دادگاه عالی راه را برای شهادت گراهام در جورجیا باز می کند

قضات روز سه‌شنبه نوشتند که مداخله آنها غیرضروری است زیرا دادگاه‌ها «به این نتیجه رسیده‌اند که سناتور گراهام ممکن است در مورد چنین فعالیت‌هایی مورد بازجویی قرار نگیرد».

رافن اسپرگر گفت که او سوال گراهام در مورد برگه های رای غایب را به عنوان پیشنهادی برای بیرون انداختن آرای صادر شده قانونی در نظر گرفته است. گراهام این تفسیر را «مضحک» رد کرده است. گراهام همچنین استدلال کرده است که از تماس محافظت شده است زیرا او برای اطلاع از تصمیمات خود در مورد رأی گیری برای تأیید انتخابات 2020 و قوانین آتی سؤال می پرسید.

جینی توماس، یک فعال محافظه‌کار و از حامیان سرسخت ترامپ، در گردهمایی 6 ژانویه با عنوان «دزدی را متوقف کنید» در Ellipse شرکت کرد و در هفته‌های پس از انتخابات به مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید نامه نوشت و او را تشویق کرد تا برای سرنگونی تلاش کند. پیروزی پرزیدنت جو بایدن و حفظ ترامپ در قدرت.

دادگاه‌های پایین‌تر قبلاً به ویلیس گفته‌اند که «نمی‌تواند در مورد هیچ گونه رفتار تحقیقاتی سؤال کند» که تحت قانون اساسی محافظت می‌شود.

«امروز، دیوان عالی تأیید کرد که بند سخنرانی یا بحث قانون اساسی در اینجا اعمال می شود. آنها همچنین تأیید کردند که سناتور گراهام ممکن است در صورتی که دادستان منطقه بخواهد در مورد فعالیت های تحت حمایت قانون اساسی وی سؤال بپرسد، به دادگاه منطقه بازگردد. تیم حقوقی سناتور قصد دارد با دفتر دادستانی منطقه در گام‌های بعدی برای اطمینان از رعایت این مصونیت قانون اساسی تعامل داشته باشد.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون به قضات گفته بود که «تأخیر ناشی از اقامت به طور اجتناب‌ناپذیری برای تحقیقات هیئت منصفه مضر خواهد بود».

قاضی ها نوشتند که او همچنین می تواند در صورت بروز اختلاف در مورد بازجویی در مقابل هیئت منصفه به دادگاه فدرال بازگردد.

گراهام، سناتور چهار دوره ای که آخرین بار در سال 2020 برنده انتخابات شد، اولین بار در ماه ژوئیه توسط ویلیس احضار شد. دادستان منطقه مدت کوتاهی پس از انتشار یک مکالمه تلفنی در ژانویه 2021 بین ترامپ و وزیر امور خارجه جورجیا، برد رافنسپرگر، تحقیقات خود را آغاز کرد. در آن تماس، ترامپ پیشنهاد کرد که رافنس‌پرگر می‌تواند آرای لازم را برای جبران شکست کم خود نسبت به جو بایدن، دموکرات، «پیدا کند».

واشنگتن (AP) – دادگاه عالی روز سه شنبه راه را برای شهادت سناتور لیندزی گراهام در تحقیقات جورجیا مبنی بر دخالت غیرقانونی احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و متحدانش در این ایالت در انتخابات 2020 باز کرد.

اما توماس از این پرونده کنار نرفته و در واقع او در تمام اختلافات مربوط به انتخابات که توسط ترامپ و متحدانش به دادگاه آورده شده است، علیرغم دخالت ویرجینیا “جینی” توماس، همسر قاضی، در تلاش برای بازجویی شرکت کرده است. شکست ترامپ در سال 2020

دستور روز سه‌شنبه توقف موقتی را که قاضی کلارنس توماس در حالی که او و همکارانش استدلال‌ها را بررسی می‌کردند، بر شهادت گذاشته بود منحل کرد.

اما در یک دستور بدون امضا، قضات خاطرنشان کردند که گراهام همچنان می‌تواند به برخی از سؤالات اعتراض کند.

ویلیس می‌خواهد از گراهام درباره دو تماس تلفنی که با رافنس‌پرگر و کارکنانش در هفته‌های پس از انتخابات داشت، سؤال کند.

توماس ابتدا به درخواست تجدیدنظر گراهام رسیدگی کرد، اما طبق معمول، بقیه اعضای دادگاه را به دستور روز سه شنبه درگیر کرد.

سناتور کارولینای جنوبی، یکی از متحدان ارشد ترامپ، استدلال کرده بود که یک ماده قانون اساسی، بند سخنرانی و بحث، او را از وادار شدن به شهادت محافظت می کند.

طبق بیانیه دفتر سناتور، تیم حقوقی گراهام قصد دارد در مورد اتفاقات بعدی با دفتر ویلیس تماس بگیرد.

گراهام همچنین «به ادعاهای تقلب گسترده در رأی‌دهی در انتخابات نوامبر 2020 در جورجیا، مطابق با اظهارات عمومی که توسط وابستگان شناخته شده کمپین ترامپ گفته می‌شود، اشاره کرد». او در جلسه ای در ماه گذشته گفت که گراهام ممکن است بتواند بینشی در مورد میزان هرگونه تلاش هماهنگ برای تأثیرگذاری بر نتایج ارائه دهد.

ویلیس در طوماری که به دنبال اجبار شهادت خود بود، نوشت: در طول آن تماس‌ها، گراهام درباره «بررسی مجدد برخی از برگه‌های رأی غایب در جورجیا به منظور بررسی احتمال نتیجه مطلوب‌تر برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا» پرسید.

دادگاه توقف موقت حضور گراهام در برابر هیئت منصفه بزرگ را که اکنون برای 17 نوامبر برنامه ریزی شده بود، لغو کرد.

جینی توماس اخیراً توسط کمیته تحقیق در مورد شورش 6 ژانویه مصاحبه کرد و او بر این ادعای نادرست مبنی بر تقلبی بودن انتخابات سال 2020 ایستادگی کرد، علیرغم این واقعیت که بسیاری از مقامات فدرال و محلی، لیست بلندبالایی از دادگاه ها، کارمندان ارشد سابق کمپین انتخاباتی داشتند. و حتی دادستان کل خود ترامپ همگی گفته اند که هیچ مدرکی دال بر تقلب دسته جمعی وجود ندارد.



منبع

او همچنین در هفته‌های پس از انتخابات با قانون‌گذاران آریزونا و ویسکانسین تماس گرفت، اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر تماس او با مقامات جورجیا به دست نیامده است.

دادگاه‌های پایین‌تر درخواست گراهام را برای وقفه در حین انجام پرونده حقوقی رد کرده بودند.