دموکرات‌های ارشد کنگره آمریکا خواستار اجازه دادن به پرونده کیفرخواست ترامپ «به‌طور مسالمت‌آمیز» شدند.

جمهوری خواهان بدون مدرک ادعا کرده اند که تحقیقات درباره ترامپ، که برای خلع بایدن از کاخ سفید در سال 2024 نامزد می شود، انگیزه سیاسی دارد. بایدن و مقامات ارشد بارها گفته اند که وزارت دادگستری مستقل عمل می کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت که با مریک گارلند، دادستان کل آمریکا صحبتی نکرده است و هیچ برنامه ای برای انجام این کار ندارد، زیرا کیفرخواست وزارت دادگستری علیه ترامپ جمهوری خواه افشا شده است.

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن؛ ویرایش توسط جاسپر وارد و آلیستر بل)



منبع

بر اساس اسناد دادگاه فدرال که روز جمعه علنی شد، ترامپ پس از خروج از کاخ سفید در سال 2021 با 37 اتهام از جمله نگهداری غیرمجاز اسناد طبقه بندی شده و توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت روبرو است.

دادستان های ایالات متحده روز جمعه یک کیفرخواست 37 فقره علیه ترامپ را افشا کردند که او را متهم به به خطر انداختن برخی از حساس ترین اسرار امنیتی کشور پس از ترک قدرت در سال 2021 کرد.

شومر و جفریس در بیانیه ای مشترک گفتند: “هیچ کس فراتر از قانون نیست – از جمله دونالد ترامپ. این کیفرخواست اکنون باید از طریق روند قانونی و بدون هیچ گونه مداخله سیاسی یا ایدئولوژیک بیرونی اجرا شود.”

واشنگتن (رویترز) – چاک شومر، رهبر دموکرات اکثریت سنای ایالات متحده و حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان، روز جمعه از حامیان و منتقدان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خواستند که پس از اعلام جرم علیه وی، اجازه دهند پرونده وی “در دادگاه به صورت مسالمت آمیز پیش برود”.

در بیانیه مشترک آنها آمده است: «ما حامیان و منتقدان آقای ترامپ را تشویق می‌کنیم که اجازه دهند این پرونده به صورت مسالمت آمیز در دادگاه پیش برود.

توسط کانیشکا سینگ

بایدن و دموکرات‌های ارشد کنگره، شومر و جفریس، روز جمعه به دلیل کیفرخواست مربوط به مدیریت رئیس‌جمهور سابق با اسناد محرمانه، هدف مستقیمی علیه ترامپ نگرفتند.