حملات اوکراین در خرسون و در کمال تعجب در خارکف پیشرفت می کند

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و سپهبد میخایلو زابرودسکی، معاون اول رئیس کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات پارلمان اوکراین، در گزارشی درباره چشم‌انداز استراتژیک اوکراین برای سال 2023، تصدیق کرد که “یک سری حملات موشکی موفق” علیه ساکی مورد استفاده قرار گرفت. این نشان می‌دهد که اوکراین واقعاً دارای مهمات دوربردی است که قبلاً اعلام نشده بود که قادر به حمله به عمق خاک دشمن است.

ایگور استرلکوف، که با نام ایگور گیرکین، فرمانده ارشد نظامی جمهوری خودخوانده مردم دونتسک نیز شناخته می شود، در 28 ژوئیه 2014 در دونتسک، شرق اوکراین، یک کنفرانس مطبوعاتی ارائه می دهد. (بولنت کیلیچ/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

به طور مشخص، ناوگان اوکراین از پهپادهای Bayraktar TB-2 ترکیه در حال حاضر هستند ، دیگر برای معادن بزرگتر مانند مراکز فرماندهی و کنترل، سیستم های دفاع هوایی و وسایل نقلیه لجستیکی در نظر گرفته نمی شود. اوکراینی‌ها همچنین از لشکرهای جدید مجهز به تسلیحات ناتو استفاده می‌کنند که مهم‌ترین آنها تانک‌های T-72M لهستانی و انواع نفربرهای زرهی غربی است. این تقسیمات بوده است ، در ماه های قبل

یاهو نیوز نمی تواند به طور مستقل هویت سخنرانان یا عامل قتل عام توصیف شده را تأیید کند. اما این حکایت با آنچه سربازان روسی و تقویت‌کنندگان فزاینده آن‌ها روزها در رسانه‌های اجتماعی گفته‌اند، دنبال می‌شود. حملات چند جانبه اوکراین، ابتدا در اطراف خرسون تحت اشغال روسیه و اکنون، تا حدی غیرمنتظره، در اطراف خارکف در شرق اوکراین، خسارات قابل توجهی را به نیروهای کرملین وارد می کند.

زنی که در روستایی در مرز میکولایف و استان خرسون زندگی می‌کند، در 25 ژوئیه 2022 در استان میکولایف، اوکراین به یک نظامی اوکراینی خوش آمد می‌گوید.  (ایوان چرنیچکین/زابورونا/گلوبال تصاویر اوکراین از طریق گتی ایماژ)

به گفته یکی از مقامات اطلاعاتی غربی، انهدام بیش از نیمی از نیروی هوایی دریایی ناوگان دریای سیاه، روس‌ها را وادار کرد تا هوانوردی خود را دورتر از خرسون بکشند، بدون شک به نگرش «احتیاط‌آمیز» مورد اشاره گیرکین کمک کرد.

ایگور استرلکوف، که با نام ایگور گیرکین نیز شناخته می شود، فرمانده ارشد نظامی ارتش خودخوانده

به نظر می رسد اوکراینی ها نیز روس ها را در جنوب به دام می اندازند.

تلاش برای بازپس گیری خرسون و مرکز استان آن، اولین مرکز بزرگ جمعیتی که در آغاز تهاجم در اواخر فوریه توسط روسیه تسخیر شد، ماه ها توسط مقامات اوکراینی تلگراف شده است.

توپخانه‌های اوکراینی در مرکز تجمع نظامی، سلاح‌ها و تجهیزات ویژه را چک می‌کنند تا آنها را قبل از رفتن به وظایف خود در خط مقدم در خرسون، اوکراین در 15 ژوئیه 2022 آماده کنند. (متین آکتاس/ خبرگزاری آنادولی از طریق گتی ایماژ)

Kherson در دهانه Dnipro قرار دارد و به عنوان یک مرکز اداری و حمل و نقل اصلی عمل می کند. برای روس‌ها، این منطقه مستقیماً در شمال کریمه است و بنابراین از دست دادن آن، به اوکراین نزدیک‌تر می‌شود تا حملاتی را به شبه جزیره‌ای که کرملین از سال 2014 اشغال کرده بود، انجام دهد. همانطور که کریمه را انجام داد. به گزارش تاس، این طرح ها اکنون “مکث” شده اند.

تمام روش های حمل و نقل روس ها از طریق رودخانه دنیپرو اکنون یا نابود شده یا برای تردد موتوری غیرقابل عبور شده است. توسط سیستم های توپخانه ای با تحرک بالا () برای هفته ها، از کار افتاده است. به نظر می رسد با قضاوت از تصاویر ماهواره ای به طور کامل سقوط کرده است. چندین گذرگاه کوچکتر دیگر از جمله . این اثر جمعی تقریباً منطقه تحت کنترل روسیه در کرانه غربی دنیپرو را به نصف کاهش می دهد.

ایگور گیرکین، افسر FSB و فرمانده سابق تحریم شده نیروهای نیابتی روسیه در استان اشغالی دونتسک، در سایت شبکه اجتماعی تلگرام پست کرد که نیروهای روسی در بالاکلیا، شهری در منطقه خارکف محاصره شده اند. گیرکین به طور غیرمستقیم “جسارت برجسته” حملات اوکراین را به دلیل سرعت و تهاجم آنها تحسین کرد. گیرکین همچنین از آموزش ضعیف Rosgvardiya، گارد ملی روسیه، و “احتیاط” نیروی هوایی روسیه در خودداری از حملات تلافی جویانه ناراحت بود.

هدف نهایی مسکو در جنوب اوکراین همیشه ایجاد یک کریدور زمینی استراتژیک بوده است که به سمت شرق از کریمه تا سرزمین اصلی روسیه و به سمت غرب از طریق اودسا امتداد یافته و به مناطق ناشناخته تحت حمایت روسیه می رسد. این امر اوکراین را محصور در خشکی می کرد و چشم انداز اقتصادی کشوری را که به شدت به صادرات دریایی متکی است، از بین می برد.

سرعتی که به نظر می رسد نیروهای اوکراینی در حال پیشرفت هستند، ناظران غربی را تحت تاثیر قرار داده است. اما شگفتی واقعی این است که آنها همچنین یک حمله همزمان صدها مایلی به سمت شمال در خارکف، نزدیک مرز شرقی اوکراین با روسیه انجام داده اند. این شهر که یکی از بزرگترین شهرها در اوکراین است، از زمانی که روسیه تهاجم خود را در فوریه آغاز کرد، مورد بمباران مداوم قرار گرفته است.

مردم در 7 سپتامبر 2022 در کنار ساختمان ویران شده ای که در شهر خارکف، استان خارکف، اوکراین مورد اصابت موشک روسیه قرار گرفته است، راه می روند. (متین آکتاس/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ)

حداقل یک دسته از Rosgvardiya اسپتسناز ظاهراً توانستند خود را در محاصره بالاکلیا به دام بیاندازند. و امروز یک کانال تلگرامی “” که توسط گروه مزدور واگنر روسیه اداره می شود، پست کرد که واحدهای روسی در حال ترک بالاکلیا هستند. “شهر احتمالا تسلیم خواهد شد.”

لنین علامت تماس یک سرباز روسی است که نامش ناشناخته است، اما تجربه تلخ او توسط یکی از معتمدانش در تماس تلفنی در 5 سپتامبر بازگو شد و توسط یک آژانس اطلاعاتی غربی رهگیری شد.

زنی که در روستایی در مرز میکولایف و استان خرسون زندگی می‌کند، در 25 ژوئیه 2022 در استان میکولایف، اوکراین به یک نظامی اوکراینی خوش آمد می‌گوید. (ایوان چرنیچکین/زابورونا/گلوبال تصاویر اوکراین از طریق گتی ایماژ)

مردم در 7 سپتامبر 2022 در کنار ساختمان ویران شده ای که در شهر خارکف، استان خارکف، اوکراین مورد اصابت موشک روسیه قرار گرفته است، راه می روند. (متین آکتاس/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ)

در 7 سپتامبر، فرماندهی عملیات جنوب اوکراین اعلام کرد که چندین شهرک را به تصرف خود درآورده است و به دو روستا که سه روز قبل از آن گرفته شده بود، اضافه کرد. استاندارد آبی و طلایی در پشت بام ها در سراسر منطقه بالا رفته است. ردیاب‌های آنلاین به افزایش تلفات تجهیزات روسی اشاره کرده‌اند و ویدئوهای متعددی را به اشتراک گذاشته‌اند که نشان می‌دهد سربازان پیروز اوکراینی با غنائم جنگی که در هنگام عقب‌نشینی روس‌ها پشت سر گذاشته شده‌اند.

توپخانه‌های اوکراینی در مرکز تجمع نظامی، سلاح‌ها و تجهیزات ویژه را چک می‌کنند تا آنها را قبل از رفتن به وظایف خود در خط مقدم در خرسون، اوکراین در 15 ژوئیه 2022 آماده کنند. (متین آکتاس/ خبرگزاری آنادولی از طریق گتی ایماژ)

تا کنون، تلفات اوکراینی در جبهه جنوبی بسیار زیاد به نظر نمی رسد، که از بیمارستان های اودسا و میکولایف، شمال غربی خرسون بازدید کردند. یکی از پزشکان شاغل در واحد اصلی اورژانس که توسط broadsheet مصاحبه شده است، گفت که به طور متوسط ​​15 تا 30 سرباز هر روز به آنجا می آیند. “بیشتر از حد معمول، اما نه بدترین کابوس ما.”

حملات اوکراین در خرسون و در کمال تعجب در خارکف پیشرفت می کند





منبع

ویدئوهایی که اسرای جنگی روسی را نشان می‌دهد – آخرین آنها یک سرهنگ دوم بود – کانال‌های تلگرام را پر کرده است. اگرچه کیف در آغاز کمپین خود در هفته گذشته، گزارش‌های مربوط به خرسون را خاموش کرد، اما دولت بازپس‌گیری ده‌ها کیلومتر زمین را تأیید کرده است.

کیو – “لنین” پس از آنچه در سردخانه روستوف دید، شب ها نمی تواند بخوابد. او به دوستش گفت که اجساد کشته شدگان در اوکراین “در یک دیگ فرمالین شنا می کنند.” او گفت و برای شناسایی مثبت باید آنها را با چوب ماهیگیری کرد. غیرقابل شناسایی نیاز به آزمایش DNA دارد. لنین گفت: «به طور خلاصه، من دارم عصبانی هستم.»

به نظر می رسد ضربات طبل در مورد Kherson یک عملیات اطلاعاتی بوده است به همان اندازه که پیش بینی یک عملیات نظامی آینده است. روسیه را وادار کرد تا گروه‌های تاکتیکی گردان را از جبهه‌های دیگر منتقل کند تا دفاع خود را تقویت کند و آنها را در فضای نبرد قرار دهد که اوکراینی‌ها در آن احساس اطمینان بیشتری می‌کردند. این بازی همچنین کمک می کند تا حملات ماه گذشته به پایگاه هوایی ساکی روسیه در کریمه را در چشم انداز نمایان کنیم.