دیوان عالی جنگ سناتور لیندسی گراهام بر سر احضاریه جورجیا را لغو کرد

بر اساس گزارش‌های خبری، رافنس‌پرگر گفت گراهام پیشنهاد داد که گرجستان می‌تواند تعداد زیادی برگه‌های رای پستی برای جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن را کنار بگذارد. گراهام این اتهامات را رد کرده است. دادستان های شهرستان فولتون به دادگاه عالی گفتند: «تقریبا بلافاصله پس از اینکه تماس ها به اطلاع عموم رسید، اختلاف عمومی قابل توجهی در میان شرکت کنندگان در مورد اینکه سناتور گراهام دقیقاً در طول تماس ها چه گفته بود، وجود داشت.

دادگاه تصمیم خود را در یک دستور کوتاه و بدون امضاء بدون هیچ مخالفت مشخصی صادر کرد.

قاضی کلارنس توماس، که رسیدگی به درخواست های اضطراری از جورجیا است، احضاریه را به اندازه کافی به حالت تعلیق درآورده بود تا هر دو طرف استدلال های کتبی خود را در این پرونده به دادگاه عالی ارائه کنند.

در پاسخ به درخواست اضطراری، فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون تاکید کرد که بند سخنرانی یا بحث فقط برای محافظت از “فعالیت هایی است که به اقدامات قانونی واقعی عضو کنگره مرتبط است.” دادستان های کانتی گفتند دادگاه های فدرال بازجویی را زیر نظر خواهند داشت و گراهام از هرگونه سؤال مرتبط با فعالیت های قانون گذاری خود مصون خواهد بود.

هیئتی متشکل از سه قاضی دادگاه استیناف ناحیه یازدهم ایالات متحده، هفته گذشته به نفع دادستان منطقه فولتون رای داد.

گراهام، سناتور کارولینای جنوبی و متحد نزدیک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، از دادگاه عالی خواست تا برای جلوگیری از احضاریه مداخله کند و تاکید کرد که تلاش‌های او در جورجیا بخشی از وظایف رسمی او بوده و بنابراین از بازجویی مصون مانده است.

سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، در طی یک کنفرانس خبری در مورد امتناع از الحاق روسیه به هر بخش از اوکراین، پنجشنبه، 29 سپتامبر 2022، در کاپیتول هیل در واشنگتن صحبت می کند. (AP Photo/Mariam Zuhaib) ORG XMIT: DCMZ502

واشنگتن – دادگاه عالی روز سه شنبه تلاش سناتور لیندسی گراهام برای توقف موقت احضاریه هیئت منصفه بزرگ در جورجیا که در حال تحقیق درباره دخالت سناتور جمهوریخواه در این ایالت پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020 است، رد کرد.

دادگاه عالی در دستور روز سه‌شنبه خود گفت که دادگاه‌های پایین‌تر قبلاً به صراحت اعلام کرده‌اند که گراهام نمی‌تواند در مورد وظایف رسمی قانونی‌اش مورد بازجویی قرار گیرد و در صورت نیاز می‌تواند هرگونه اختلاف بر سر بازجویی را به دادگاه بازگرداند.

دادگاه گفت: «بر این اساس، توقف یا دستور برای حفظ مصونیت بیانی یا بحثی سناتور ضروری نیست.

سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، در طی یک کنفرانس خبری در مورد امتناع از الحاق روسیه به هر بخش از اوکراین، پنجشنبه، 29 سپتامبر 2022، در کاپیتول هیل در واشنگتن صحبت می کند.  (AP Photo/Mariam Zuhaib) ORG XMIT: DCMZ502

گراهام استدلال خود را بر اساس بند سخنرانی یا بحث قانون اساسی مطرح کرد، که توصیه می کند قانونگذاران “در هیچ مکان دیگری مورد سوال قرار نگیرند” برای اظهارات مطرح شده در کنگره. ایده این است که قانونگذاران را از بازجویی یا پیگرد قانونی بر اساس کارشان برای قوه مقننه محافظت کنند. گراهام گفته است که تماس های او در جورجیا پس از انتخابات مربوط به کار او به عنوان سناتور بوده است.

در گفتگو با سیاست بمانید: برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید

هیئت منصفه بزرگ به دنبال شهادت گراهام در رابطه با تماس هایی است که او با برد رافنسپرگر وزیر امور خارجه جورجیا در نوامبر 2020 داشت.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دادگاه عالی جنگ سناتور گراهام بر سر احضاریه جورجیا را نادیده گرفت.



منبع

بیشتر: رابرتز، رئیس قاضی دادگاه به ترامپ در مورد اختلافات بر سر اظهارنامه مالیاتی بازداشت موقت اعطا کرد