دادگاه عالی نیویورک اعتراض ترامپ را رد کرد و راه را برای شهادت باز کرد

دادگاه استیناف این ایالت گفت هیچ «سؤال اساسی قانون اساسی» وجود ندارد که مداخله آن را در این موضوع تضمین کند، پس از حکم دادگاه استیناف میانی در ماه گذشته مبنی بر اجرای احضاریه برای شهادت ترامپ.

پیام‌هایی برای اظهار نظر درباره حکم روز سه‌شنبه برای وکیل ترامپ ارسال شد. آلن فوترفاس، وکیل ایوانکا و دونالد ترامپ جونیور، از اظهار نظر خودداری کرد. همچنین پیامی با سخنگوی دادستان کل لتیتیا جیمز ارسال شد.

ترامپ و دو فرزند بزرگش، ایوانکا و دونالد ترامپ جونیور، هفته گذشته توافق کردند که از 15 ژوئیه به سوالات زیر سوگند پاسخ دهند، مگر اینکه دادگاه استیناف تصمیم بگیرد که وارد عمل شود.

جیمز گفته است که تحقیقات سه ساله او شواهدی را کشف کرده است که نشان می‌دهد سازمان ترامپ در ارزش دارایی‌ها از جمله آسمان‌خراش‌ها، زمین‌های گلف و حتی پنت‌هاوس منهتن برای دریافت وام، بیمه و معافیت‌های مالیاتی برای اهدای زمین اغراق کرده است.

وکیل دفتر او ماه گذشته به قاضی گفت که شواهد می تواند از اقدامات قانونی علیه رئیس جمهور سابق، شرکت او یا هر دو حمایت کند، اگرچه وکیل گفت هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

بخش استیناف دادگاه بدوی ایالتی در 26 مه حکم داد که خانواده ترامپ باید توقیف شوند و حکم دادگاه پایین‌تر مبنی بر اینکه دفتر جیمز «حق واضح» دارد که از ترامپ و برخی دیگر از چهره‌های شرکت او، سازمان ترامپ، «حق واضح» دارد، را تأیید کند.

ترامپ این تحقیقات را به عنوان بخشی از “شکار جادوگر” با انگیزه سیاسی علیه خود محکوم کرده است.



Source link

نیویورک (AP) – عالی ترین دادگاه نیویورک آخرین تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای اجتناب از شهادت در تحقیقات مدنی دادستان کل ایالت در مورد فعالیت های تجاری خود در روز سه شنبه را رد کرد و راه را برای تسلیم وی در ماه آینده باز کرد.

دادگاه همچنین درخواست وکلای ترامپ مبنی بر توقف احضاریه ها را رد کرد و گفت که انجام این کار “آکادمیک” خواهد بود، زیرا در وهله اول درخواست تجدید نظر رئیس جمهور سابق را نمی پذیرد.