نتایج میان مدت نشان می دهد که دموکراسی ما امن است

سناتور مایک راندز (RS.D.) که در مورد خود صحبت می کرد، گفت: «این فقط یک درسی بود که مردم آمریکا باهوش تر از آن هستند و اگر مردم سعی کنند به سادگی آن را نادیده بگیرند، قدردانی نمی کنند. با ترامپ در اوایل سال جاری پس از رد اصرار مداوم رئیس جمهور سابق – بدون شواهد – مبنی بر تقلب گسترده.

هیأت‌های کنگره به قانون‌گذاران فرصتی نادر می‌دهند تا مستقیماً با همتایان خود در کشورهای متحد درگیر شوند، زیرا آنها قوانینی را تدوین می‌کنند و به هدایت سیاست خارجی ایالات متحده کمک می‌کنند. اما در بسیاری از موارد، قانون‌گذاران خود را درگیر تعاملات ناخوشایند می‌بینند، مانند زمانی که کونز در تابستان با مقاماتی در آفریقا ملاقات کرد که پیشنهاد فرستادن ناظران انتخاباتی به ایالات متحده برای انتخابات میان‌دوره‌ای را دادند – گفت‌وگویی که معمولاً برعکس اتفاق می‌افتد.

اعضای هیأت – بزرگترین گروه قانونگذاران حاضر در کنفرانس اخیراً – بر حمایت عمیق دو حزبی از ادامه کمک به کیف تأکید کردند. آنها همچنین مخالفت با کمک های اوکراین را به عنوان محدود به عناصر حاشیه ای کاپیتول هیل کم اهمیت جلوه دادند. بسیاری از این قانونگذاران نیز حامیان سرسخت ترامپ و ادعاهای دروغ او در مورد انتخابات 2020 هستند.

این فقط نامزدهای دموکرات نبودند که پس از موضع گیری در برابر کسانی که به دروغ ادعا می کردند ترامپ در سال 2020 پیروز شده است، پیروز شدند. برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا، جمهوری خواه که تلاش های ترامپ برای براندازی نتایج انتخابات در ایالت خود را عقب انداخت، پیروز شد. انتخاب مجدد به راحتی سناتور پت تومی (R-Pa.) که در حال بازنشستگی است، گفت که به نامزد فرمانداری حزبش، داگ ماستریانو، که معمار یک تلاش ناموفق برای معکوس کردن پیروزی جو بایدن رئیس جمهور در آنجا بود، رأی نداد.

سناتور جکی روزن (D-Nev.)، که اولین سفر خود را به هالیفاکس انجام می داد، گفت که نتایج میان دوره ای 2022 رد “تاریخ افراطی منکران انتخابات” بود، از جمله چندین نفر در ایالت او که در آن انتخابات راست افراطی برگزار شد. منکر در رقابت وزیر امور خارجه شکست خورد.

روزن در مصاحبه ای با اشاره به ترامپ گفت: رأی دهندگان «نمی خواهند به شکایت یک نفر رسیدگی کنند». “به همین دلیل است که نوادا را دیدید که اکثریت را در سنای ایالات متحده به دست آورد.”

در میان نگرانی‌ها درباره شکنندگی دموکراسی چه در داخل و چه در خارج از کشور، اعضای هیئت کنگره در مجمع سالانه امنیت بین‌المللی هالیفاکس – در ملاقات‌های عمومی و خصوصی با همتایان خارجی خود – بر شکست قاطع کاندیداها در ایالت‌های میدان نبرد تأکید کردند که از دونالد ترامپ حمایت کردند. تلاش برای براندازی انتخابات 2020

وی افزود: «مطمئناً این انتخابات عنصری از اصلاح خود، چرخش به سمت اعتدال، به سمت حکومتداری خوب را نشان می دهد. جهان آن را دید و این یک آرامش بود.»



منبع

بسیاری از قانونگذاران انتخابات میان‌دوره‌ای را به‌عنوان تصحیح مسیر می‌دانستند، حتی در حالی که پرسش‌هایی در کنگره – به‌ویژه در مجلس پایین‌تر – در مورد تمایل جمهوری‌خواهان برای ادامه حمایت از کمک‌های نظامی و اقتصادی به اوکراین در جریان است.

سایر جمهوری خواهان نیز از نفوذ ترامپ در جمهوری خواهان و امتناع او از کنار گذاشتن ادعاهای نادرست خود مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 به ستوه آمده اند.

در ایالت هایی مانند نوادا، آریزونا و میشیگان، منکران انتخابات پیشنهادات خود را برای دفاتر کلیدی در سراسر ایالت مانند فرماندار و وزیر امور خارجه از دست دادند، نقشی که اغلب بر اداره انتخابات حاکم است. دموکرات‌ها به‌ویژه گفتند که این نیز تأییدی بر تصمیم بایدن برای تمرکز بر ارتقای دموکراسی در روزهای پایانی مبارزات انتخاباتی 2022 است، علی‌رغم انتقادهایی که او باید پیام پایانی خود را بر اقتصاد و تورم متمرکز می‌کرد.

انجمن هالیفاکس در هسته خود تلاشی برای حمایت از اوکراین بود، زیرا دموکراسی آن مورد حمله روسیه قرار گرفته است. به همین دلیل است که قانونگذاران عدم محبوبیت منکران انتخابات در داخل را تقویت کننده تلاش های آنها برای حمایت و ترویج دموکراسی می دانستند.

نمی‌توانستم چیزی بگویم جز اینکه از این پیشنهاد قدردانی می‌کنم. کونز با اشاره به حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره گفت: از آنجا که تمام جهان شاهد تلاش یک اوباش مسلح بود که توسط یک نامزد شکست خورده ریاست جمهوری تحریک شده بود. “هم نگرانی جدی وجود داشته است و هم کمی این نگرانی وجود دارد که “پس در نهایت شما آنقدرها هم کامل نیستید.”

هالیفاکس، نوا اسکوشیا – یک گروه دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی که برای اولین بار از زمان انتخابات میان دوره ای به خارج از کشور سفر می کنند، انکار گسترده نامزدهایی را که نتیجه انتخابات 2020 را انکار می کردند، تشویق کردند و استدلال کردند که این نتایج دموکراسی آمریکا را تقویت می کند و باید به متحدان خارجی اطمینان دهد.

پس از رد میان دوره ای بسیاری از نامزدهای مورد حمایت او در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه، تصمیم ترامپ برای راه اندازی یک مناقصه دیگر برای کاخ سفید در هفته گذشته باعث ایجاد اختلاف بین جمهوری خواهان شده است. حزب جمهوری خواه نیز اکثریت محدود مجلس نمایندگان را به دست آورد و دستور کار را در سال آینده در آنجا تعیین خواهد کرد و به دو سال کنترل دموکرات ها بر کنگره و کاخ سفید پایان خواهد داد.

سناتور کریس کونز (D-Del.)، یکی از معتمدین ارشد بایدن، در مصاحبه ای گفت: «من خود را برای از دست دادن رقابت های وزیر خارجه و فرمانداری در چهار یا پنج ایالت آماده می کردم و این به یک مشکل ساختاری در انتخابات 2024 تبدیل شد. . یک بار دیگر، مردی با 50 سال تجربه انتخابی … در واقع لحظه را بهتر از تفسیر یا کسانی که اساساً درک نکردند که رای دهندگان آمریکایی درک کردند و به وضوح دیدند که … چیزی اساسی تر در حال وقوع است، خواند.

سناتور جین شاهین گفت: «همانطور که به نبرد برای اوکراین و حمایت از دموکراسی‌ها در سراسر جهان نگاه می‌کنیم، برای ایالات متحده واقعاً مهم است که بتواند جنبه‌های دموکراسی را که در مورد آن با کشورهای دیگر صحبت می‌کنیم الگوبرداری کند. DN.H.) که رهبری هیئت را در اینجا در مصاحبه ای بر عهده داشت. «بسیاری از آن افرادی که افراطی ترین بودند شکست خوردند. این نشانه خوبی بود. این نشانه خوبی برای دموکراسی بود.»

راندز گفت که شکست این نامزدها لزوماً تأیید برنامه دموکرات‌ها در کنگره نیست، بلکه «بیشتر به انتخاب نامزدهای ضعیف و شکست برخی از نامزدها در داشتن شجاعت گفتن علنی به حامیان خود که هیچ مدرکی وجود ندارد مربوط می‌شود. نتیجه انتخابات را تغییر می داد.»

جیسون کرو (D-Colo.) نماینده مجلس گفت: “احساس این است که مردم بسیار راحت هستند – به همان اندازه که من راحت هستم. و من همه نتایج را دوست نداشتم.” “اما شکی وجود نداشت که رای دهندگان پیام چند هفته پیش ارسال شد که آنها با دروغ بزرگ و منکران انتخابات و افراط گرایی کنار نمی آیند.”