دریاچه کاری مدعی است که رای دهندگانش از حق رای محروم بوده اند. رای دهندگان او داستان متفاوتی می گویند.

بیل گیتس، رئیس هیئت ناظران ماریکوپا و وکیل سابق انتخاباتی حزب جمهوری خواه ایالتی، گفت که برخی از رای دهندگان «اصرار داشتند که برگه رای را 10، 20 و حتی 40 بار از طریق جدول‌بندی بگذارند».

نامزد جمهوریخواه فرمانداری کری لیک پس از رای دادن به همراه خانواده اش در روز انتخابات در مرکز شهر فینیکس، آریز در روز سه شنبه، 8 نوامبر 2022، با خبرنگاران صحبت می کند. (الیشا جوسویچ/نیویورک تایمز)

هم گیلبرتسون و هم الینگتون گفتند که خرابی انبوه چاپگرها تاکنون تکنسین های شهرستان و شرکت را گیج کرده است. گیلبرتسون گفت که پس از تکمیل کار فوری تر شمارش آرا، تحقیقات کاملی انجام خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است که این امر سرعت را کاهش داد. خطوط بود؟ آره. اما یک حزب سیاسی خاص به اندازه کانتی ماریکوپا مسئول این خطوط است.

خرابی های مجزای چاپگر به اندازه کافی رایج است، اما مقیاس آن چه در شهرستان ماریکوپا رخ داد بسیار معمولی نبود. به گفته گیلبرتسون، حداقل یک چاپگر در صبح روز سه شنبه در 70 محل از 223 محل رای گیری شهرستان شکست خورد.

مگان گیلبرتسون، سخنگوی اداره انتخابات شهرستان، گفت که تا ساعت 6:30 صبح روز انتخابات، تکنسین ها شروع به گزارش مسائل فنی کرده اند و تا ساعت 7 صبح مقامات متوجه شده اند که این گزارش ها بخشی از یک الگوی گسترده تر است.

هابز تا صبح شنبه 17150 رای بیشتر از لیک دارد که با 0.6 درصد اختلاف. این ایالت قرار است در 5 دسامبر انتخابات را تایید کند.

نیویورک تایمز 45 حساب ارائه شده توسط رای دهندگان و 20 حساب اضافی از کارکنان نظرسنجی و ناظران را در پرونده های حقوقی، شهادت جلسات عمومی، مطالب ارسالی به دفتر وزیر امور خارجه آریزونا و در پست های رسانه های اجتماعی مرتبط با لیک، کمپین او و متحدانش بررسی کرد. در برخی موارد مصاحبه با رای دهندگان برای روشن شدن جزئیات.

رن در پاسخ به پرسش‌های تایمز درباره حساب‌های رای‌دهندگان گفت: «آیا نیویورک‌تایمز تعداد رای‌دهندگان محروم را تعیین کرده است؟ آیا 10، 100، 500، 5000، 25000 است؟»

شهادت او یکی از مواردی بود که توسط گروه‌های فعال، رسانه‌های راست‌گرا و کاری لیک، نامزد جمهوری‌خواه برای فرمانداری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، که کمپین او ویدیوی بمبری را به همراه چندین نفر دیگر در روز پنجشنبه منتشر کرد.

نامزد جمهوریخواه فرمانداری کری لیک پس از رای دادن به همراه خانواده اش در روز انتخابات در مرکز شهر فینیکس، آریز در روز سه شنبه، 8 نوامبر 2022، با خبرنگاران صحبت می کند. (الیشا جوسویچ/نیویورک تایمز)

یکی از اولین تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای جمع‌آوری شهادت درباره بی‌نظمی‌های روز انتخابات توسط فلوید جی. براون، بنیان‌گذار وب‌سایت راست‌گرای وسترن ژورنال، انجام شد.

با گذشت روز، کمپین لیک، که از حضور افسرده کننده در انتخابات محتاط بود، به آرامی ادعاهای متحدان سیاسی خود را پس زد.

سه نفر دیگر توضیح دادند که در مورد ثبت نام رای دهندگان خود با مشکلات احتمالی مواجه شده اند. تنها یک رای دهنده، که نام کامل خود را ذکر نکرد، در ویدئوی کوتاهی که لیک در توییتر منتشر کرد، ادعا کرد که واقعاً از فرصت رای دادن مستقیم محروم شده است. با این حال، آن رای دهنده خاطرنشان کرد که او در زمان بسته شدن محل رای گیری به محل رای گیری رسیده بود، و این نشان می دهد که دیر رسیدن او، به جای هر گونه سلب حق رای، ممکن است دلیل عدم امکان رای دادن او بوده باشد.

هنگامی که او در صبح روز انتخابات در راه رفتن به محل کار وارد یک مرکز رای گیری در فونیکس شد، به کوین بیمبری گفته شد که دستگاه های جدول بندی به درستی کار نمی کنند و ممکن است بخواهد در جای دیگری رای دهد.

لیک عصر پنجشنبه با حضور در استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ روی صحنه گفت: “انتخابات ما یک سیرک است که توسط دلقک ها اداره می شود.”

او در توییتی نوشت: «شب گذشته ساعت‌ها با تیم لیک برای ادامه جنگ برای آریزونا کار کردم. “او بی سر و صدا به شب نمی رود.”

در هفت حساب دیگر که توسط تایمز بررسی شد، رای دهندگان در مورد اینکه آیا با موفقیت آرا را به صندوق انداخته اند یا معتقد بودند که آرای آنها به درستی شمارش نشده است، نامشخص بودند.

تکنسین‌های میدانی Runbeck به زودی متوجه شدند که مشکل در دمای ناکافی فیوزر است، جزء چاپگر لیزری که تونر را گرم می‌کند و باعث چسبیدن آن به کاغذ می‌شود.

اما کارشناسان حقوقی می گویند شواهدی که تاکنون به صورت علنی از سوی کمپین و از طرف کمپین ارائه شده است، بسیار کمتر از آن چیزی است که برای ایجاد چالش قانونی جدی در نتیجه انتخابات لازم است. ادعاهایی مبنی بر کاهش سرعت رای‌گیری و مشکلات فنی اغلب منجر به دعوای حقوق رای می‌شوند، اما تلاش برای بی‌اعتبار کردن یک انتخابات بر اساس آنها – و در این مورد، بیرون انداختن بیش از 2.5 میلیون رای واقعی در سراسر ایالت – چیزی غیرقابل شنیده است.

درام در روزهای اخیر بازتاب دوره پس از انتخابات 2020 را به همراه داشت، زمانی که شهرستان ماریکوپا موضوع مجموعه ای از تئوری های توطئه و حسابرسی حزبی بود که به نقطه تجمع جنبشی تبدیل شد که ادعاهای نادرستی را مطرح می کرد که انتخابات ریاست جمهوری گذشته انجام شده بود. از ترامپ دزدیده شده است. محکومیت‌های عمومی لیک در مورد نتایج انتخابات احتمالاً شهرستان ماریکوپا را به میدان نبرد نهایی امسال برای منکران انتخابات 2020 تبدیل کرده است که در رقابت‌های میان دوره‌ای شرکت داشتند.

اما یک عنصر حیاتی تاکنون در همه این گزارش‌ها گم شده است: ادعاهای واضح مبنی بر اینکه هر یک از واجدین شرایط رای دادن در شهرستان ماریکوپا واقعاً از شانس رای دادن محروم شده‌اند.

بسیاری از حساب‌های رای‌دهندگان و ادعاهای کمپین لیک منشأ خود را به نقص گسترده تجهیزات رای‌گیری در اوایل صبح روز انتخابات برمی‌گرداند که باعث تأخیر و سردرگمی در سراسر منطقه فونیکس شد. مسائل رای گیری در چهارمین شهرستان پرجمعیت کشور، بزرگتر از چهار ایالت، با جمعیت 4.4 میلیون نفر، یعنی بیش از نیمی از جمعیت آریزونا، در جریان است.

سارا برانون، وکیل مدیر پروژه حقوق رای اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، گفت: «وکلای حقوق مدنی درخواست برگزاری انتخابات جدید نمی‌کنند». آنچه ما می خواهیم اصلاحات سیستماتیک برای آینده است.

تکنسین ها مشکل چاپگر را تا اواخر صبح روز انتخابات حل کرده بودند و تا بعد از ظهر تنظیمات چاپگرهای آسیب دیده به روز شده بود. در این میان، کارکنان نظرسنجی سه گزینه را برای رای دادن به رای دهندگان پیشنهاد کردند. ساده ترین کار این بود که آنها را در شکافی با علامت “3” در جعبه قفل شده زیر جدولگر قرار دهید تا بعداً در مرکز انتخابات مرکزی شهرستان در مرکز شهر فینیکس جمع آوری و شمارش شود.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

هارمیت دیلون، وکیل کمپین، سعی کرد رای دهندگان را در توییتر در مورد درستی آرای خود که برای شمارش بعدی کنار گذاشته شده بود، اطمینان دهد. او درباره جعبه 3 نوشت: “آنها باید این را داشته باشند.” در یک کنفرانس خبری، لیک از حامیان خود خواست تا در صف رای دادن بمانند و دیلون دوباره به آنها در مورد استفاده از جعبه 3 اطمینان داد.

به عنوان مثال، ویدئویی که کمپین از Bembry منتشر کرد، نسخه ویرایش شده یک ویدیوی طولانی‌تر بود که در سایت Rumble ارسال شده بود. او در ویدئوی کامل بیان می کند که با وجود ناراحتی، رای خود را در یکی از محل های رای گیری در همان نزدیکی به صندوق انداخته است. او می‌گوید: «من توانستم رای بدهم – بدون انتظار، بدون اشتباه خواندن ماشین‌های جدول‌بندی، هیچ چیز.

کمپین لیک در رسانه های اجتماعی به این موضوع اشاره کرده است که وکلای آن در حال بررسی شواهد نفرت انگیز بیشتری هستند که علنی نکرده اند. کارولین رن، سخنگوی کمپین، روز پنجشنبه در پادکست «اتاق جنگ» خود به استیو بنن گفت: «این یا بی‌کفایتی کامل است یا بدخواهی، و این چیزی است که ما سعی خواهیم کرد کشف کنیم.

مقامات کانتی ماریکوپا گفته اند که به همه رای دهندگانی که روز سه شنبه برای رای دادن شخصاً به مراکز رای گیری رفته بودند، فرصت رای دادن داشتند.

برخی از برگه‌های رای خیلی سبک چاپ می‌شدند و برخی دیگر دارای تونر پوسته پوسته شدن کاغذ بودند، دو حالتی که مانع از خواندن آنها توسط اسکنرهای نوری در جدول‌های مورد استفاده در محل‌های رای‌گیری می‌شد. اگرچه برخی از مراکز رای‌گیری برای رای‌گیری زودهنگام، که از 12 اکتبر آغاز شد، باز بودند، هیچ‌یک تا روز انتخابات از جدول‌بندی استفاده نکردند. درعوض، آرای اولیه در صندوق های دراپ باکس قفل شده سپرده می شد و نگه داشته می شد تا بعداً شمارش شود.

اینکه لیک و حامیانش در مورد نتیجه باخت در رقابت برای فرمانداری بحث کنند، از برخی جهات از پیش تعیین شده بود. لیک، مجری سابق اخبار تلویزیون مورد تایید دونالد ترامپ، ادعاهای نادرست او را مبنی بر یک انتخابات دزدیده شده در سال 2020 پذیرفت و در طول مبارزات انتخاباتی از گفتن اینکه آیا در صورت شکست نتیجه را می پذیرد یا خیر، خودداری کرد. لیک در اکتبر به سی‌ان‌ان گفت: «من در انتخابات پیروز می‌شوم و آن نتیجه را می‌پذیرم.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

تایمز همچنین دو گزارش منتشر شده توسط «شبکه صداقت انتخابات»، یک گروه فعال انتخاباتی جناح راست ملی، را که گزارش‌هایی از ناظران کانتی ماریکوپا، کارکنان نظرسنجی و وکلای جمهوری‌خواه را جمع‌آوری کرده بود که بازتاب حساب‌های رأی‌دهندگان بود، بررسی کرد.

در مصاحبه ای، بیبری، افسر امنیتی، همان روایتی از تجربه خود را که در ویدئو ارائه کرده بود، تکرار کرد. او گفت که معتقد است کارمند نظرسنجی عمداً به او اطلاعات اشتباهی در مورد اینکه کجا برای رای دادن مراجعه کند داده است. بمبری به یک محل رای گیری در همان حوالی رفت، رای خود را به صندوق انداخت و با “حدود 10 دقیقه وقت” به محل کار خود رسید.

اما در عرض دو ساعت پس از اولین مشکلات چاپگر، ادعاهای وحشیانه و سوء ظن های بی رویه در رسانه های اجتماعی پیرامون شکاف 3، یا همان طور که معمولاً جعبه 3 نامیده می شد، منتشر شد، از جمله پست های کلی وارد، رئیس حزب جمهوری خواه ایالتی، و اندی بیگز، نماینده جمهوری خواه کنگره از آریزونا. پس از اینکه مقامات کانتی ماریکوپا در توییتر به رای دهندگانی که از نقص گزینه‌هایشان، از جمله استفاده از کادر 3 متاثر شده بودند، اطلاع دادند، وارد در پاسخ توییت کرد: «رای خود را در «صندوق 3» قرار ندهید تا در مرکز شهر جدول‌بندی شود. کانتی ماریکوپا امروز جدول‌سازهای خود را در مرکز شهر روشن نمی‌کند!» پست او تقریبا 400 بار بازنشر شد.

گیلبرتسون گفت: “ما به دنبال علت اصلی هستیم.”

در 34 حساب از 45 حساب، رای دهندگان اذعان کردند که اگرچه ناراحت بودند، اما در نهایت توانستند رای خود را به صندوق بیندازند.

بمبری، 57 ساله، یک افسر امنیتی، در ویدئویی که بعداً در فضای مجازی منتشر شد، گفت: “تا به حال چنین اتفاقی نیفتاده بود.”

رانبک قراردادی با ماریکوپا کانتی برای خدمات رسانی به مراکز رای گیری خود دارد، که، چون آریزوناها می توانند در هر محل رای گیری در شهرستان خود رای دهند، مجهز به چاپگرهای لیزری هستند که برگه های رای را در صورت تقاضا چاپ می کنند. الینگتون گفت وقتی عکسی از برگه های رأی را دید، به سرعت متوجه شد که چاپگرها مقصر بودند.

لیک متعهد شده است که پس از اعلام نامزدی او توسط آسوشیتدپرس برای رقیب دموکراتش، کیتی هابز، به مبارزه با انتخابات ادامه دهد. لیک ادعا کرده است که شکست او نتیجه “عدم حق رای” حامیانش در کانتی ماریکوپا است که شامل فینیکس می شود و مشکلات فنی در روز انتخابات باعث ایجاد تاخیر، سردرگمی و تئوری های توطئه شده است. کمپین لیک در توییتر ادعا کرده است که انتخابات به خطر افتاده است و گفته است که “کار مناسب این است که اجازه دهیم شهرستان ماریکوپا دوباره رای خود را بدهد.”

براون – یک عامل سیاسی که به خاطر نقشش در تولید تبلیغ نژادپرستانه “ویلی هورتون” در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 1988 شناخته شده است – در توییتر نوشت که با حلقه نزدیکی از همکاران کمپین لیک گفتگوهای طولانی انجام داده است، حسابی که توسط شخصی تایید شده است. آشنا به مذاکرات

جف الینگتون، مدیر اجرایی شرکت خدمات انتخاباتی رانبک، گفت: “آنها مثل این هستند، “هی، آرا جدول بندی نمی شوند – آنها از طریق اسکنرهای حوزه انتخاب نمی شوند.”

مقامات انتخابات شهرستان ادعاهای Box 3 و دیگر تئوری های توطئه را عامل تشدید کندی و سردرگمی ناشی از خرابی چاپگر می دانند. گیلبرتسون گفت که 146 برگه رای موقت از مجموع 1.6 میلیون رای شمارش شده تاکنون در این شهرستان برای تحقیقات بیشتر کنار گذاشته شده است، زیرا رای دهندگان در بیش از یک محل رای گیری ثبت نام کرده اند.