در مورد دستگیری‌های اخیر فعالان ضد سقط جنین، خشم نادرست جناح راست وجود دارد

هاک، 48 ساله، به دلیل دو حادثه که در خارج از مرکز بهداشتی الیزابت بلک‌ول متعلق به Planned Parenthood در همان روز در اکتبر گذشته رخ داد، دستگیر شد. بر اساس کیفرخواست، قربانی ادعایی او یک اسکورت درمانگاهی 72 ساله بود که در اسناد دادگاه به عنوان BL نامیده می‌شود و تلاش می‌کرد تا دو بیمار را در حال خروج از والدین برنامه‌ریزی شده همراهی کند که هاک داوطلب را به زمین هل داد. در حادثه دوم، کیفرخواست بیان می‌کند که هاک “به صورت لفظی با BL مواجه شد و BL را به زور به زمین هل داد … و باعث صدمه به BL شد که نیاز به مراقبت پزشکی داشت.” اشاره می کند که BL یک جلیقه نارنجی روشن پوشیده بود که او را به عنوان اسکورت بیمار معرفی می کرد.

در صورت محکومیت، هاک با حداکثر مجازات 11 سال زندان، سه سال آزادی تحت نظارت و جریمه تا 350000 دلار مواجه خواهد شد. هفت تن از 11 معترض تنسی به “توطئه علیه حقوق تضمین شده توسط قانون FACE” متهم شدند که احکام و جریمه هایی مشابه با اتهامات هاک دارد. چهار معترض دیگر تنسی با یک سال زندان و جریمه تا سقف 10000 دلار روبرو هستند.

یک مدافع ضد سقط جنین در طول راهپیمایی مادام العمر، 27 ژانویه 2017، در واشنگتن دی سی صلیبی را در خارج از دادگاه عالی نگه می دارد (عکس: درو انگرر از طریق گتی ایماژ)

ژاکلین رومرو، دادستان ایالات متحده در DOJ گفت: «حمله همیشه یک جرم جدی است، و بر اساس قانون FACE، اگر قربانی به دلیل ارتباط با یک کلینیک مراقبت های بهداشتی باروری هدف قرار گیرد، این یک جرم فدرال است. بیانیه مطبوعاتی در مورد دستگیری هاک دفتر ما و وزارت دادگستری متعهد به تعقیب جنایاتی هستند که امنیت و حقوق همه افراد را تهدید می کند.

“من فکر نمی کنم این یک تجاوز بود. آقای Houck سابقه نقض قانون FACE یا از طریق ارعاب، تاکتیک های ترساندن یا در برخی موارد خشونت خالص داشته است. او می گوید… هر کاری می کند تا مانع از سقط جنین شود. چیزی که ما دیدیم فقط همین است.»

یک مدافع ضد سقط جنین در طول راهپیمایی مادام العمر، 27 ژانویه 2017، در واشنگتن دی سی صلیبی را در خارج از دادگاه عالی نگه می دارد (عکس: درو انگرر از طریق گتی ایماژ)

حضور مخرب هاک در خارج از کلینیک – که در نهایت، طبق کیفرخواست، به تهاجم تبدیل شد – بخشی از یک تاکتیک گسترده‌تر ضد انتخاب است که به دهه‌های قبل کشیده شده است. حق شرعی دارای الف است سابقه طولانی خشونت علیه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشت باروری و بیماران، به همین دلیل است که کنگره قانون FACE را در سال 1994 تصویب کرد.

الف گفت: «بایدن به مسیحیان محافظه کار اعلام جنگ کرده است عنوان برای بخش تاکر کارلسون در مورد دستگیری هاک. مجریان برنامه «فاکس اند فرندز» بر این باورند که دستگیری وزیر شروعی برای «تسلح کردن وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی» به منظور انتخاب بایدن باشد.

یک مدافع ضد سقط جنین در طول راهپیمایی مادام العمر، 27 ژانویه 2017، در واشنگتن دی سی صلیبی را در خارج از دادگاه عالی نگه می دارد (عکس: درو انگرر از طریق گتی ایماژ)

فعالان که بین 24 تا 73 سال سن داشتند، یک روز صبح در مارس 2021، ورودی کلینیک مرکز بهداشت کارافم، در کوه جولیت، تنسی را مسدود کردند. یکی از معترضان این حادثه را به صورت مستقیم در فیس بوک پخش کرد و هر کسی را که تماشا می کرد تشویق کرد که به کلینیک بیاید. و بر اساس کیفرخواست به «تا جایی که می‌توانیم قرارهای قتل‌آمیز را متوقف کنیم».

به نظر می‌رسد دستگیری‌های تنسی نقض آشکار همان قانون است – افرادی که دستگیر شده‌اند محاصره خود را به صورت مستقیم پخش می‌کنند و در مورد اینکه چه کاری انجام می‌دهند و چرا می‌دانند.

این دستگیری ها نشان دهنده تشدید در میدان نبرد فزاینده در مقابل درمانگاه ها است که اغلب پیامدهای مرگباری داشته است.

نکته قابل توجهی در مورد دستگیری های تنسی وجود دارد، در مقایسه با اکثر موارد نقض قانون FACE که در دهه گذشته انجام شده است. هر پیگرد قانونی FACE Act قبل از امسال نیز شامل یک جنایت اساسی بود: تیراندازی دسته جمعی، بمب گذاری، خرابکاری، تخریب اموال، یا بمب گذاری و تهدید به مرگ. اما معترضان تنسی و همچنین 9 نفر درگیر در تظاهرات مشابه در واشنگتن دی سی که در اوایل سال جاری متهم شدند، مستقیماً به دلیل ممانعت از دسترسی به کلینیک ها بدون هرگونه خشونت اساسی یا تهدید غیرقانونی متهم شدند.

به نظر نمی رسد محافظه کاران حقایق حمله را به چالش بکشند. رایان ماری هاک به نوبه خود، ادعاهای وزارت دادگستری مبنی بر اینکه شوهرش به اسکورت کلینیک به دلیل انجام کارش تعرض کرده است، رد کرد. مصاحبه با وب سایت ضد سقط جنین لایف سایت نیوز. او ادعا می‌کند که اسکورت کلینیک به پسر 12 ساله هاک که اغلب هنگام اعتراض به درمانگاه می‌آورد، اظهارات «نامناسب و نفرت‌انگیز» می‌گفت، از جمله به کودک گفت: «پدرت یک خرخر است». رایان ماری هاک گفت که شوهرش به اسکورت کلینیک گفت که با پسرش صحبت نکند، اما او به این کار ادامه داد و به نوعی وارد شد. [the son’s] فضای شخصی.” او می گوید که در آن زمان بود که هاک داوطلب را هل داد و او روی زمین افتاد.

اما برای شنیدن بسیاری از محافظه کاران برجسته، این دستگیری ها سوء استفاده چشمگیر از قدرت توسط دولت بایدن بود.

برخی از رسانه های محافظه کار گزارش دادند که اسکورت داوطلب فقط یک بار در شکایت جنایی قبلی به هل دادن توسط هاک اشاره کرده است، اگرچه کیفرخواست فدرال ادعا می کند که دو حادثه وجود داشته است.

هاک و گروه تنسی تنها دو نمونه از شبکه سراسری فعالانی هستند که برای چندین دهه درگیر یک کمپین ارعاب هستند که هدف آن جلوگیری از دستیابی مردم به مراقبت های اولیه بهداشتی است.طوفان محافظه‌کارانه ناگهانی پیرامون دستگیری‌ها با واقعیت‌های مربوط به هر دو پرونده به سرعت و بی‌پرده بازی کرده است، و حس یک کمپین را دارد که با سقوط Roe جسورتر شده و به دنبال عادی‌سازی انسداد برای خدمات باروری است.

بسیاری از محافظه کاران پس از آن که رایان ماری هاک اف بی آی و “یک تیم حدود 25 نفره SWAT” را متهم کرد که برای دستگیری هاک در جلوی چشمان هفت فرزندش به خانه آنها حمله کرده اند، بسیاری از محافظه کاران بیشتر بر شرایط دستگیری هاک تمرکز کرده اند. گفت پرسشگر فیلادلفیا او بعداً به تاکر کارلسون گفت که ممکن است تا 30 مامور FBI وجود داشته باشند.

طبق یک گزارش، بین سال‌های 1977 تا 2020، فعالان ضد سقط جنین دست‌کم 11 قتل، 26 اقدام به قتل، 956 تهدید به آسیب یا مرگ، 624 مورد تعقیب و چهار آدم ربایی مرتکب شده‌اند. تحلیل و بررسی از فدراسیون ملی سقط جنین معترضان ضد انتخاب 42 کلینیک سقط جنین را بمباران کردند، 194 کلینیک را آتش زدند، 104 کلینیک دیگر را بمباران کردند یا سوزاندند و 667 کلینیک را در همان بازه زمانی تهدید به بمب گذاری کردند.

لیندسی مولدین، یکی از کارمندان Planned Parenthood در جنوب شرقی پنسیلوانیا که بر امنیت کلینیک نظارت می کند، به هاف پست گفت که هاوک اغلب ساعت ها بیرون از مرکز بهداشت می ایستاد و سعی می کرد بیماران را برای رفتن به مرکز بارداری بحرانی واقع در همسایگی صحبت کند. وزیر و پدر هفت فرزند خود را به عنوان یک “مشاور پیاده روو هفته‌ای یک‌بار به فیلادلفیا می‌رود تا به دو کلینیک مختلف سقط جنین اعتراض کند، از جمله Planned Parenthood که گفته می‌شود این حادثه در آنجا رخ داده است.

سناتور جاش هاولی (R-Mo.) نامه نوشت خطاب به دادستان کل مریک گارلند، که توسط 11 جمهوری‌خواه دیگر سنا امضا شد، که اعلام کرد: «اگر گزارش‌های تکان‌دهنده درباره دستگیری مردی توسط اف‌بی‌آی در روز جمعه در روستایی پنسیلوانیا صحت داشته باشد، پس باید پاسخگوی آن‌ها باشید.» و بعداً در توییتر قول داد که اگر جمهوریخواهان سال آینده کنترل کنگره را در دست خواهند گرفت، تحقیقات عمومی در مورد این موضوع انجام خواهد شد.

در هر دو مورد، ارائه دهندگان خدمات باروری از کمک فدرال در ایمن نگه داشتن بیماران و کلینیک ها استقبال کردند.

این یک جنایت فدرال برای نزدیک به 30 سال است که هر فردی را که سعی در دریافت یا ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی باروری دارد، ترسانده یا مداخله کند. اما دو کیفرخواست اخیر توسط وزارت دادگستری برای چنین تخلفاتی خشم برخی محافظه کاران بانفوذ را برانگیخته است که اکنون در حال دامن زدن به روایتی نادرست در مورد جنگ فرضی علیه راست مذهبی هستند.

زمانی که پیتر برین، وکیل هوک، HuffPost را به بیانیه‌ای پیشتر هدایت کرد، که تا آنجا پیش نرفت که بگوید یک تیم SWAT در آن حضور دارد. برین: «این پرونده صرفاً برای ارعاب افراد با ایمان و آمریکایی های طرفدار زندگی مطرح شده است. گفت ماه گذشته. «… در حالت تهدیدآمیز، پس از اینکه نزدیک بود درب ورودی خانواده را شکستند، حداقل پنج مامور اسلحه را به سمت مارک نشانه رفته و او را در مقابل چشمان همسر و هفت فرزند خردسالش که از کشته شدن شوهر و پدرشان وحشت داشتند دستگیر کردند. جلوی چشمانشان.»

دفتر فیلادلفیا FBI به ادعاهای هاکس پاسخ داد و به آن گفت فیلادلفیا پرسشگر این اتهامات “نادرست” بودند و هیچ تیم SWAT در آن حضور نداشت و دستگیری را “در راستای رویه های استاندارد” توصیف کرد.

مولدین، کارمند Planned Parenthood که بر امنیت مرکز بهداشت الیزابت بلک ول نظارت می کند، گفت: «قانون FACE دقیقاً به همین دلیل برای محافظت از بیماران وضع شد. “بیمارانی که وارد مراکز ما می‌شوند باید از چندین حلقه عبور کنند تا بتوانند به مراقبت‌های بهداشتی جنسی و باروری دسترسی داشته باشند و آقای هاک از دیرباز طرفدار ایستادن در راه آنها بوده است.”

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع

این ماجرا با مارک هاوک، وزیر برجسته مبارزه با سقط جنین آغاز شد، که اواخر ماه گذشته به اتهامات فدرال مبنی بر اینکه او دو بار به یک اسکورت بیمار 72 ساله در خارج از یک والدین برنامه ریزی شده در فیلادلفیا حمله کرده بود، دستگیر شد. در صورت اثبات، نقض آشکار قانون آزادی دسترسی به ورودی های کلینیک (FACE) خواهد بود، قانونی در سال 1994 که استفاده از زور یا تهدید به زور را برای آسیب رساندن، ارعاب یا مداخله در مورد هر فردی که تلاش می کند جرم فدرال باشد. خدمات مراقبت های بهداشتی باروری را به دست آورید یا ارائه دهید.

یکی دیگر از معترضان از یک بیمار پرسید که آیا او “سعی می کند به کارخانه سقط جنین بیاید”. هنگامی که بیمار دور شد، معترض “یکی از فرزندانش را تشویق کرد” به او نزدیک شود. بر اساس کیفرخواست، این گروه بیمار را در حال صحبت با یک کارمند پخش زنده پخش کردند و به مخاطبان پخش زنده گفتند که او «مادری است که برای کشتن نوزادش آمده است». بیمار و یکی از کارکنان کلینیک از ورود به مرکز بهداشتی درمانی منع شدند.

در اوایل این هفته، 11 معترض ضدانتخاب به همان اتهامات فدرال پس از ایجاد محاصره در مقابل یک کلینیک سقط جنین در تنسی، پخش زنده این رویداد در فیس بوک، دستگیر شدند، زیرا آنها فعالانه از ورود یک بیمار و کارمند جلوگیری کردند. هنگامی که یکی از معترضان به بقیه گفت: “اگر قصد دستگیری ندارید، جلوی در ننشینید.”

در مورد کیفرخواست های تنسی، «این یک جنایت گارلند است. این داره زشت میشه” توییت کرد یکی از ستون نویسان برجسته روزنامه محافظه کار واشنگتن اگزمینر. سناتور تد کروز (تگزاس) آنها را “سوءاستفاده حزبی” خواند توییتر پنج‌شنبه، و افزود: «مریک گارلند بیش از هر AG در تاریخ برای از بین بردن یکپارچگی وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی انجام داده است».

او گفت: «ما با پلیس در تماس هستیم زیرا این ما را عصبی می‌کند، اما او اجازه حضور در آنجا را دارد. او همچنین اغلب در حالی که بیرون است، چاقوی بسیار بزرگی را روی شخص خود می زند، که البته تاکتیکی برای ترساندن بیماران و امنیت است.

مولدین گفت که هاوک چندین بار در هفته از زمان حادثه اولیه در اکتبر 2021 به اعتراضات خود در مقابل کلینیک ادامه داده است. اگرچه، او خاطرنشان کرد، هاک از زمان دستگیری خود در کلینیک حضور نداشته است، زیرا از نظر قانونی از حضور در نزدیکی کلینیک Planned Parenthood منع شده است تا زمانی که پرونده در جریان است.