دفاع به دنبال برکناری قاضی در پرونده تیراندازی در مدرسه فلوریدا است

در مجموع 11 روز شهادت انجام شد، دو کارشناس اخیر در مورد اینکه چگونه استفاده زیاد مادرش از الکل در دوران بارداری ممکن است بر رشد مغز او تأثیر بگذارد و چهار سال پیش منجر به قتل 17 نفر در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس پارکلند شد.

پس از استراحت وکلای او، کروز به شرر گفت که با این تصمیم موافق است.

فورت لادردیل، فلوریدا (AP) – وکلای نیکلاس کروز، تیرانداز مدرسه فلوریدا، از قاضی پرونده قتلش خواستند روز جمعه خود را برکنار کند، دو روز پس از آن که قاضی آنها را سرزنش کرد، زیرا آنها به طور ناگهانی پس از تماس با کسری از حد انتظارشان به پرونده خود استراحت دادند. شاهدان

در این پیشنهاد به قانون رفتار قضایی فلوریدا اشاره شده است که بیان می‌کند در صورتی که بی‌طرفی قاضی به طور منطقی زیر سؤال رود، قاضی باید خود را سلب صلاحیت کند، از جمله مواردی که قاضی تعصب یا تعصب شخصی در مورد یک طرف یا وکیل طرف دارد، اما نه محدود به آن. وکلای مدافع گفتند که حملات مکرر نادرست و غیرموجه شرر به وکیل مدافع اعتماد عمومی را به سیستم قضایی تضعیف می کند و همچنین باعث ترس کروز از عدم محاکمه عادلانه شده است.

کروز 23 ساله اکتبر گذشته به قتل 14 دانش آموز استونمن داگلاس و سه کارمند در 14 فوریه 2018 اعتراف کرد. محاکمه او که اکنون دومین ماه خود را به پایان می رساند، تنها برای تعیین اینکه آیا او به اعدام محکوم خواهد شد یا ابد بدون آزادی مشروط است. . برای حکم اعدام، هیئت منصفه باید به اتفاق آرا باشد.

دادستان ها گفتند که برای آماده کردن پرونده رد خود به بیش از یک هفته زمان نیاز دارند. اکنون قرار است محاکمه به طور آزمایشی در 27 سپتامبر از سر گرفته شود و در هفته 10 اکتبر به پایان برسد.



منبع

هیئت منصفه 12 نفره و 10 نفر از اعضای علی البدل حضور نداشتند اما بیرون از دادگاه صف کشیده بودند تا وارد شوند. این اعلام ناگهانی همچنین به این معنی بود که دادستان ها آماده شروع پرونده رد خود نیستند.

اعلام ناگهانی وکیل اصلی مک نیل منجر به تبادل نظر شدید بین او و شرر شد که این تصمیم را بدون اخطار به او یا دادستانی “نامطلوب ترین و غیرحرفه ای ترین راه برای محاکمه یک پرونده” خواند.

دادستان ها در پاسخ گفتند که شرر به هر دو طرف احترام گذاشته است.

شرر سپس وکلای کروز را به بی‌توجهی نسبت به همه دست اندرکاران، به ویژه اعضای هیئت منصفه به دلیل هدر دادن سفر خود به دادگاه متهم کرد.

دفتر مدافع عمومی Broward در اقدامی گفت که الیزابت شرر، قاضی محل، خصومت دیرینه ای با وکیل مدافع اصلی ملیسا مک نیل دارد.

وکلای کروز به قاضی و دادستان گفته بودند که 80 شاهد را احضار خواهند کرد، اما در کمال تعجب در آغاز جلسه دادگاه روز چهارشنبه و تنها با 25 نفر از آنها تماس گرفتند.