی اجازه می دهد تا با فراخوانی “انتخابات ناموفق” بر آرای مردمی در ایالت های خود غلبه کنند، اما این اصطلاح تحت قانون تعریف نشده است.

لایحه مجلس همچنین چنین حرکتی را به منطقه جغرافیایی آسیب دیده محدود می کند و مستلزم تمدید آن است که بیش از پنج روز پس از روز انتخابات ادامه نداشته باشد.

لایحه سنا می‌گوید که یک ایالت تنها در صورتی می‌تواند روز انتخابات ریاست‌جمهوری خود را تغییر دهد که رویدادهای «فاجعه‌آمیز و فاجعه‌بار» وجود داشته باشد که این امر را ضروری می‌سازد. قانونگذاران مجلس نمایندگان و کارشناسان حقوقی مانند آیزن استدلال کرده اند که زبان سنا هنوز خیلی مبهم است و لایحه مجلس تنها در صورتی اجازه چنین تاخیری را می دهد که یک قاضی فدرال موافقت کند که یک رویداد فاجعه بار واقعی رخ داده است که بر تعداد کافی آرا تأثیر گذاشته است.

لایحه سنا چنین زبانی ندارد.



منبع

فرماندار هر ایالت ملزم به ارائه انتخاب کنندگان است که طی یک فرآیند رسمی به کنگره فرستاده می شوند و در جلسه کنگره در 6 ژانویه پس از هر انتخابات ریاست جمهوری در تریبون باز می شوند. لوایح مجلس نمایندگان و سنا همچنین در صورتی که هر یک از آن انتخاب کنندگان توسط یک نامزد ریاست جمهوری به چالش کشیده شود، روند قانونی را ایجاد می کند.

واشنگتن (AP) – ایده اصلی پشت لوایح مجلس نمایندگان و سنا برای اصلاح قانون انتخابات محرمانه فدرال ساده است: کنگره نباید در مورد انتخابات ریاست جمهوری تصمیم بگیرد.

این لوایح پاسخی مستقیم به شورش 6 ژانویه و تلاش های رئیس جمهور سابق ترامپ برای یافتن راهی برای دور زدن قانون شمارش انتخابات است، قانونی در قرن 19 که به همراه قانون اساسی ایالات متحده، نحوه صدور گواهینامه ایالت ها و کنگره به انتخاب کنندگان و اعلام ریاست جمهوری را کنترل می کند. برندگان انتخابات مجلس نمایندگان روز چهارشنبه در حال رای گیری در مورد نسخه خود از این قانون است و کمیته سنا لایحه دو حزبی آن را هفته آینده بررسی خواهد کرد.

حامیان هر دو مجلس – دموکرات ها و برخی جمهوری خواهان – می خواهند قبل از شروع کنگره بعدی و پیش از چرخه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 اصلاحات اساسی را به تصویب برسانند، زیرا ترامپ سیگنال داده است که ممکن است دوباره نامزد شود. ده سناتور جمهوری‌خواه از این قانون حمایت کرده‌اند و احتمالاً به دموکرات‌ها رای لازم را می‌دهند تا از بین بروند و لایحه انتخاباتی خود را در مجلس سنا 50-50 تصویب کنند.

نگاهی به آنچه که این دو لایحه انجام می دهند:

هر دو لایحه مجلس و سنا تصریح می کنند که نقش معاون رئیس جمهور در ریاست بر صدور گواهینامه کنگره در 6 ژانویه پس از انتخابات ریاست جمهوری “وزارتی” است و او هیچ قدرتی برای تعیین نتایج انتخابات ندارد – تلاشی برای انجام دادن. پس از اینکه ترامپ و برخی از متحدانش فشار زیادی بر پنس وارد کردند، این نکته به شدت در قانون وجود دارد. او در برابر آن درخواست‌ها مقاومت کرد، اما بسیاری از قانون‌گذاران نگران این بودند که قانون در این مورد به اندازه کافی شفاف نیست.

زوئی لوفگرن، رئیس کمیته اداری مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا، حامی اصلی لایحه مجلس، می‌گوید افرادی که می‌خواستند انتخابات 2020 را باطل کنند از زبان مبهم استفاده کردند تا کنگره نقشی را ایفا کند که واقعاً نباید آن را ایفا کند. “

بدون انتخاب کننده جعلی

صدور گواهینامه انتخابات

لایحه مجلس از این هم فراتر می رود و دلایل بسیار محدودی را برای ایرادات مشخص می کند، مانند اینکه برخی از انتخاب کنندگان طبق قانون واجد شرایط نیستند یا اگر یک ایالت آرای زیادی ارائه کرده باشد.

قانون‌گذاران و کارشناسان حقوقی مدت‌هاست که گفته‌اند قانون ۱۸۸۷ مبهم و آسیب‌پذیر در برابر سوء استفاده است و دموکرات‌ها تلاش‌های ترامپ برای براندازی شکستش را پیش از ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به‌عنوان یک گل نهایی می‌دانستند. حامیان رئیس جمهور سابق در آن روز به ساختمان کنگره حمله کردند و ادعاهای نادرست وی مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات را تکرار کردند، تاییدیه کنگره پیروزی جو بایدن را قطع کردند و خواهان مرگ مایک پنس، معاون رئیس جمهور شدند، زیرا او تلاش نمی کرد مانع از ریاست جمهوری شدن بایدن شود.

این دو لایحه همچنین اعتراض قانونگذاران به آرای انتخاباتی یک ایالت خاص را دشوارتر می کند. بر اساس قانون فعلی، تنها یک عضو سنا و یک عضو مجلس باید اعتراض خود را اعلام کنند تا به طور خودکار در هر دو مجلس رأی گیری در مورد لغو یا رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری یک ایالت ایجاد شود. هر دو لایحه به طور قابل توجهی این آستانه را افزایش می دهند، به طوری که لایحه مجلس یک سوم هر مجلس را ملزم به اعتراض می کند و لایحه سنا یک پنجم هر مجلس را ملزم به اعتراض می کند.

نقش معاون رئیس جمهور را روشن کنید

در حالی که لایحه مجلس گستردگی بیشتری دارد، این دو لایحه تغییرات مشابهی ایجاد می کنند، همه با هدف اطمینان از اینکه آرای مردمی هر ایالت در برابر دستکاری بازیگران بد یا طرفدارانی که می خواهند اراده رای دهندگان را براندازند، محافظت شود.

لایحه سنا بیان می‌کند که معاون رئیس‌جمهور «هیچ اختیاری برای تعیین، پذیرش، رد یا هر گونه قضاوت یا حل و فصل اختلافات بر سر فهرست مناسب انتخاب‌کنندگان، اعتبار انتخاب‌کنندگان، یا آرای انتخاب‌کنندگان ندارد». لایحه مجلس نیز زبانی مشابه دارد و می‌افزاید که معاون رئیس‌جمهور نباید دستور تأخیر در شمارش آرا یا ریاست بر هیچ دوره‌ای از تاخیر در شمارش آرای انتخاباتی بدهد.

نورم آیزن، همکار موسسه بروکینگز، کارشناس حقوقی که با قانونگذارانی که این قانون را تنظیم می کردند، مشورت کرد، گفت که لایحه مجلس پارامترهای سخت تری را در مورد “فرصت های شرارت” توسط قانونگذارانی که ممکن است طرفدار باشند، قرار می دهد.

به گفته سناتورها، هر دو لایحه تضمین می‌کنند که یک «فهرست منتخب و قطعی» وجود دارد، که پاسخی به تلاش‌های ناموفق متحدان ترامپ برای ایجاد فهرست‌های جایگزین و نامشروع برای انتخاب‌کنندگان ترامپ در ایالت‌هایی است که بایدن در سال 2020 با اختلاف کمی پیروز شد.

ایراد گرفتن مشکل تر است

“رویدادهای فاجعه بار”