دادگاه عالی این ایالت حکم داد که نقشه‌های کنگره جدید اوهایو که توسط حزب جمهوری‌خواه ترسیم شده «به‌طور نارواً به نفع حزب جمهوری‌خواه است»، اما همچنان در انتخابات میان‌دوره‌ای مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ساختمان کاپیتول ایالت اوهایو

طبق این حکم، دادگاه گفت که این نقشه ها قوانین ضد جریماندر قانون اساسی ایالت را نقض می کنند.

دادگاه گفت که این نقشه ها “بی جهت به نفع حزب جمهوری خواه بود.”

  • قانونگذاران 30 روز فرصت دارند تا نقشه های جدیدی را برای انتخابات 2024 ارائه کنند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    دادگاه عالی اوهایو نقشه های کنگره که در انتخابات مقدماتی ماه مه این ایالت استفاده شده بود را مغایر قانون اساسی دانست.

  • در این حکم آمده است: «ما معتقد بودیم که این طرح به‌طور ناروا به نفع حزب جمهوری‌خواه و نارضایتی حزب دموکرات با نقض ماده نوزدهم، بخش 1(C)(3)(a) قانون اساسی اوهایو است.

    این نقشه ها همچنان در ماه نوامبر مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما باید نقشه های جدیدی برای انتخابات 2024 تهیه شود.

  • ساختمان کاپیتول ایالت اوهایو.جوزف سوم / گتی ایماژ

    • دادگاه عالی اوهایو در 19 ژوئیه حکم داد که نقشه‌های کنگره این ایالت که توسط جمهوری‌خواهان ترسیم شده است، مغایر با قانون اساسی است و به حزب جمهوری‌خواه «مطلوب» است – اما نقشه‌های تقسیم‌بندی مجدد قبلاً در انتخابات مقدماتی ماه می مورد استفاده قرار گرفته‌اند و برای انتخابات میان‌دوره‌ای پاییز امسال نیز باقی خواهند ماند.

      اما از آنجایی که نقشه ها قبلاً در انتخابات مقدماتی ماه مه مورد استفاده قرار می گرفتند، نقشه ها برای انتخابات نوامبر مورد استفاده قرار می گیرند.

      بر اساس گزارش The Columbus Dispatch، این نقشه دو منطقه را به عنوان پیروزی برای دموکرات ها تضمین کرد، اما در 13 منطقه دیگر به جمهوری خواهان پیروز شد یا به سمت آنها متحول شد.