خبرنگار می‌گوید متحدان ترامپ در بحبوحه افشاگری‌های حکم جستجوی مار-آلاگو نگران هستند و شروع به «تاریک شدن» کرده‌اند.

حامیان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در 9 آگوست 2022 در نزدیکی اقامتگاه او در Mar-A-Lago در پالم بیچ فلوریدا گرد هم می آیند.جورجیو ویرا/ گتی ایماژ

به گزارش خبرنگار تحقیقی سیاسی واشنگتن پست، متحدان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، که از جزئیات حکم بازرسی و دریافت کالاهای بدون مهر و موم مارآلاگو نگران و شوکه شده اند، در روزهای اخیر شروع به فاصله گرفتن و “تاریک شدن” کرده اند. جاش داوسی.

داوسی گفت که افرادی در مدار ترامپ هستند که «خیلی به او نزدیک هستند» که درباره آنچه در پشت صحنه می گذرد «تا حدودی در تاریکی» هستند.

در واقع، گروه آزادی متشکل از اعضای محافظه‌کار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با عجله کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه را برای بحث در مورد جستجوی FBI از املاک ترامپ در فلوریدا لغو کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دادستان کل مریک گارلند اعلام کرد که از دادگاه خواسته است تا حکم بازرسی FBI را لغو کند.

داوسی که جمعه شب در MSNBC صحبت می کرد، در HuffPost گفت: «در روزهای اخیر وقتی با مشاوران رئیس جمهور سابق صحبت می کنید، زنگ خطر افزایش یافته است.

داوسی گفت که مشاوران خاصی از حمله به مار-آلاگو در روز دوشنبه ابراز “شوک” کردند. او افزود، اما با آشکار شدن جزئیات بیشتر در مورد میزان آنچه ترامپ در آنجا نگه داشته است، این شوک به هشدار تبدیل شد.

داوسی گفت، برخی از آنها اکنون “سعی می کنند تاریک شوند”، از دفاع از ترامپ خودداری می کنند و امیدوارند “تا آنجا که می توانند از این موضوع دور بمانند.”

اما، خبرنگار واشنگتن پست گفت، برخی از مشاوران انتظار دارند ترامپ از پاسخگویی “فرار هودینی مانند” کند.

ماموران فدرال این هفته 11 مجموعه اسناد طبقه بندی شده را از مار-آ-لاگو پیدا کردند که دارای برچسب های محرمانه، محرمانه و فوق سری بودند. فهرست موجودی اقلام بازیابی شده همچنین شامل دستور ترامپ برای تخفیف حکم زندان راجر استون، استراتژیست جمهوری‌خواه، اطلاعاتی درباره «رئیس‌جمهور فرانسه» و صحافی عکس‌ها بود.

حکم بازرسی بدون مهر و موم نشان داد که وزارت دادگستری در حال بررسی این موضوع است که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سه قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر که یکی از آنها جنبه کلیدی قانون جاسوسی است.

گروه آزادی که توسط جیم جردن از پنسیلوانیا رهبری می‌شود، شامل برخی از مشتاق‌ترین تشویق‌کنندگان سیاسی ترامپ، از جمله مارجوری تیلور گرین از جورجیا، لورن بوبرت از کلرادو، و مت گاتز از فلوریدا است.

حامیان ترامپ در نزدیکی مارآ لاگو

دارن ساموئلسون و چارلز آر دیویس از اینسایدر گزارش دادند که استراتژیست های حزب جمهوری خواه حتی استدلال می کنند که ترامپ می تواند تحقیقات را به روایتی بچرخاند که می تواند او را در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان “شکست ناپذیر” کند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع