بایدن ماه آینده از اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سعودی بازدید خواهد کرد

رئیس جمهور جو بایدن هنگام سوار شدن به ایر فورس وان در پایگاه نیروی هوایی اندروز، MD، سه شنبه، 14 ژوئن 2022، اشاره می کند. بایدن در حال سفر به فیلادلفیا است تا در کنوانسیون AFL-CIO در مورد اینکه چگونه تلاش می کند اقتصاد را برای کار کردن کار کند صحبت کند. -آمریکایی های طبقه  (AP Photo/Gemunu Amarasinghe)

جان تون از داکوتای جنوبی گفت: “به نظر می رسد که باید دست به دست سعودی ها بزنیم تا آنها را مجبور به افزایش تولید انرژی کنیم زیرا ما این کار را در اینجا انجام نخواهیم داد. من فکر می کنم مایه تاسف است که رئیس جمهور آمریکا در این زمینه قرار می گیرد. موقعیت.”

سناتور دیک دوربین (D-Ill.) دموکرات شماره 2 سنا، به CNN گفت که بایدن «کار سختی در برخورد با قیمت بنزین و تلاش برای یافتن راه‌هایی برای یافتن منابع و منابع جدید برای کاهش تورم در بخش انرژی دارد. “

بنت در بیانیه‌ای گفت: این سفر «گام‌هایی را که آمریکا برای ادغام اسرائیل در خاورمیانه و افزایش رفاه کل منطقه برداشته است، آشکار خواهد کرد».

پرزیدنت بایدن روز سه شنبه تایید کرد که ماه آینده برای گفت و گو با رهبران عربستان سعودی دیدار خواهد کرد، تغییری چشمگیر در موضع او در قبال این پادشاهی که او متعهد شده بود به عنوان نامزد دموکرات ها برای کاخ سفید “محرم” شود.

مقامات اسرائیلی در تعامل با دولت بایدن بر این دیدگاه تاکید کرده اند که روابط ایالات متحده با پایتخت های عربی، از جمله ریاض، برای امنیت و ثبات کلی اسرائیل در منطقه حیاتی است. این دیدار همچنین می‌تواند فرصتی برای آغاز گفت‌وگوها برای آنچه که دولت آن را پروژه بلندمدت عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان می‌داند، فراهم کند.

رهبر شماره 2 جمهوری خواه سنا، بایدن را به توجه کم به انرژی آمریکا متهم کرد.

کاخ سفید این سفر را پس از آن اعلام کرد که عربستان سعودی در ماه جاری به اوپک پلاس کمک کرد تا تولید نفت را به میزان 648 هزار بشکه در روز در ماه های جولای و آگوست افزایش دهد و پادشاهی با تمدید آتش بس با میانجیگری سازمان ملل در جنگ هفت ساله خود موافقت کرد. یمن بایدن تصمیم آتش‌بس عربستان را «شجاعانه» خواند. به گفته یکی از مقامات ارشد دولت که به شرط ناشناس ماندن به خبرنگاران گفت، شاهزاده محمد، که معمولاً با حروف اول خود، MBS از او یاد می شود، “نقش مهمی” در میانجیگری برای تمدید آتش بس ایفا کرد.

حامیان حقوق بشر و برخی از متحدان دموکرات به بایدن در مورد بازدید از پادشاهی هشدار دادند و گفتند که چنین دیداری بدون دریافت تعهدات حقوق بشری این پیام را به رهبران سعودی ارسال می کند که هیچ عواقبی برای نقض فاحش حقوق وجود ندارد. سعودی ها متهم به استفاده از دستگیری های دسته جمعی، اعدام ها و خشونت برای سرکوب مخالفان شده اند.

اما دوربین گفت که درباره این دیدار “احساسات متفاوتی” دارد و سابقه حقوق بشر عربستان سعودی را “یک خشم” خواند.

بایدن در یک تبادل کوتاه با خبرنگاران در روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره سفر آینده‌اش به جده اظهار داشت که تیمش در بیانیه‌ای «هر کاری که من در خاورمیانه انجام می‌دهم» را بیان کرده‌اند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت ملک سلمان از بایدن برای بازدید از پادشاهی در جریان گردهمایی در شهر بندری جده شش کشور شورای همکاری خلیج فارس – بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی – دعوت کرد. و همچنین مصر، عراق و اردن.

در همین حال، فلسطینی ها به دنبال پیشرفت در زمینه بازگشایی کنسولگری آمریکا در بیت المقدس هستند. قبل از اینکه دولت ترامپ در سال 2018 آن را ببندد، به فلسطینی ها خدمت می کرد و به عنوان بخشی از به رسمیت شناختن بحث برانگیز شهر به عنوان پایتخت اسرائیل، کار خود را به سفارت ایالات متحده در اورشلیم تبدیل کرد.

فلسطینی‌ها همچنین امیدوارند که دولت بایدن تلاش‌های بیشتری برای مهار شهرک‌سازی اسرائیل و سایر اقدامات یکجانبه‌ای انجام دهد که به گفته آنها مانع از احیای نهایی یک روند طولانی مدت صلح می‌شود.

زمانی که بایدن در اسرائیل است، در نشست مجازی رهبران «I2-U2» شرکت خواهد کرد، یک مجمع اقتصادی که اواخر سال گذشته تأسیس شد و شامل اسرائیل، هند، امارات متحده عربی و ایالات متحده است.

الدوساری دولت را به “اولویت دادن به منافع فوری بر اهداف بلندمدت حمایت از انتقال دموکراتیک” در کشورهای عربی و “منافع فوری تامین نفت بیشتر و حمایت از اسرائیل” متهم کرد.

او پیشنهاد کرد که بایدن نگرانی‌های حقوق بشری خود را با مقامات سعودی مطرح کند، اما مستقیماً پاسخی نداد که آیا رئیس‌جمهور با شاهزاده محمد درباره قتل خاشقجی صحبت خواهد کرد یا خیر.

حسین الشیخ، یکی از دستیاران ارشد محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین، به آسوشیتدپرس گفت که فلسطینی‌ها از سفر بایدن استقبال می‌کنند و به «نتایج مثبت» امیدوارند، اما در تلاش‌های چند دهه‌ای خود برای ایجاد یک کشور مستقل در کنار اسرائیل احساس مشکل می‌کنند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



Source link

اولین توقف بایدن در جریان نوسانات خاورمیانه در اسرائیل برای دیدار طولانی مدت با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در اورشلیم خواهد بود. وی سپس با رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله محمود عباس در کرانه باختری دیدار خواهد کرد. بایدن این سفر طوفانی را با سفر به جده تکمیل خواهد کرد.

چشم انداز آمریکا برای حل مناقشه چیست؟ او درخواست کرد.

سفارت عربستان در واشنگتن این سفر را به دعوت پادشاه “برای تقویت روابط تاریخی دوجانبه و مشارکت استراتژیک برجسته” بین دو کشور توصیف کرد.

بنا به گفته مقامات کاخ سفید و سعودی، توقف در عربستان سعودی شامل گفتگو با محمد بن سلمان، ولیعهد، رهبر واقعی پادشاهی خواهد بود. مقامات اطلاعاتی آمریکا مشخص کرده‌اند که شاهزاده محمد احتمالاً دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار آمریکایی در سال ۲۰۱۸ را صادر کرده است.

اما در زمان افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در پمپ بنزین، نگرانی‌های فزاینده درباره برنامه هسته‌ای ایران و نگرانی همیشگی از اینکه چین در حال گسترش ردپای جهانی خود است، بایدن و تیم امنیت ملی او به این نتیجه رسیده‌اند که منجمد کردن سعودی‌ها، به‌ویژه ولیعهد، کاری نیست. در راستای منافع آمریکا

اسرائیل اورشلیم شرقی را در سال 1967 در جنگ خاورمیانه به تصرف خود درآورد و در اقدامی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده بود، آن را ضمیمه خاک خود کرد. فلسطینی ها می خواهند قدس شرقی پایتخت کشور آینده آنها باشد.

زمان حضور رئیس جمهور در اسرائیل نیز مصادف است با بازی های مکابیا، رقابتی ورزشی که هزاران ورزشکار یهودی و اسرائیلی را از سراسر جهان گرد هم می آورد. انتظار می رود بایدن با ورزشکاران شرکت کننده در این بازی ها دیدار کند.

هالا الدوساری، یکی از مدافعان برجسته حقوق در عربستان سعودی که اکنون در ایالات متحده زندگی می کند و تدریس می کند، گفت که تصمیم بایدن برای دیدار با ولیعهد “خیانت” است. او همچنین ابراز نگرانی کرد که سفر بایدن به اسرائیل تیراندازی مرگبار ماه گذشته به شیرین ابوعکله، روزنامه‌نگار برجسته فلسطینی الجزیره در کرانه باختری رود اردن را پنهان کند. تحقیقات مستقل توسط آسوشیتدپرس و برخی سازمان‌های خبری دیگر به این نتیجه رسیدند که تیراندازی اسرائیل احتمالا باعث کشته شدن این روزنامه‌نگار کهنه‌کار شده است. اسرائیل گفته است که در این زمینه تحقیق خواهد کرد.

بایدن با این دیدار در پایان سفر خاورمیانه ای 13 تا 16 ژوئیه که شامل توقف هایی در اسرائیل و کرانه باختری است، موضع خصمانه خود را در مورد سابقه حقوق بشر سعودی ها کنار می گذارد. او به دنبال تنظیم مجدد روابط در زمانی است که ایالات متحده می تواند از کمک پادشاهی نفت خیز برای کاهش قیمت های فزاینده در پمپ برای رانندگان در خانه و در سراسر جهان استفاده کند.

ژان پیر گفت: «همچنین مهم است که تأکید کنیم در حالی که روابط را دوباره تنظیم می کنیم، اما به دنبال گسستن روابط نیستیم. اما مسائل حقوق بشر، گفتگوهای حقوق بشر [are] چیزی که رئیس جمهور با بسیاری از رهبران مطرح می کند و برای انجام آن برنامه ریزی می کند.

سفر به اسرائیل در زمان دشواری برای ائتلاف شکننده بنت انجام می‌شود، زیرا او تلاش می‌کند از برگزاری انتخابات دیگر و بازگشت احتمالی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق به قدرت جلوگیری کند و برنامه هسته‌ای ایران همچنان در حال پیشرفت است.

پرزیدنت بایدن در ماه آینده اولین سفر خود را به خاورمیانه با بازدید از اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سعودی انجام خواهد داد. (Gemunu Amarasinghe / Associated Press)