مناظره نامزدهای دادگاه عالی ویسکانسین با شروع رای گیری

کلی پروتاسیوویچ را متهم کرده است که بیش از حد پیش رفته و اساساً متعهد به رای دادن به لغو ممنوعیت سقط جنین در ایالت در سال 1849 است، در صورتی که شکایتی که به دنبال لغو این قانون است همانطور که انتظار می رود در دادگاه مطرح شود. پروتاسیویچ نگفته است که چگونه در مورد آن یا هر مورد خاص دیگری حکم خواهد کرد.

کلی در سال 2020 توسط ترامپ تأیید شد. امسال، کلی از حمایت اسکات پرسلر، اهل ویرجینیا برخوردار است که چندین راهپیمایی «سرقت دزدی» را برنامه ریزی کرده بود و در 6 ژانویه 2021 در محوطه کنگره ایالات متحده حضور داشت. ویسکانسین در ماه مارس به جمع آوری پول و حمایت از کلی از طریق حضور در رادیو گفتگوی محافظه کار کمک کرد.

دادگاه عالی ویسکانسین در فاصله یک رای به لغو شکست دونالد ترامپ در سال 2020 رسید. هر کسی که در انتخابات 4 آوریل برای کرسی خالی با بازنشستگی یک قاضی محافظه کار برنده شود، کنترل اکثریت دادگاه را برای حداقل دو سال آینده تعیین خواهد کرد، از جمله رهبری. تا انتخابات ریاست جمهوری 2024

کلی، قاضی سابق دیوان عالی ایالتی، روابط طولانی با حزب جمهوری خواه دارد، که قبلا برای جمهوری خواهان کار کرده است، از جمله به انتخاب کنندگان جعلی که در سال 2020 با یکدیگر ملاقات کرده بودند، مشاوره می داد تا با وجود شکست دونالد ترامپ، آرای الکترال ایالت را به صندوق بیندازند.

مدیسون، ویز (AP) – رای دهندگان ویسکانسین این فرصت را داشتند که از روز سه شنبه در رقابت های پرمخاطره دادگاه عالی این ایالت، در همان روزی که دو نامزد برای اولین و تنها مناظره خود دو هفته قبل از روز انتخابات با هم ملاقات می کردند، شخصاً رأی دهند.

کلی و متحدانش تا حد زیادی بر سوابق پروتاسیوویچ به عنوان قاضی تمرکز کرده اند و استدلال می کنند که او برای مجرمان خشن احکام سبکی صادر کرده است.

این مسابقه در حال حاضر رکوردهای هزینه ملی را برای رقابت در دادگاه عالی شکسته است، با حداقل 20 میلیون دلار هزینه توسط هر دو طرف تا به امروز. WisPolitics.com کل هزینه شده در این مسابقه تا هفته گذشته 30 میلیون دلار بوده است. این رقم بیش از 15.2 میلیون دلاری است که برای مسابقه دادگاه عالی ایلینوی در سال 2004 هزینه شده است.



منبع

پروتاسیویچ و متحدانش تا حد زیادی به کلی به دلیل سقط جنین حمله کرده اند و به حمایت او از سوی سه گروه بزرگ ضد سقط جنین در ایالت و فعالیت های قبلی او برای حق زندگی ویسکانسین اشاره کرده اند. کلی نگفته است که اگر قانون سقط جنین به دادگاه برسد، چگونه تصمیم خواهد گرفت، اما او در یک پست وبلاگ قبلی نوشت که همه می‌دانند که این روش «جان یک کودک متولد نشده را می‌گیرد».

هر دو نامزد از حامیان خود می‌خواستند که در طول دوره منتهی به 2 آوریل زودتر رای بدهند. ظهر روز سه‌شنبه، دن کلی مورد حمایت جمهوری‌خواهان و جانت پروتاسیویچ مورد حمایت دموکرات‌ها در حال مناظره برای تصمیم‌گیری در مورد کنترل اکثریت دادگاه با دسترسی به سقط جنین، قانون‌گذاری بودند. تقسیم مجدد، حق رای و سایر مسائل در خطر است.

حمایت های پروتاسیویچ شامل هیلاری کلینتون و لیست امیلی است که در سراسر کشور برای انتخاب حامیان دموکرات حقوق سقط جنین کار می کند.

پروتاسیویچ، قاضی شهرستان میلواکی، به عنوان حامی سرسخت حقوق سقط جنین شرکت می کند. ممنوعیت تقریباً همه سقط جنین ها در ویسکانسین، که در سال 1849 – یک سال پس از ایالت شدن، تصویب شد، در دادگاه مورد اعتراض قرار گرفته است. این پرونده احتمالاً در اواخر امسال یا سال آینده توسط دادگاه عالی ایالتی تصمیم گیری خواهد شد.