خشم جهان پوتین از تحویل موشک جدید آمریکا

مقامات اوکراینی ماه‌ها از ایالات متحده درخواست می‌کردند که سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) را بفرستد، که به آنها اجازه می‌دهد تا نیروهای روسی را از دور بهتر هدف قرار دهند، اما دولت بایدن به دلیل نگرانی از ارائه آنها خودداری کرد. کرملین ممکن است این انتقال را تشدید تعبیر کند.

با این وجود، مقامات کرملین گفتند که متقاعد نشده اند که اوکراینی ها به روسیه حمله نکنند.

واکنش کرملین آخرین سیگنالی است که از سوی روسیه می آید مبنی بر اینکه جنگ در آینده نزدیک به پایان نخواهد رسید. مقامات اطلاعاتی آمریکا هفته‌هاست که گفته‌اند جنگ روسیه در اوکراین که در ماه فوریه آغاز شد، وارد مرحله طولانی و بن‌بست شده است.

پسکوف گفت: «ما معتقدیم که ایالات متحده عمدا و با پشتکار در حال سوختن به آتش است.

در همین حال، بر اساس گزارش اطلاعاتی بریتانیا در روز چهارشنبه، نیروهای روسیه به شلیک موشک در سراسر اوکراین و حمله به زیرساخت‌های اوکراینی ادامه می‌دهند، زیرا جنگ به صدمین روز خود نزدیک می‌شود.

وزارت دفاع ایالات متحده رسماً برنامه خود را برای ارسال HIMARS به اوکراین به عنوان بخشی از آخرین بسته امنیتی 700 میلیون دلاری برای اوکراین اعلام کرد. اما دولت بایدن فقط موشک های میان بردی می فرستد که طبق مشخصات ارتش می توانند نزدیک به 50 مایل را طی کنند. مقامات دولتی گفتند، در حالی که این سیستم ها می توانند از راکت های دوربرد استفاده کنند که می توانند نزدیک به 200 مایل را طی کنند، اینها در ترکیب بسته کمک فعلی نیستند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



Source link

تصویرسازی عکس توسط کلی کامیرو / The Daily Beast / Getty

آخرین طرح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای ارسال سامانه های پرتاب موشک پیشرفته به اوکراین برای کمک به دفاع در برابر پیشروی های روسیه، مسکو را به خشم آورده است.

بایدن روز دوشنبه تصریح کرد، اگرچه کرملین هشدار می دهد که انتقال جدید تسلیحات را تهدیدی بالقوه برای روسیه می داند، اما جامعه اطلاعاتی ایالات متحده هنوز نمی بیند که مسکو گامی واقع بینانه برای استفاده از سلاح های هسته ای بردارد.

تلویزیون کرملین کشوری را که پوتین بعداً به آن حمله خواهد کرد نام برد

پوتین: “خانواده های دوست داشتنی” جدیدی برای کودکانی که در جنگ من یتیم شده اند پیدا خواهم کرد

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

پایفر گفت که در بین خطوط، بیانیه های کرملین احتمالاً در تلاش برای وادار کردن دولت بایدن به عقب نشینی از حمایت از اوکراین است.

کال روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «ما مراقب خطرات تشدید تنش هستیم. ما دائماً در حال ارزیابی این موضوع هستیم. اما ما کسی نیستیم که روسیه را تحریک می‌کند و اوکراین هم کسی نیست که روسیه را تحریک می‌کند. روس ها در این تهاجم بیشتر به اوکراین کاملاً بی دلیل شرکت کردند.

لاوروف روز چهارشنبه در ریاض گفت: «این یک تحریک مستقیم با هدف کشاندن غرب به خصومت است».

بایدن در مقاله خود گفت: «در حال حاضر هیچ نشانه‌ای نمی‌بینیم که روسیه قصد استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین را داشته باشد، اگرچه لفاظی‌های گهگاهی روسیه برای ضربه زدن به شمشیر هسته‌ای خود خطرناک و بسیار غیرمسئولانه است».

سامانه‌های موشکی پیشرفته ممکن است به دفاع اوکراین در برابر نیروهای روسی کمک کند، اما واکنش مسکو تاکنون نشان می‌دهد که کرملین به جای تسریع در توافق صلح، به اخبار به عنوان راهی برای ممانعت بیشتر از مذاکرات تکیه کرده است.

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست روز چهارشنبه اذعان کرد که خطرات تشدید تنش وجود دارد، اما خاطرنشان کرد که روسیه نمی‌تواند در مورد آنچه دولت بایدن به اوکراین می‌فرستد، در حالی که روسیه به حمله به اوکراین ادامه می‌دهد، حق وتو داشته باشد.

«اگر روس‌ها سعی می‌کنند قوانین جنگ را تعریف کنند، جایی که «ما می‌توانیم هر زمان که بخواهیم به طرف مقابل ضربه بزنیم، و آنها نمی‌توانند در مکان‌های خاصی به ما ضربه بزنند»، این فقط یک مفهوم عجیب و غریب از جنگ است، به‌ویژه جنگی که پیفر ​​گفت روس ها راه اندازی کردند.

تونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اذعان کرد که دولت بایدن مطمئن نیست که مذاکرات صلح چه زمانی ممکن است دوباره آغاز شود، اما تاکید کرد موضع دولت این است که روسیه می تواند هر زمان که بخواهد پایان دادن به جنگ را انتخاب کند.

لاوروف همچنین پیشنهاد کرد که تنش‌ها در حال حاضر به هیچ تشدید شدیدی تبدیل نمی‌شود و کشورهای غربی در حال حاضر وارد جنگ می‌شوند.

لاوروف روز چهارشنبه گفت: «البته، سیاستمداران عاقل غربی به خوبی از این خطرات آگاه هستند.

بایدن در اوایل این هفته گفت امیدوار است که اوکراینی‌ها با ارائه سامانه‌های موشکی، هم دفاع بهتری داشته باشند و هم بهتر بتوانند برای صلح با روسیه مذاکره کنند. بایدن در مقاله‌ای پیش‌بینی کرد که این سلاح‌ها توانایی اوکراین را برای «جنگ در میدان جنگ و قرار گرفتن در قوی‌ترین موقعیت ممکن در میز مذاکره» افزایش می‌دهد.

و در حالی که مقامات دولت تضمین هایی را از مقامات اوکراینی دریافت کرده اند که از سلاح هایی که از ایالات متحده دریافت می کنند در اهدافی در روسیه استفاده نخواهند کرد، مقامات روسیه در حال حاضر زنگ خطر را به صدا در آورده اند.

وزارت خارجه روسیه گفت که نگران است که اوکراین در تلاش برای گسترش جنگ است، که روسیه همچنان ادعا می کند که فقط یک عملیات نظامی “ویژه” است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه مدعی شد که درخواست‌های مکرر رهبری اوکراین مبنی بر تامین تسلیحات و تجهیزات غرب به اوکراین نشان‌دهنده تلاشی برای کشاندن غرب به جنگ است.

اگر روسیه تصمیم بگیرد که به تجاوز پایان دهد، این ممکن است فردا تمام شود. بلینکن گفت: ما در حال حاضر هیچ نشانه ای از آن نمی بینیم. تا زمانی که این روند ادامه دارد، ما می خواهیم مطمئن شویم که اوکراین آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد در اختیار دارد.

استیو پایفر، سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین، گفت: دورویی ترس کرملین مبنی بر اینکه اوکراین ممکن است با آن مقابله کند، نمونه دیگری از این است که چگونه روسیه می خواهد کیک خود را بخورد و آن را نیز بخورد.

بلینکن گفت، در حال حاضر، وزارت امور خارجه ارزیابی می کند که جنگ قرار است «ماه های زیادی» ادامه یابد.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

تصویرسازی عکس توسط کلی کامیرو / The Daily Beast / Getty

«برای اعتماد، باید تجربه مواردی داشته باشید که این وعده ها عملی شده است. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: متأسفانه چنین تجربه ای اصلا وجود ندارد.

پیفر ​​که قبلاً نیز در این سازمان کار می کرد، گفت: “این یک جنگ بسیار عجیب است که کرملین می خواهد بجنگد که در آن روس ها حق حمله به هدفی در هر نقطه از اوکراین را برای خود محفوظ می دانند، اما حمله اوکراین به اهدافی در روسیه به نوعی خارج از محدوده است.” سفارت آمریکا در مسکو به دیلی بیست گفت.

پیفر ​​گفت: «روس‌ها می‌خواهند اینطور جلوه دهند که هر کاری که غرب برای حمایت از اوکراین انجام می‌دهد، تشدیدکننده است، زیرا آنها سعی دارند غرب را بترسانند و غرب را از انجام آن منصرف کنند».

وی ادامه داد: «این کاملاً در اختیار روسیه است که کاری را که شروع کرده‌اند متوقف کند و به تجاوز پایان دهد. بلینکن روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

پسکوف گفت: «این گونه تحویل‌ها به بیداری تمایل رهبری اوکراین برای از سرگیری مذاکرات صلح کمکی نمی‌کند».