در گروه G-20، رئیس جمهور بایدن تلاش می کند تا از بحران گسترده روسیه پس از کشته شدن دو موشک در لهستان جلوگیری کند

تحقیقات آمریکا و ناتو درباره انفجار در لهستان: بایدن می گوید بعید است که موشک از روسیه شلیک شده باشد

وزیر امور خارجه روسیه عصر روز سه شنبه در ویدئویی که توسط خبرگزاری فرانسه گرفته شده بود، در حالی که مسکو حمله خود را به کیف و سایر مناطق اوکراین آغاز کرد، در حال خروج از بالی دستگیر شد.

بایدن با همتای لهستانی خود، آندری دودا و سپس با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفتگو کرد.

او گفت: «فکر می‌کنم اگر این موشک واقعاً یک موشک روسی باشد، فشارهایی وجود خواهد داشت که ایالات متحده کاری انجام دهد.» حضور رئیس جمهور در این نقطه واقعاً سخت است.»

بایدن گفت: “ما به طور جمعی گام بعدی خود را در حین بررسی و ادامه تعیین خواهیم کرد. در میان افراد حاضر در میز توافق کامل وجود داشت.”

ایتالیا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ژاپن و کانادا که گروه 7 را در کنار ایالات متحده تشکیل می دهند، به مدت دو روز به صورت رسمی و غیر رسمی در اندونزی ملاقات کرده بودند. آنها شب خود را با یک جشن به پایان رسانده بودند.

متیو کونیگ، مدیر مرکز استراتژی و امنیت اسکوکرافت در شورای آتلانتیک و مشاور ارشد سابق سیاست در پنتاگون، گفت: «این امکان وجود دارد که آنها تلاش می کردند ناتو را آزمایش کنند.

اولاف شولز صدراعظم آلمان در سمت چپ، نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز، رئیس جمهور جو بایدن، نخست وزیر هند نارندرا مودی و رئیس جمهور اندونزی جوکو ویدودو برای یک رویداد کاشت حرا در پارک جنگلی Ngurah Rai در حاشیه اجلاس G-20 در بالی گرد هم می آیند. اندونزی.

معضل بایدن و ناتو

با این حال، بایدن در خطاب به خبرنگاران درست پس از دیدار رهبران G-7 برای گفتگوهای بحران، گفت که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که موشک مسئول این حمله از روسیه شلیک نشده است.

بایدن در ضیافت شام شرکت نکرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس G-20 حضور نداشت.

بایدن مدت هاست که وعده داده است که اگر روسیه جنگ خود را فراتر از مرزهای اوکراین ببرد، آمریکا در کنار متحدانش برای دفاع از خاک ناتو می جنگد.

بایدن در سخنان خود گفت که اجماع کشورهایی که در نشست اضطراری شرکت کردند، گام بعدی نشست سفرا بود.

یک مقام آمریکایی به USA TODAY گفت که تسلیحات دفاع هوایی پیشرفته اوکراین ممکن است موشک را از مسیر خارج کند یا آن را در نزدیکی لهستان منفجر کند.

لهستان که بخشی از G-7 یا G-20 نیست و در کنفرانس بالی حضور نداشت، گفت که در حال بررسی فعال کردن ماده 4 پیمان آتلانتیک شمالی است. این امر باعث ایجاد بحثی در داخل ناتو درباره امنیت این کشور می شود که بیش از 300 مایل مرز مشترک با اوکراین دارد.

بالی، اندونزی – رئیس جمهور جو بایدن قرار بود چهارشنبه نسبتاً بدون استرس را داشته باشد زیرا در اجلاس سران گروه 20 در جزیره تفریحی بالی به پایان رسید.

توضیح احتمالی دیگر این است که موشکی که در لهستان فرود آمد، یک موشک رهگیر بود که توسط اوکراین برای دفاع از خود شلیک شد. علت دقیق تلفات هنوز در دست بررسی است.

ماکس برگمان، مدیر برنامه اروپا در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی و سخنرانی‌نویس سابق جان کری در وزارت امور خارجه، می‌گوید که حتی اگر این یک حمله غیرعمدی باشد، «هنوز این اقدامات دولت روسیه است که باعث شده است. مرگ دو شهروند ناتو، دو لهستانی.

پس از گفتگو، بایدن در اظهاراتی گفت: “ما موافقت کردیم که از تحقیقات لهستان در مورد انفجار در روستاهای لهستان در نزدیکی مرز اوکراین حمایت کنیم. و من مطمئن خواهم شد که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است.”

این یک کنفرانس غیرمعمول بود و جنگ روسیه علیه اوکراین بر بسیاری از دستور کارها مسلط بود. این گروه به طور سنتی پیرامون مسائل اقتصادی که در سال جاری به طور مستقیم با تحریم‌های روسیه و افزایش هزینه‌های انرژی جهانی مرتبط بود، تشکیل جلسه می‌دهند.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه، در واشنگتن در نشست خبری وزارت امور خارجه از گفتن اینکه این حمله موشکی، در صورتی که مصمم بود که از روسیه انجام شده باشد، چگونه با وعده های مکرر بایدن برای دفاع از هر وجب از خاک ناتو مطابقت دارد، خودداری کرد.

اوکراین عضو ناتو نیست. لهستان است. و حمله به یک کشور ناتو، طبق منشور سازمان امنیتی، حمله به همه تلقی می شود.

رهبران گروه 7 در بیانیه مشترک پس از کنفرانس صبحگاهی خود مجدداً بر “حمایت ثابت خود از اوکراین و مردم اوکراین در مواجهه با تجاوزات مداوم روسیه” تاکید کردند و متعهد شدند “آمادگی مستمر برای پاسخگویی روسیه به خاطر حملات گستاخانه‌اش به جوامع اوکراینی”. حتی زمانی که G-20 برای مقابله با تأثیرات گسترده‌تر جنگ تشکیل جلسه می‌دهد.»

تشدید بالقوه درگیری اوکراین به این بزرگی چالش‌های بی‌شماری را برای بایدن به وجود آورد – حتی در شرایطی که ایالات متحده متعهد به حمایت بی‌دریغ از ملت اروپایی شده است.

او مدت کوتاهی پس از آن به یک میزگرد اضطراری با کشورهای G-7 شرکت کننده در اجلاس سران، بعلاوه روسای کمیسیون اروپا، شورای اروپا، هلند و اسپانیا رفت.

بایدن در اظهارات بعدی در مورد این حمله گفت که رهبران ناتو و G-7 به طور جمعی تشخیص دادند که تحقیقات گام بعدی مناسب است.

مقامات ایالات متحده به تکاپو افتادند تا مشخص کنند که آیا این حمله موشکی یک حمله عمدی روسیه به یکی از متحدان ناتو است که مستلزم پاسخ نظامی است یا نتیجه یک موشک اشتباه روسیه است که احتمالاً به دلیل سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین از هدف منحرف شده است.

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان روز چهارشنبه گفت که هیچ مدرکی دال بر حمله عمدی به کشورش وجود ندارد. دودا گفت: این موشک که دو نفر را در یک منطقه روستایی کشت، به نظر می رسد ساخت روسیه باشد. تسلیحات اوکراین شامل موشک های ساخت روسیه است.

در عوض، رئیس جمهور قبل از سحر بیدار بود و از هتل بالی تماس های تلفنی داشت.

پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه، ایالات متحده تقریباً 20 میلیارد دلار به اوکراین برای دفاع از این کشور اختصاص داده است تا نبرد به سایر بخش‌های اروپا منتقل نشود.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن برای جلوگیری از بحران روسیه پس از کشته شدن دو موشک در لهستان تلاش می کند.



منبع

کونیگ گفت که شک دارد روسیه عمداً به لهستان حمله کرده باشد. اما به گفته او، اگر چنین شود، “برای ایالات متحده و بایدن یک معضل واقعی خواهد بود.”

بایدن در بالی: بایدن در اجلاس سران G-20 کشورها را برای اعمال محدودیت های نفت و گاز در روسیه تحت فشار قرار داد

اولاف شولز صدراعظم آلمان در سمت چپ، نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز، رئیس جمهور جو بایدن، نخست وزیر هند نارندرا مودی و رئیس جمهور اندونزی جوکو ویدودو برای یک رویداد کاشت حرا در پارک جنگلی Ngurah Rai در حاشیه اجلاس G-20 در بالی گرد هم می آیند. اندونزی.

سناریویی که در ساعات اولیه صبح چهارشنبه به وقت محلی اجرا شد، یکی از هرج و مرج و سردرگمی بود، زیرا بایدن و رهبران قدرتمندترین اقتصادهای جهان در خواب عمیقی فرو رفته بودند.

مقامات سابق وزارت امور خارجه و وزارت دفاع با توجه به اینکه می‌دانستند یک حمله تحریک‌آمیز می‌تواند جرقه جنگ جهانی را بزند، نسبت به اینکه روسیه عمداً لهستان را هدف قرار دهد، تردید داشتند.

یک مقام کاخ سفید گفت، بایدن که تا اواخر عصر پنجشنبه در هوا خواهد بود، از زمان حمله موشکی لهستان با زلنسکی از بالی یا ایر فورس وان تماسی نداشته است.

مطبوعات وارد سالن رقصی شدند که با چترهای بالیایی تزئین شده بود، جایی که بایدن و دیگر رهبران برای گرفتن یک عکس رسمی – انحراف از “عکس خانوادگی” مرسوم سران دولت ها که در این اجلاس های جهانی استاندارد است.

رئیس جمهور جو بایدن و رهبران جهان برای یک نشست اضطراری گرد هم می آیند تا درباره حمله موشکی مشکوک به خاک لهستان در نزدیکی مرز با اوکراین بحث کنند.

اوکراین همیشه در تلاش‌های حفظ صلح پیشرو بوده است و جهان شاهد آن بوده است.

رئیس جمهور ایالات متحده برای پایان دادن به دوران حضور خود در آسیا، برنامه ریزی کرده بود که درخت حرا را با رهبران گروه 20 بکارد و با نخست وزیر بریتانیا قبل از بعدازظهر بازگشت به واشنگتن برای عروسی آخر هفته نوه اش ملاقات کند.

اما در طول شب، گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن دو غیرنظامی در یک شهر روستایی لهستان در نزدیکی مرز اوکراین بر اثر اصابت موشک آغاز شد.

مهم نیست که روسیه مقصر است و در اینجا مقصر است.

زلنسکی گفت: نباید به اوکراین پیشنهاد داد که با وجدان، حاکمیت، سرزمین و استقلال خود مصالحه کند. ما به قوانین احترام می گذاریم و اهل حرف خود هستیم.

رئیس جمهور جو بایدن و رهبران جهان برای یک نشست اضطراری گرد هم می آیند تا درباره حمله موشکی مشکوک به خاک لهستان در نزدیکی مرز با اوکراین بحث کنند.

آخرین حمله نظامی روسیه به اوکراین تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور این کشور، ولودیمیر زلنسکی، سخنرانی قاطعانه ای درباره حاکمیت به رهبران گروه 20 ارائه کرد و در جریان حضور در اجلاس سران، از این گروه که هنوز روسیه شامل روسیه است، به عنوان گروه 19 یاد کرد. لینک ویدیویی