دادخواست جدید می گوید که تهیه کننده فاکس نیوز مجبور به جاسوسی از ماریا بارتیرومو شد که مدیران اجرایی او را «دیوانه»، یائسه و «هیستریک» می نامیدند.

گروسبرگ گفت که مدیران فاکس نام بارتیرومو را در پشت صحنه صدا زدند. یکی از تهیه‌کنندگان، بارتیرومو را «دیوانه»، «یائسه» خواند و گفت که او اغلب «هیستریک» می‌شود، در حالی که دیگری او را «دیوا» توصیف کرد.

یکی از سخنگویان فاکس نیوز در بیانیه ای ایمیلی به اینسایدر گفت که این شبکه “یک مشاور خارجی مستقل را برای بررسی فوری نگرانی های مطرح شده توسط خانم گروسبرگ، که پس از بررسی انتقادی عملکرد مطرح شده بود، استخدام کرد. ما به شدت از این ادعاها دفاع خواهیم کرد.”

ماریا بارتیروموروی روچلین/گتی ایماژ

  • بر اساس شکایت گروسبرگ، رالف جوردانو، معاون پوشش خبری شبکه فاکس بیزینس، “از موقعیت قدرت خود برای وادار کردن خانم گروسبرگ به جاسوسی از خانم بارتیرومو استفاده کرد.”

    گروسبرگ می گوید که برای جاسوسی از مجری برنامه ماریا بارتیرومو که مدیران اجرایی او را “دیوانه” و “یائسه” می خواندند، ساخته شده بود.

ماریا بارتیرومو

به طور خاص، پس از اینکه تهیه کننده به دلیل عدم ارائه یک سلب مسئولیت در مورد انکار Dominion مبنی بر اینکه سیستم رای گیری آن در انتخابات 2020 قبل از اعتراض به شرکت، آرا را تغییر داده بود، مورد تنبیه قرار گرفت، جووردانو به گروسبرگ گفت که به او فرصتی برای “شروعی پاک” می دهد. تا زمانی که او در مورد فعالیت های بارتیرومو به او گزارش داد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

بارتیرومو اخیراً به دلیل رفتار روی آنتن خود خبرساز شده است. Dominion Voting Systems در یک پرونده قضایی در ماه فوریه ادعا کرد که بارتیرومو تئوری‌های توطئه ناشناخته و غیرقابل اثبات را درباره انتخابات 2020 منتشر کرده است. یکی از این رویدادها مربوط به منبعی غیرمستند به نقل از سیدنی پاول وکیل طرفدار ترامپ بود که ایمیلی پر از ادعاهای وحشیانه از زنی که مدعی بود سر بریده شده مسافر زمان است برای فاکس ارسال کرد.

«در 25 ژانویه 2022، آقای اندروز با خانم گروسبرگ تماس گرفت و از او خواست که از اقدامات خانم بارتیرومو جاسوسی و مستند کند و به او گزارش دهد، تا لورن پترسون، رئیس رسانه فاکس نیوز بتواند «از جلوی آن خارج شود. “در این شکایت آمده است. “در فوریه 2022، آقای اندروز دستور خود را به خانم گروسبرگ تکرار کرد تا “مراقب خانم بارتیرومو” باشد و هر “دیوانه” را که او می‌گفت گزارش دهد.”

به گفته گروسبرگ، سومی بارتیرومو را یک «عوض دیوانه» نامید.

در یک شکایت تبعیض آمیز که روز دوشنبه علیه فاکس نیوز و چند تن از مدیران آن تنظیم شد، یک تهیه کننده سابق این شبکه گفت که “مردسالاری مسموم و ریشه دار” در این شبکه اجازه سوء استفاده از کارکنان زن را می دهد.

او ادعا می کند که “مردسالاری مسموم و ریشه دار” در این شبکه اجازه سوء استفاده از کارکنان زن را می دهد.

  • ابی گروسبرگ در دادخواست خود گفت که شاهد رفتار خصمانه در محل کار نسبت به میزبان ماریا بارتیرومو بوده است. گروسبرگ مدیران فاکس را متهم کرد که او را مجبور به جاسوسی از مجری برنامه “Sunday Morning Futures with Maria Bartiromo” و گزارش دادن به مدیران درباره رفتار او کرده اند.

    ابی گروسبرگ، تهیه کننده سابق فاکس نیوز، شکایتی را علیه این شبکه تنظیم کرده است.

  • وکلای گروسبرگ در این پرونده استدلال می کنند که جوردانو تنها اجرایی نبود که کارکنان زن را در مقابل یکدیگر قرار داد. جری اندروز، معاون اخبار آخر هفته در فاکس نیوز نیز گفته می شود که از گروسبرگ درخواست جاسوسی از مجری این برنامه کرده است.

    وکلای گروسبرگ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.