حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید «یک خطر واقعی» وجود دارد که اکثریت جدید حزب جمهوری‌خواه در مجلس «توسط افراط‌گرایان ربوده شوند».

جفریس – که در حال برنامه‌ریزی راه‌هایی برای هدایت دموکرات‌ها به اکثریت در سال 2024 است – به‌عنوان رئیس گروه دموکرات مجلس نمایندگان، از منتقدان سرسخت حزب جمهوری‌خواه بوده است، جایی که او به دنبال شکل‌دهی و انتقال پیام حزب بوده است. او بخشی از نسل جدیدی از رهبران دموکرات مجلس نمایندگان در کنار نمایندگان کاترین کلارک از ماساچوست و پیت آگیلار از کالیفرنیا است که به ترتیب در ماه ژانویه به عنوان رئیس مجلس نمایندگان اقلیت انتخاب خواهند شد.

حکیم جفریس

این نماینده کنگره علیه مارجوری تیلور گرین، نماینده جنجالی جمهوری خواه از جورجیا که در اولین دوره ریاست جمهوری خود به دلیل مقایسه پوشیدن ماسک با هولوکاست، سخنرانی در کنفرانسی با حضور یک برتری طلب سفیدپوست مشهور و به اشتراک گذاشتن اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا در فیس بوک، همراه با آزار و اذیت دیوید هاگ، فعال کنترل اسلحه، از جمله اقدامات دیگر.

اما مک کارتی – که اگر بتواند مخالفت حزب جمهوری‌خواه را در میان برخی از اعضای فوق محافظه‌کار حزب آزادی از بین ببرد، آماده است رئیس‌جمهور شود – مدت‌هاست که گفته است که وظایف کمیته گرین را در مجلسی تحت کنترل حزب جمهوری‌خواه بازگرداند. و رهبر جمهوری خواه سال گذشته اشاره کرد که حتی ممکن است وظایف کمیته “بهتر” را به خانم کنگره بدهد.

حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: جمهوری‌خواهان حاضر در مجلس نمایندگان هنوز برنامه‌های خود را برای مقابله با نگرانی‌های اقتصادی آمریکایی‌ها ارائه نکرده‌اند، چرا که جمهوری‌خواهان توسط افراط‌گرایان درون حزبی ربوده می‌شوند. احساس می کند به تکه بزرگتری از گروه خود تبدیل شده است.

نماینده حکیم جفریس از نیویورک.AP Photo/آماندا آندراد-روادز

  • حکیم جفریس گفت: «یک خطر واقعی» وجود دارد که اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان توسط افراط‌گرایان «ربوده شوند».

  • وقتی در طول مصاحبه CNN از او پرسیده شد که درباره مک کارتی چه فکری می کند، جفریس چیز زیادی برای گفتن در مورد همکارش نداشت.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

در طول مصاحبه خود با CNN، جفریس نسبتاً نسبت به احساسات خود نسبت به کوین مک کارتی علاقه داشت.

او پاسخ داد: «ما با هم در کنگره خدمت می کنیم.

در طول مصاحبه با سی ان ان، قانونگذار نیویورک – که در ژانویه 2023 جانشین نانسی پلوسی رئیس مجلس کالیفرنیا به عنوان رهبر گروه دموکرات مجلس نمایندگان خواهد شد – گفت که اکثریت جمهوری خواه آتی تاکنون دستور کار روشنی برای حکومت ارائه نکرده است.

جفریس به این خبرگزاری گفت: «برای من باورنکردنی است که حتی در این برهه از زمان، زمانی که آنها به طور موقت در مسیر اکثریت هستند، چشم‌اندازی برای رسیدگی به نگرانی‌های اقتصادی مردم آمریکا بیان نکرده‌اند.»

او افزود: «این به این دلیل است که یک خطر واقعی وجود دارد که اکثریت جمهوری‌خواه آینده توسط افراطی‌هایی که در رتبه‌هایشان رشد کرده‌اند ربوده شوند».

جفریس، رهبر آینده دموکرات مجلس نمایندگان، گفت که جمهوری خواهان یک برنامه اقتصادی ارائه نکرده اند.

  • در فوریه 2021، نماینده کنگره از کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا خواست تا به دلیل ترویج خشونت سیاسی و تئوری‌های توطئه در رسانه‌های اجتماعی، گرین را از وظایف کمیته‌اش محروم کند، اما رهبری حزب جمهوری‌خواه به این درخواست مخالفت کرد. دموکرات‌ها در نهایت این موضوع را به صحن مجلس بردند، جایی که گرین در یک رأی گیری دو حزبی از کمیته‌های خود حذف شد. (او کرسی های خود را در کمیته بودجه و کمیته آموزش و کار از دست داد.)