حسابرسی جورجیا برنده وزیر امور خارجه را تایید کرد

در مجموع، مقامات انتخابات شهرستان 328 دسته از برگه های رای را بررسی کردند – کسری از تعداد کل دسته ها. بیش از 85 درصد از این دسته ها هیچ انحرافی از مجموع آرای اولیه نامزدها نداشتند. دفتر وزیر امور خارجه گفت، از میان دسته‌های باقی‌مانده، همه به جز یکی دارای اختلاف در محدوده خطای مورد انتظار برای شمارش دست بودند.

قانون ایالتی مستلزم اطمینان 90 درصدی است که نتیجه درست است، اما رافنسپرگر گفت که او آن را به 95 درصد افزایش می‌دهد، یعنی یک «محدودیت خطر» 5 درصدی.



منبع

حسابرسی 156832 رای رافنسپرگر و 67486 رای را برای نگوین شمارش کرد. شمارش ماشینی از همان برگه‌ها، مجموع آرای رافنس‌پرگر 156811 و کل نگوین 67504 را داشت.

این ممیزی از قانونی پیروی می کند که در سال 2019 تصویب شد، بدون هیچ گونه نگرانی در مورد یکپارچگی نتایج انتخابات ایالت. ممیزی برای انتخابات عمومی در سالهای زوج در یک مسابقه انتخاب شده توسط وزیر امور خارجه مورد نیاز است. باید قبل از تایید نتایج انتخابات تکمیل شود.

در ممیزی‌های محدودکننده ریسک، هرچه اختلاف بین نامزدها در یک مسابقه کمتر باشد، نمونه برگه‌های رأیی که در ابتدا باید حسابرسی شوند، بیشتر می‌شود.

دفتر وزیر امور خارجه روز جمعه اعلام کرد، ممیزی – که طبق قانون ایالتی الزامی است – تفاوت اندکی را در آرای شمارش ماشینی استفاده شده در طول انتخابات نشان داد، اما این تفاوت در محدوده خطای مورد انتظار بود.

ترامپ که به دروغ مدعی شد تقلب برای او هزینه انتخابات 2020 تمام شد، رافنسپرگر را به دلیل ناتوانی در برگرداندن شکست اندک خود در گرجستان هدف قرار داد. ترامپ در یک تماس تلفنی که اکنون بدنام شده است، در ژانویه 2021 پیشنهاد کرد که رافنس‌پرگر می‌تواند آرای کافی برای معکوس کردن پیروزی بایدن در ریاست‌جمهوری بیابد.

آتلانتا (AP) – مقامات انتخابات ایالتی گفتند شمارش تصادفی دسته‌ای از آرا در انتخابات اخیر جورجیا برای وزارت امور خارجه، پیروزی برد رافنسپرگر جمهوری‌خواه را تایید کرد.

مقامات گفته بودند که چنین تفاوتی به دلیل خطای انسانی در طول فرآیند شمارش دست انتظار می رفت. در مجموع، رافنسپرگر بیش از 2 میلیون رای در مقایسه با بیش از 1.7 میلیون رای نگوین به دست آورد.

رافنسپرگر در بیانیه‌ای گفت: «این ممیزی نشان می‌دهد که سیستم ما کار می‌کند و مقامات انتخابات شهرستان ما یک انتخابات امن و دقیق را انجام داده‌اند.»

رافنسپرگر در رقابت انتخاباتی امسال یک رقیب اولیه مورد تایید ترامپ را شکست داد.

Raffensperger در اوایل این ماه اعلام کرد که رقابت خود را برای ممیزی انتخاب می کند زیرا بیشترین حاشیه پیروزی را دارد که انجام ممیزی را برای شهرستان ها آسان تر می کند. Raffensperger بیش از 9 درصد نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، Bee Nguyen را شکست داد.

برای ممیزی امسال، مقامات انتخابات جورجیا میزبان یک تاس در کاپیتول ایالت بودند تا به تعیین دسته‌ای از آرا که شهرستان‌ها باید با دست شمارش می‌کردند کمک کنند.

در سال 2020، او رقابت ریاست جمهوری جورجیا بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن دموکرات را برای حسابرسی محدودکننده ریسک انتخاب کرد. بایدن با اختلاف اندکی در آن رقابت پیروز شد و باعث شد تا همه آرای داده شده برای تأیید صحت اسکنرهای شمارش آرا، جمع آوری شوند.