دموکرات های مجلس نمایندگان برای عبور از مشعل آماده می شوند و از دعواهای رهبری کثیف اجتناب می کنند

کناره‌گیری نانسی پلوسی، رئیس‌جمهور از رهبری به راحتی می‌توانست به خلأ قدرت منجر شود که در آن تعدادی از قانون‌گذاران جاه‌طلب – پیر و جوان – علناً برای شانس رهبری دموکرات‌های مجلس نمایندگان مبارزه می‌کنند.

رقابت برای رهبری کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره، بازوی مبارزات انتخاباتی دموکرات های مجلس نمایندگان، برای چرخه 2024 شامل مسابقه بین دو کالیفرنیایی، نمایندگان تونی کاردناس و آمی برا خواهد بود.

کلایبرن اعلام کرد که برای پست قدیمی خود در اقلیت که به عنوان “دستیار رهبر” شناخته می شود، نامزد خواهد شد، که اعضای جوان تر را از اشغال آن نقش محروم کرد. این شغل شماره 3 در نظر گرفته شده بود.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

نگوس در نامه‌ای به همکارانش در روز دوشنبه گفت: «طی دو سال گذشته، من در کنار هم‌کارهای روسای مشترک DPCC کار کردم تا هر یک از اعضای گروه‌های مختلف خود را برای توسعه چارچوب‌بندی پیام‌مان درگیر کنم.

«این پیام قرار دادن مردم بر سیاست به ابزاری ضروری برای اعضای ما تبدیل شد، زیرا ما از دموکراسی خود دفاع کردیم و با محدود کردن دستاوردهای جمهوری‌خواهان در انتخابات امسال از هنجارهای تاریخی سرپیچی کردیم.»

برخی از متحدان Neguse از او خواستند که در مسابقه باقی بماند و با Aguilar مقابله کند، زیرا از اثر دومینویی که توسط تصمیم کلایبرن ایجاد شد، ناامید شدند. اما پلوسی به سرعت فهرست رهبران جوان – جفریس، کلارک و آگیلار – را تأیید کرد و دیگران نیز از این روش پیروی کردند و از هرگونه احتمال شورش در صفوف و یک مبارزه رهبری کثیف بین آگیلار و نگوس جلوگیری کردند.

علاوه بر دینگل و لیو، نماینده مادلین دین از پنسیلوانیا و جویس بیتی، رئیس انجمن سیاه پوستان کنگره از اوهایو، برای معاونت این کمیته نامزد می شوند. این جایگاه شماره 5 است که به عنوان پله ای برای سایر نقش های رهبری برتر دیده می شود.

در عوض، یک نسل جدید – نماینده حکیم جفریس، 52 ساله، از نیویورک. کاترین کلارک، 59 ساله، از ماساچوست. و پیت اگیلار، 43 ساله، از کالیفرنیا – تقریباً به طور قطع در این هفته بدون چالش یا هیاهوی زیاد به عنوان سه جایگاه برتر رهبری انتخاب خواهند شد.

در دو سال گذشته، او به عنوان یکی از چهار رئیس مشترک DPCC، در کنار نمایندگان مت کارترایت از پنسیلوانیا، دبی دینگل از میشیگان و تد لیو از کالیفرنیا خدمت کرده است. دینگل و لیو اکنون در میان حداقل چهار نامزدی هستند که برای نایب رئیسی حزب دموکرات رقابت می کنند.

در طول راه چند دست انداز وجود داشت. برخی از اعضای جوان تر از این که جیم کلیبرن 82 ساله اکثریت ویپ از کارولینای جنوبی ترجیح داده است به جای پیروی از پلوسی، 82 ساله، و رهبر اکثریت، استنی هویر، 83 ساله، در مقام رهبری باقی بماند، ناراحت هستند.

آگیلار در ابتدا به سمت دستیار رهبر چشم دوخته بود، اما حرکت کلایبرن او را مجبور کرد که برای کرسی ائتلاف شرکت کند. بر اساس یک ترتیب جدید، دستیار رهبر به شماره 4 و صندلی حزب دموکرات به شماره 3 خواهد رفت.

«مردم ناراحت زیادی وجود دارند. احساس این است که رئیس مجلس پلوسی و رهبر هویر این لطف را داشتند که کناره گیری کنند و مردم نمی توانند باور کنند که کلایبرن تمایلی به انجام این کار ندارد. یکی از دموکرات‌های جوان مجلس به ان‌بی‌سی نیوز گفت: واقعاً در مورد تأثیر رأی‌های پایین‌تر خشم وجود دارد.

سخنگوی Clyburn به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. کلایبرن جفریس، کلارک و آگیلار را «نسل جدید رهبران دموکرات ما» نامیده است، اما به وضعیت نگوس توجهی نکرده است.

پرامیلا جایپال، رئیس گروه پیشرو کنگره از واشنگتن، به جای قبول کردن کلارک برای پست رهبری شماره 2، تصمیم گرفت برای یک دوره دیگر نامزد شود و به رهبری گروه خود متشکل از 100 لیبرال مجلس نمایندگان.

بلافاصله پس از آن، جفریس، کلارک و آگیلار در نامه‌ای مشترک به اعضای خود اطلاع دادند که یک تغییر قانون در این هفته ارائه می‌شود تا دقیقاً این کار را انجام دهد: بازنگری کلی DPCC برای داشتن یک رئیس منتخب، احتمالاً Neguse، و سه رئیس مشترک منتخب در زیر آن.

اندکی قبل از اعلام پلوسی در روز پنجشنبه مبنی بر کناره‌گیری او، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی، به او اشاره کرد که او برای رهبری مجلس نمایندگان نامزد نخواهد شد و به جای آن تلاش‌های خود را بر روی پیشنهاد سنا در آینده متمرکز خواهد کرد. این امر از یک دعوای کش‌آمیز بین شیف، یکی از متحدان ارشد پلوسی، همکار کالیفرنیایی و سرمایه‌گذار پرکار، و جفریس، که آماده تبدیل شدن به اولین رهبر سیاه‌پوست در گروه کنگره است، جلوگیری کرد.

اما، به طور کلی، پلوسی و جانشین تقریباً مشخص او، جفریس، توانسته‌اند عبور آرام مشعل را از نسلی به نسل دیگر ترتیب دهند.

«این ایده که این موضوع صرفاً در مورد حفظ قدرت است – نه اینکه هدف خاصی در چشم است، وجود دارد. سخت است که احساس کنیم ورق را برمی‌گردانیم.»

برخی از اعضا از آن پست به عنوان “صندلی صندلی” یاد کرده اند و این ساختاری است که قبلا وجود داشته است.

هفته گذشته، یک دریچه فرار بالقوه ظاهر شد. نگوسه در 21 نوامبر به همکاران خود اطلاع داد که رسماً از پیشنهاد خود برای ریاست کمیته انصراف می دهد و در صورت تغییر ساختار عملیات DPCC، برای ریاست کمیته سیاست و ارتباطات دموکراتیک (DPCC)، بازوی پیام رسان دموکرات های مجلس نمایندگان، نامزد خواهد شد.

هویر، اهل مریلند، که از زمان ریاست جمهوری جورج اچ دبلیو بوش در مقام رهبری خدمت کرده است، همچنین گفت که به دنبال شغل اصلی نخواهد بود و در عوض قصد دارد به کمیته قدرتمند تخصیص ها بازگردد.

این باعث شد که جو نگوس، نماینده 38 ساله، که ماه‌ها در پشت صحنه مبارزات انتخاباتی خود را برای کرسی حزبی برگزار می‌کرد، به عنوان مردی عجیب کنار گذاشته شود.

با این حال، تصمیم کلایبرن برای باقی ماندن در رهبری، نشان دهنده یک شکست برای کسانی بود که خواهان «خون جدید» و امیدوار به جدایی پاک از سه گانه پلوسی، هویر و کلایبورن بودند که در دو دهه گذشته بر دموکرات ها حکومت کرده بودند.

Neguse تقریباً مطمئناً مورد علاقه برای برنده شدن در آن مسابقه خواهد بود. نگوسه، پسر مهاجران اریتره ای و اولین نماینده سیاهپوست کنگره که از کلرادو انتخاب شد، پس از خدمت به عنوان دادستان دموکرات در جریان دومین محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، شاهد افزایش وجهه ملی خود بود.