دانشمندان موفق به کشف دایناسورهایی شدند که گمان می رود مربوط به هیولای دریاچه دریاچه باشد

طبق یک مطالعه جدید، پلزیوسور – دایناسور آبی که زمانی تصور می شد منحصراً در آب شور زندگی می کند – اکنون تصور می شود که بیشتر زمان خود را در آب شیرین سپری کرده است. این کشف احتمالاً به باورمندان هیولای دریاچه نس کمک می کند تا به دنبال اثبات واقعی بودن این افسانه باشند، زیرا برخی ادعا می کنند “نسی” از نوادگان پلزیوسار بوده است.

نیک لانگریچ، دیرینه شناس و نویسنده اصلی این مطالعه، به خبرنگار سی بی اس نیوز دانا جاکوبسون گفت: به عنوان یک دانشمند، هرگز نمی توانم بگویم هیچ چیز غیرممکن است. «همه فرضیه‌ها در سطحی روی میز هستند تا زمانی که نادرست بودن آنها ثابت شود».

او گفت که تیمی از دیرینه شناسان از دانشگاه باث، دانشگاه پورتسموث در بریتانیا و دانشگاه حسن دوم در مراکش “فسیل های مختلف پلزیوسور” را در یک سیستم رودخانه ای 100 میلیون ساله کشف کردند که اکنون بخشی از مراکش است. بیابان صحرا. او گفت این یافته ها “کمی تعجب آور” بود.

لانگریچ گفت: «این نشان می‌دهد که این گروه توانسته است به صورت تخصصی برای بهره‌برداری از محیط‌های آب شیرین بیاید.

به گفته دانشمندان، فسیل‌های یافت شده شامل استخوان‌ها و دندان‌های بزرگسالان و یک بچه پلزیوسور پراکنده در نقاط مختلف است که نشان می‌دهد جانور کجا مرده و همچنین محل زندگی حیوانات.

لانگریچ گفت: «ما فسیل‌های زیادی پیدا کردیم که نشان می‌دهد این چیزها به‌طور معمول در آنجا بوده‌اند و احتمالاً اگر نگوییم تمام عمر خود را در آب شیرین گذرانده‌اند.

برخی از معتقدان داستان عامیانه هیولا دریاچه نس می گویند آخرین بار این موجود زنده در آب شیرین دریاچه در ارتفاعات اسکاتلند دیده شده است. اما برخی از دانشمندان تردید دارند که دایناسور باستانی بتواند در آب تاریک و سرد این دریاچه زنده بماند، زیرا تنها 10000 سال پیش در عصر یخبندان شکل گرفته است.

کشف فسیل اخیر همچنین نشان می‌دهد که آخرین پلزیوسورها تقریباً همزمان با بقیه دایناسورها در 66 میلیون سال پیش منقرض شده‌اند، که با ادعای برخی از معتقدان هیولای دریاچه نس در تضاد است. گفتن این موجود آخرین بار در سال 1975 زنده دیده شد.

لانگریچ گفت: “ما فردا می توانیم هیولای دریاچه نس را پیدا کنیم. این می تواند یک پلزیوسور باشد.” با این حال، با توجه به شواهدی که در این مرحله داریم، فکر می‌کنم این بسیار بعید است.»

با این وجود، دیرینه شناسان این مطالعه گفتند که احتمال مرتبط بودن هیولای دریاچه دریاچه به یک پلزیوسور “قابل قبول” است.

جلسات شنبه: Fantastic Cat “C’mon Armageddon” را اجرا می کند