دادگاه استیناف ایالات متحده ممنوعیت سهام گران قیمت را لغو کرد

الرود که برای اکثریت می نویسد، گفت که این قانون همچنین “هشدار منصفانه ای مبنی بر اینکه داشتن یک دست اندازهای غیر مکانیکی جرم است” نمی دهد.

(رویترز) -یک دادگاه استیناف ایالات متحده روز جمعه قانونی را که دولت ترامپ پس از تیراندازی دسته جمعی در لاس وگاس در سال 2017 اتخاذ کرده بود، لغو کرد که «بام استوک» را ممنوع می کرد، دستگاه هایی که به مردم اجازه می دهد به سرعت چندین گلوله از اسلحه های نیمه خودکار شلیک کنند.

در دسامبر 2021، یک هیئت سه قاضی از 5th Circuit این ممنوعیت را تایید کرد و علیه مالک اسلحه تگزاس، مایکل کارگیل، که با آن مخالفت کرد، حکم صادر کرد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات نیز از این ممنوعیت که در سال 2019 اجرایی شد، حمایت می کند.

در حالی که اداره فدرال الکل، تنباکو، اسلحه گرم (ATF) و مواد منفجره، قانون ممنوعیت مسلسل ها را به عنوان تسری به انبارها تفسیر کرده بود، جنیفر واکر الرود، قاضی دایره ای ایالات متحده گفت که این قانون به طور واضح آنها را منع نمی کند.

ATF، بازوی وزارت دادگستری که این قانون را پذیرفت، از اظهار نظر خودداری کرد.

یکی از قضات مخالف، استفان هیگینسون، نوشت که اکثریت از استدلال “برای قانونی کردن ابزار قتل عام” استفاده کردند.

در یک تصمیم 13-3، دادگاه تجدید نظر ناحیه پنجم ایالات متحده مستقر در نیواورلئان گفت که علیرغم فشارهای عمومی “فوق العاده” برای اعمال ممنوعیت، این به کنگره ایالات متحده بستگی دارد تا رئیس جمهور که باید اقدام کند.

تصمیم روز جمعه این حکم را لغو کرد. بیشتر قضات اکثریت توسط روسای جمهور جمهوری خواه منصوب می شدند، در حالی که قضات مخالف توسط روسای جمهور دموکرات منصوب می شدند.

(گزارش توسط جاناتان استمپل در نیویورک و نیت ریموند در بوستون؛ ویرایش توسط ژاکلین وانگ و ویلیام مالارد)



منبع

یک چوب دست انداز به چوب اسلحه، که روی شانه قرار دارد، اجازه می دهد تا به عقب و جلو بلغزد و به کاربران امکان می دهد از پس زدن اسلحه برای شلیک سریع استفاده کنند.

مارک چنووت، رئیس ائتلاف آزادی های مدنی جدید، یک گروه محافظه کار که دعوای حقوقی را مطرح کرد، گفت: «انشعاب مدار حاصل باید این تصمیم را سریعاً به دادگاه عالی ایالات متحده جلب کند و وسیله مناسبی برای تصمیم گیری در مورد این موضوع یک بار برای همیشه فراهم کند. مورد.

نوشته جاناتان استمپل

اگرچه محدودیت‌های اسلحه اغلب توسط دموکرات‌ها حمایت می‌شود، اما دولت جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پس از استفاده از آن‌ها برای کشتن ۵۸ نفر در کنسرت موسیقی کانتری در لاس وگاس، از طریق یک قانون ATF، از آن‌ها استفاده کرد.

سه دادگاه تجدیدنظر فدرال دیگر چالش های این ممنوعیت را رد کرده اند. در حالی که دادگاه عالی در ماه اکتبر از رسیدگی به درخواست‌های دو مورد از تصمیم‌های قبلی خودداری کرد، حکم روز جمعه این احتمال را ایجاد می‌کند که دادگاه در نهایت می‌تواند در این مورد تصمیم بگیرد.