خشم روس ها پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده در مسکو که دختر متحد پوتین را کشت. به روز رسانی زنده

مقامات روسی گفتند که انفجار حدود ساعت 9 شب به وقت محلی، اندکی پس از خروج دوگینا از جشنواره ای رخ داد که در آن در یک سخنرانی “سنت و تاریخ” به رهبری پدرش شرکت کرد.

به گفته یک مقام ارشد دفاعی که خواست نامش فاش نشود، ایالات متحده بسته 775 میلیون دلاری دیگر تسلیحات را به اوکراین ارسال خواهد کرد، از جمله مهمات توپخانه دوربرد که برای نیروهای روسیه استفاده می شود.

ایرینا توپولنکو، دانشجو و ساکن کیف، به آسوشیتدپرس گفت: “خیلی زیبا است که ما چنین نمایشگاهی را ساختیم زیرا مکان های میهن پرستانه گرد هم می آیند و می خواهند برای کمک و دفاع عجله کنند. و وقتی همه کمک می کنند، روحیه را بسیار بالا می برد.”

نیویورک تایمز گزارش داد که این خودروها از میدان های نبرد در شرق و جنوب جمع آوری شده و نشان دهنده سرپیچی از مهاجمان روسی بود.

اوکراینی‌ها از خیابانی بازدید می‌کنند که در آن خودروهای نظامی تخریب‌شده روسیه در کیف، اوکراین، در روز شنبه، 20 اوت 2022 به نمایش گذاشته شده است. توجه تعداد زیادی از عابران پیاده و شکارچیان آماتور در روز شنبه در مرکز شهر کیف، ستون بزرگی از سوخته و اسیر شده‌اند. تانک ها و ناوهای پیاده روسی در بلوار مرکزی خرشچاتیک به نمایش گذاشته شد.  (AP Photo/Andrew Kravchenko) ORG XMIT: XSG119

تیتر یک وب‌سایت روسیه Tsargrad.tv می‌گوید: «کیف خواهد لرزید»، در حالی که مارگاریتا سیمونیان، سردبیر دولتی RT، درخواست بمب‌گذاری در مقر آژانس اطلاعات اوکراین در کیف را بازتوییت کرد. “مراکز تصمیم گیری! مراکز تصمیم گیری!! مراکز تصمیم گیری!!!” او در پستی در تلگرام گفت.

◄ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، حمایت بازرسان بین‌المللی را برای بازدید از نیروگاه اتمی زاپوریژژیا پس از اینکه هر دو کشور ادعا کردند که طرف دیگر به آن حمله کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که ترس از وقوع فاجعه هسته‌ای را برانگیخته است.

دختری در بالای تجهیزات نظامی ویران شده روسیه در خیابان خرشچاتیک در کیف در 20 اوت 2022 ایستاده است که در آستانه روز استقلال اوکراین در 24 اوت، در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، به یک موزه نظامی در فضای باز تبدیل شده است.

آخرین تحولات:

اوکراینی‌ها از خیابانی بازدید می‌کنند که در آن خودروهای نظامی تخریب‌شده روسیه در کیف، اوکراین، در روز شنبه، 20 اوت 2022 به نمایش گذاشته شده است. توجه تعداد زیادی از عابران پیاده و شکارچیان آماتور در روز شنبه در مرکز شهر کیف، ستون بزرگی از سوخته و اسیر شده‌اند. تانک ها و ناوهای پیاده روسی در بلوار مرکزی خرشچاتیک به نمایش گذاشته شد. (AP Photo/Andrew Kravchenko) ORG XMIT: XSG119

روس‌های خشمگین روز یکشنبه پس از کشته شدن دختر یکی از متحدان برجسته پوتین در یک خودروی بمب‌گذاری شده پس از یک جشنواره در خارج از مسکو، خواستار حمله به ساختمان‌های دولتی اوکراین شدند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی، دخالت اوکراین را رد کرد و گفت: «ما برخلاف روسیه کشوری جنایتکار نیستیم». با این حال، مقامات اوکراینی از کارمندان دولت در پایتخت خواستند که در این هفته از راه دور کار کنند، زیرا این ساختمان ها هدف حمله قرار خواهند گرفت.

ایوان فرودوف، شهردار ملیتوپل گفت: «امشب، انفجارهای قدرتمندی در ملیتوپل رخ داد که همه شهر شنیدند. بر اساس اطلاعات اولیه، (این) یک ضربه دقیق به یکی از پایگاه‌های نظامی روسیه بود که فاشیست‌های روسی برای چندمین بار تلاش می‌کنند آن را در منطقه فرودگاه بازسازی کنند.

یک کودک چشم خود را از دست داد و 2 نفر دیگر در اثر اصابت موشک زخمی شدند

این اعتصاب همچنین به خانه ها و یک بلوک آپارتمانی آسیب رساند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: به‌روزرسانی‌های زنده اوکراین: خشم روس‌ها پس از انفجار خودروی مرگبار



منبع

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که انفجار در تویوتا لندکروزر دریا دوگینا، 29 ساله، شنبه شب در نزدیکی روستای بولشی ویازمی در حال رانندگی بود. Rt گزارش داد که این وسیله نقلیه متعلق به پدرش، ایدئولوژیست ملی گرای روسی، الکساندر دوگین است، که این ظن را به وجود آورد که او هدف مورد نظر بوده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تلگرام گفت که روسیه هرگونه دخالت اوکراین در این حادثه را «تروریسم دولتی» تلقی خواهد کرد.

دختری در بالای تجهیزات نظامی ویران شده روسیه در خیابان خرشچاتیک در کیف در 20 اوت 2022 ایستاده است که در آستانه روز استقلال اوکراین در 24 اوت، در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، به یک موزه نظامی در فضای باز تبدیل شده است.

اوکراین سامانه رادار روسیه را نابود کرد

◄دو روس و یک اوکراینی به اتهام جاسوسی در یک کارخانه نظامی آلبانی دستگیر شدند. آلبانی که از سال 2009 عضو ناتو است، به شدت از حمله روسیه به اوکراین صرف نظر کرده و به تحریم ها علیه مسکو پیوسته است.

مشارکت: آسوشیتدپرس

عابران پیاده در خیابانی در کیف، تانک های روسی تخریب شده را که روز شنبه روی تخت کامیون های اوکراینی غلتیده بودند، تماشا کردند. تانک های سوخته و ناوهای پیاده به بلوار خرشچاتیک منتهی به میدان میدان در مرکز کیف آورده شدند و توجه عمومی را به خود جلب کردند. مردم محلی توانستند در کنار نمایشگاه خودروهای نظامی راه بروند و خیابان به روی ترافیک مسدود شده بود.

ارتش اوکراین روز شنبه اعلام کرد که یک سامانه راداری روسیه و سایر تجهیزات را در منطقه جنوبی زاپوریژژیا در مناطق اشغالی منهدم کرده است.

مقامات گفتند که وضعیت دو تن از سه کودک وخیم است و یکی از آنها چشم خود را در این حمله از دست داده است.

اوکراینی‌ها با تانک‌های روسی در خیابان کیف قدم می‌زنند

دفتر دادستانی اوکراین اعلام کرد که در حمله موشکی روسیه روز شنبه 12 نفر از جمله سه کودک در شهر ووزنسنک در منطقه میکولایف زخمی شدند.