خداحافظ آیووا! دموکرات‌ها تقویم اصلاح‌شده بایدن را تأیید کردند

آیووا و نیوهمپشایر دهه‌هاست که فصل نامزدی را آغاز کرده‌اند و این روند – که در آن نامزدها ماه‌ها در کافی‌شاپ‌ها و خانه‌ها کمپین می‌کنند – به بخشی از هویت اجتماعی و سیاسی آنها تبدیل شده است.

اسکات برنان، رئیس سابق حزب در آیووا می‌گوید: «ما می‌توانیم به این تقویم رأی دهیم، می‌توانیم این تقویم را تأیید کنیم، اما بدون هیچ چیز حل‌وفصل اینجا را ترک خواهیم کرد».

رای این حزب در روز شنبه جایگزین گروه های حزبی مشهور آیووا به عنوان اولین حزب در این کشور با کارولینای جنوبی شد، ایالتی با تعداد رای دهندگان سیاه پوست به میزان قابل توجهی و ایالتی که مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 بایدن را نجات داد. یک هفته بعد نیوهمپشایر و نوادا و سپس انتخابات مقدماتی در جورجیا و میشیگان دنبال می‌شود.

“اجازه دهید یک سوال ساده از شما بپرسم: با من هستید؟” بایدن از جمعیت وفادار حزب خواست تا «چهار سال دیگر» را تشویق کنند و یک گروه کر برگزار کنند.

این اقدام با مخالفت رهبران آیووا و نیوهمپشایر روبرو شد، آنها تقویم نامزدی را پایین انداختند و قول دادند از برنامه جدید سرپیچی کنند و انتخابات را طبق برنامه خود برگزار کنند. هر گونه تغییر در آن تقویم ها مستلزم حمایت جمهوری خواهانی است که دولت را کنترل می کنند و با این حرکت مخالفند.

بایدن که در حال حاضر مسن ترین فردی است که نقش رئیس جمهور را برعهده گرفته است، اگر برای دور دوم سوگند یاد کند، ۸۲ ساله خواهد بود.

تقویم مقدماتی بایدن از طریق رای گیری صوتی مورد تایید قرار گرفت و اعضای کمیته حزب برای انتخاب مجدد بایدن در هنگام سخنرانی در جمع مردم در فیلادلفیا در روز جمعه مشتاق به نظر رسیدند.

جورجیا و نیوهمپشایر تا ژوئن فرصت دارند تا از تقویم جدید پیروی کنند، اما تعداد کمی از آنها انتظار دارند این اتفاق بیفتد.

این کنفرانس بر تسلط شدید بایدن بر حزبی تأکید کرد که آشکارا نسبت به بقای او تردید داشت و نگران سن او در آستانه انتخابات میان دوره ای نوامبر بود، اما دموکرات ها به طور قابل توجهی عملکرد بهتری از انتظارات داشتند و روایت را تغییر دادند.

آیووا و نیوهمپشایر در صورت نافرمانی از حزب با مجازات هایی مانند ممنوعیت نامزدهای انتخاباتی در ایالت یا از دست دادن نمایندگان مواجه خواهند شد. مقامات روز شنبه هشدار دادند که می تواند به شانس بایدن برای پیروزی در این ایالت ها در سال 2024 آسیب برساند.

در جورجیا، دموکرات‌ها می‌خواهند تقویم را بالا ببرند، اما جمهوری‌خواهان در ایالتی که دولت را کنترل می‌کنند با این تغییر مخالف هستند.

ارتقای کارولینای جنوبی و جورجیا منعکس کننده تعادل جمعیتی دهه ها در ایجاد حزب دموکرات به قیمت دو ایالت عمدتا سفیدپوست که بایدن را در سال 2020 رد کردند. .

فیلادلفیا (رویترز) – کمیته ملی دموکرات روز شنبه تغییرات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تقویم مقدماتی این حزب در سال 2024 را تصویب کرد و به رای دهندگان سیاه پوست حق بیشتری در روند نامزدی داد و مسیر آسان تری را برای انتخاب مجدد بایدن ایجاد کرد.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی دموکرات، گفت: «حزب دموکرات شبیه آمریکا است، این پیشنهاد نیز شبیه است.

(گزارش توسط جارت رنشاو و دایان بارتز؛ ویرایش توسط دنیل والیس)



منبع

توسط جارت رنشاو