مذاهب آسیایی سعی می کنند صلیب شکسته مقدس را که توسط هیتلر خراب شده است، نجات دهند

پاتریشیا آن دیویس، یکی از بزرگان ملل چوکتاو و دینه گفت: برای مردم ناواهو، این نماد نشان دهنده جهان و زندگی است. او گفت که هیتلر یک نماد معنوی را برداشت و آن را پیچید.

در طول دهه گذشته، با رشد مهاجران آسیایی در آمریکای شمالی، درخواست ها برای بازپس گیری صلیب شکسته به عنوان نمادی مقدس بلندتر شد. بومیان آمریکایی که اجدادشان از آن در مراسم شفابخشی استفاده می کردند، به این جوامع مذهبی اقلیت می پیوندند.

پوشش مذهبی آسوشیتدپرس از طریق همکاری AP با The Conversation US، با تأمین مالی از Lilly Endowment Inc پشتیبانی می‌شود. AP تنها مسئول این محتوا است.



منبع

___

دیو معتقد است که او و افراد دیگر ادیان نباید مجبور باشند برای یک نماد مقدس صرفاً به این دلیل که اغلب با نسخه آلوده آن ترکیب می شود، قربانی یا عذرخواهی کنند.

او گفت: “من سواستیکا را به عنوان نماد نفرت می شناسم.”

ناکاگاکی در کتاب سال 2018 خود با عنوان «صلیب سواستیکا بودایی و صلیب هیتلر: نجات نماد صلح از نیروهای نفرت» اظهار می کند که هیتلر از آن به عنوان صلیب قلابدار یا هاکنکروز یاد کرده است.

این نماد امروزه در هند در همه جا وجود دارد. همچنین در دخمه های رومی و همچنین مکان های مختلفی در یونان، ایران، اتیوپی، اسپانیا و اوکراین یافت شده است.

اما در غرب، این نماد اغلب با هاکنکروز آدولف هیتلر یا صلیب قلاب‌دار برابری می‌شود – نمادی از نفرت که آسیب‌های هولوکاست و وحشت آلمان نازی را تداعی می‌کند. برتری طلبان سفیدپوست، گروه های نئونازی و خرابکاران همچنان از نماد هیتلر برای ایجاد ترس و نفرت استفاده می کنند.

او گفت: «برای من، این غیرقابل تحمل است.

منجر به خودسانسوری شده است. ویکاس جین، پزشک کلیولند، گفت که خانواده‌اش به دلیل عدم درک، تصاویر حاوی این نماد را زمانی که بازدیدکنندگان داشتند پنهان می‌کردند. جین می‌گوید که با جامعه یهودی همبستگی می‌کند، اما از اینکه نمی‌تواند آزادانه مذهب جین خود را عمل کند، ناراحت است.

دئو، پزشکی که جشن چراغ های هندو را جشن می گرفت، گفت: «دکور من نوشته شده بود «دیوالی مبارک» و یک صلیب شکسته روی آن بود.

در آمریکای شمالی، در اوایل قرن بیستم، صلیب شکسته راه خود را به ویژگی‌های معماری، نشان‌های نظامی و آرم‌های تیم باز کردند. کوکاکولا یک آویز سواستیکا منتشر کرد. پیشاهنگان تا سال 1940 نشان هایی با این نماد اعطا می کردند.

کشیش TK Nakagaki گفت وقتی شنید که در یک کنفرانس بین ادیان از صلیب شکسته به عنوان “نماد جهانی شر” یاد می شود، شوکه شد. این کشیش بودایی مقیم نیویورک، صلیب شکسته را مترادف با معابد می داند.

ائتلاف هندوهای آمریکای شمالی در میان چندین گروه مذهبی است که تلاش برای تمایز صلیب شکسته از هاکنکروز را رهبری می کند. آنها از قانون جدید کالیفرنیا حمایت کردند که نمایش عمومی آن را جرم انگاری می کند و برای صلیب شکسته مقدس استثنا قائل می شود.

گرتا البوگن، یک بازمانده 85 ساله هولوکاست که اعضای خانواده اش در آشویتس کشته شدند، گفت که یادگیری صلیب شکسته برای خیلی ها مقدس است و احساس رهایی بخش است. البوگن، متولد 1938 زمانی که نازی‌ها اتریش را به اجبار ضمیمه کردند، قبل از مهاجرت به ایالات متحده در مجارستان مخفی شد.

جف کلمن، مورخ هولوکاست مستقر در نیوهمپشایر، معتقد است که هاکنکروز و سواستیکا متمایز بودند. کلمن که این پیام را به جوامع یهودی می برد، نسبت به رستگاری این نماد خوش بین است.

صلیب متساوی الاضلاع با پاهای خم شده در زوایای قائم یک نماد مقدس هزار ساله در آیین هندو، بودیسم و ​​جینیسم است که نشان دهنده صلح و خوشبختی است. مردم بومی در سراسر جهان به طور مشابه از آن استفاده کردند.

شیتال دیو وقتی نامه‌ای از هیئت تعاونی ساختمان آپارتمان کوئینزش دریافت کرد که دکوراسیون دیوالی او را «توهین‌آمیز» می‌نامید و از او می‌خواست آن را حذف کند، شوکه شد.

قبل از جنگ جهانی دوم، نام “سواستیکا” در آمریکای شمالی رایج بود، از جمله برای بخش های مسکونی در میامی و دنور، دهکده ای در نیویورک و نام خیابانی در انتاریو. برخی از آنها تغییر نام داده اند در حالی که برخی دیگر همچنان آن را حمل می کنند.

پوشپیتا پراساد، سخنگوی گروه هندو، آن را یک پیروزی خواند، اما گفت که قانون متأسفانه هم نماد مقدس و هم نماد هیتلر را به عنوان صلیب شکسته می‌نامد.

کری تیمچوک، مدیر انجمن تاریخی اورگان، گفت که نام این کوه، که از مزرعه ای نزدیک که از مارک گاو صلیب شکسته استفاده می کرد، گرفته شده است، در ژانویه زمانی که کوهنوردان از رودخانه نجات یافتند، خبرساز شد. او گفت که یکی از ساکنان یوجین این نام را زیر سوال برد و رای را تشویق کرد.

در اوایل قرن بیستم، تاجران هنرمندان بومی را تشویق کردند تا از آن در صنایع دستی خود استفاده کنند. پس از تبدیل شدن آن به نماد نازی ها، چندین قبیله آن را ممنوع کردند.

استیون هلر، نویسنده کتاب «سواستیکا: نماد فراتر از رستگاری؟»، گفت: «این نماد برای بسیاری از افراد که عزیزانشان به‌طور جنایتکارانه و وحشیانه به قتل رسیده‌اند، یک نماد اتهام است». پدربزرگ هلر در جریان هولوکاست از بین رفت.

قدمت این نماد به دوران ماقبل تاریخ می رسد. کلمه “سواستیکا” ریشه سانسکریت دارد و به معنای “نشان سلامتی” است. در دعاهای هندوها استفاده شده است، در نشان جین ها حک شده، مکان های معبد بودایی مشخص شده است، و نشان دهنده چهار عنصر برای زرتشتیان است.

ADL قداست صلیب شکسته را در بسیاری از ادیان و فرهنگ ها توضیح می دهد، اما پیتکاویج گفت که هیتلر این نماد را آلوده کرده است: “در حالی که من معتقدم امکان ایجاد آگاهی وجود دارد، من فکر نمی کنم که ارتباط آن با نازی ها به طور کامل حذف شود. ”

البوگن گفت که دیگر از این نماد نمی ترسد: “زمان آن رسیده که گذشته را رها کنیم و به آینده نگاه کنیم.”

او گفت: “رز با هر نام دیگری گل رز است.” “برای بسیاری، این یک تاثیر احشایی ایجاد می کند.”

مارک پیتکاویج، محقق مرکز افراط گرایی در اتحادیه ضد افترا که پایگاه داده نمادهای نفرت این گروه را نگهداری می کند، گفت: برای بسیاری، صلیب شکسته یک واکنش احشایی را برمی انگیزد که شبیه هیچ عکس دیگری نیست.

این نماد در خلال حفاری های قرن نوزدهم در شهر باستانی تروا توسط یک باستان شناس آلمانی که آن را به فرهنگ آریایی مرتبط کرد، احیا شد. مورخان بر این باورند که این همان چیزی است که آن را برای حزب نازی که آن را در سال 1920 پذیرفت، جذاب کرد.

ناکاگاکی که معتقد است گفتگوی بیشتری لازم است، گفت: «شما نمی‌توانید آن را نمادی از شر بنامید یا واقعیت‌های دیگری را که صدها سال است وجود داشته‌اند، فقط به خاطر هیتلر انکار کنید».

او گفت: «وقتی آنها یاد می‌گیرند که یک دختر هندی می‌تواند سواستیکا نامیده شود و ممکن است در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گیرد، می‌دانند که چگونه باید اینها را به عنوان دو نماد مجزا ببینند. هیچ کس در جامعه یهودی نمی خواهد ببیند که میراث هیتلر همچنان به مردم آسیب می رساند.

شلی رود ورنیک، مدیر عامل مرکز فدراسیون های یهودی آمریکای شمالی برای مراقبت از بازماندگان هولوکاست، گفت: بازماندگان هولوکاست ممکن است با نمادی که نشان دهنده “مفهومی است که برای نابودی کل مردم” و وحشتی که تجربه کرده اند دوباره آسیب ببینند. . پدربزرگ و مادربزرگ او پس از جنگ جهانی دوم در یک اردوگاه آوارگان در اتریش با هم آشنا شدند.

با این حال، برای دیگران، بازخرید سواستیکا غیرقابل تصور است.

هیئت نام‌های جغرافیایی اورگان به زودی به تغییر نام کوه سواستیکا در جنگل ملی Umpqua رأی خواهد داد.

دیویس گفت: «من جراحات و آسیب‌هایی را که یهودیان با دیدن آن نماد تجربه می‌کنند، درک می‌کنم. تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که معنای واقعی آن را تأیید کنم. … وقت آن است که معنای واقعی را بازیابی کنیم.”